Η 3η Συμφωνία του Μίκη Θεοδωράκη στο Ντύσελντορφ!

Τετάρτη, 29 Απριλίου 2015

Ο Μίκης «μιλά» με τον Σοπέν και τον Ντεμπισί - ΑΠΟΨΕ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Πόσες διαφορετικές αναγνώσεις µπορεί να επιδεχθεί µια σύνθεση; Πολλές, αν η σύνθεση είναι πραγµατικά σηµαντική και ο συνθέτης που θα την προσεγγίσει εκ νέου ικανός.

«Κόντρες» πάνω σε τζαζ μελωδίες θα κάνουν στο δεύτερο μέρος της αυριανής συναυλίας ο Χρίστος Παπαγεωργίου με τον καταξιωμένο πιανίστα Γιώργο Ψυχογιό, στη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη
Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από το έργο του Χρίστου Παπαγεωργίου «Στιλιστικές παραλλαγές πάνω στο "Περιγιάλι το κρυφό"» του Μίκη Θεοδωράκη, το οποίο θα παρουσιαστεί αύριο (σ.σ.: απόψε) βράδυ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο πλαίσιο του κύκλου «Πιανόραµα», που επιχειρεί να ανιχνεύσει τις διαφορετικές όψεις του πιάνου.

Πρόκειται για ένα έργο που ο βιρτουόζος πιανίστας, συνθέτης και ενορχηστρωτής έγραψε πριν από πέντε χρόνια και παρουσιάζεται τώρα για δεύτερη φορά µεν, αλλά ολοκληρωµένο πλέον και µε όργανα εποχής.

Τρίτη, 28 Απριλίου 2015

Aνακοίνωση ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ για Μίκη Θεοδωράκη

"Αφιερωμένο στον μεγάλο Ολυμπιακό, Μίκη Θεοδωράκη, το πρωτάθλημα της ομάδας μας"


Γιορτάζουμε για την κατάκτηση του 42ου πρωταθλήματος του Ολυμπιακού μας, που συνεχίζει στον δρόμο της δόξας και τη χρονιά που γιορτάζει τα 90 χρόνια του μεγαλείου του.

Ο τίτλος αυτός θα αφιερωθεί, από την οικογένεια του Ολυμπιακού, στον μεγαλύτερο Έλληνα των ημερών μας και έναν μεγάλο Ολυμπιακό, τον Μίκη Θεοδωράκη, που αφήνει το στίγμα του στην ιστορία της χώρας μας από το 1925 και γιορτάζει φέτος, όπως και ο Ολυμπιακός μας, 90 χρόνια ζωής.

Μιας ζωής γεμάτης με άφθαστη καλλιτεχνική δημιουργία, με αγώνες για τη Δημοκρατία και την Ελευθερία. Μιας ζωής γεμάτης με τόλμη και αλήθεια.

Στη διάρκεια της εορτής για την κατάκτηση του 42ο υ πρωταθλήματος θα υπάρξει και τιμητική βράβευση του Προέδρου της ΠΑΕ Ολυμπιακός, κ. Βαγγέλη Μαρινάκη, από τον Deputy Director της UNICEF, Lawrence Picard, για την προσφορά του στον αγώνα της UNICEF, για να γίνει καλύτερη η ζωή χιλιάδων παιδιών στην Ελλάδα και σε όλο τον πλανήτη.

Η απονομή στους πρωταθλητές θα γίνει αμέσως μετά το τέλος του αγώνα μας με την Καλλονή (3/5, 19:00) στο «Γεώργιος Καραϊσκάκης», ενώ οι φίλαθλοί μας θα έχουν τη χαρά να χειροκροτήσουν τις «ερυθρόλευκες» πρωταθλήτριες Ευρώπης της υδατοσφαίρισης.


Σάββατο, 25 Απριλίου 2015

Ο Μίκης Θεοδωράκης στο Φεστιβάλ Πάτρας (Nτοκουμέντο)

Ένα καταπληκτικό ντοκουμέντο ανέβασε ο Γιώργος Παπαστεφάνου στο κανάλι του στο youtube και τον ευχαριστούμε θερμά γι' αυτό. Η περιγραφή είναι εξής:

30 Ιουνίου 1988 στο αρχαίο θέατρο της Πάτρας. Στο πλαίσιο του τρίτου «Φεστιβάλ Πάτρας», που γινόταν τότε με την εποπτεία του Θάνου Μικρούτσικου, ο Μίκης Θεοδωράκης παρουσίασε σε πρώτη εκτέλεση (και σε ζωντανή μετάδοση απ' την ΕΡΤ) δύο ολοκαίνουρια έργα του: «Τα πρόσωπα του Ήλιου» και την «Ιδανική Βεατρίκη στην οδό Μηδέν». Ο περιορισμένος χρόνος του διαλείμματος της συναυλίας καλύφθηκε, όπως συνήθως, με συνέντευξη και με έναν χειμαρρώδη Θεοδωράκη «να κρέμεσαι όπως πάντα από τα χείλη του».

Παρακάτω μπορείτε να απολαύσετε αυτό το καταπληκτικό ντοκουμέντο.



Παρασκευή, 24 Απριλίου 2015

Για την επίδραση της μουσικής στην ανάπτυξη του αριστερο-δημοκρατικού κινήματος...

Ο Μίκης Θεοδωράκης απαντά στις ερωτήσεις της Νεφέλης Λυγερού, Γενάρης 2007


1.) Έχοντας πια την απόσταση του χρόνου, πώς αξιολογείτε την επίδραση που είχε η μουσική σας στην ανάπτυξη του αριστερό-δημοκρατικού κινήματος στην περίοδο 1960-1975;

2.) Θεωρείτε ότι το συγκεκριμένο παράδειγμα ήταν μια εξαίρεση ή πιστεύετε ότι η μουσική μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη ενός ποιητικού κινήματος;

Μ.Θ. Τις εποχές της εθνικής αντίστασης και του εμφυλίου πολέμου (1942-49) όπου συμμετείχα σαν ένας απλός αγωνιστής, θυμάμαι πόσο τα επαναστατικά τραγούδια της εποχής μάς εμψύχωναν κυρίως στις δύσκολες ώρες. Δεν μπορώ όμως να πω ότι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και στην πορεία του κινήματος. Αυτόν τον ρόλο τον έπαιζε η ιδεολογία, τα συνθήματα και κυρίως οι ηγετικές μορφές τόσο του ελληνικού όσο και του διεθνούς επαναστατικού στρατοπέδου.

O Mίκης για την μουσική

Συνέντευξη του Μίκη Θεοδωράκη στον Σπύρο Δεληγιαννόπουλο (Σ.Δ.)


Σπύρος Δεληγιαννόπουλος: Φαντάζομαι πως οποιοσδήποτε νέος μουσικός βρισκόταν αντίκρυ στο φαινόμενο «Μίκης Θεοδωράκης» θα αισθανόταν ότι και εγώ αυτή τη στιγμή: Δέος! Κύριε Θεοδωράκη, ως Πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών σας ευχαριστώ εκ μέρους όλου του Δ.Σ. και όλου του Συλλόγου για αυτή την αποκλειστική συνέντευξη που δεχτήκατε να μας παραχωρήσετε. Σας εύχομαι Χρόνια Πολλά και καλό Πάσχα.

Θα ξεκινήσω ζητώντας το σχόλιό σας στο εξής γεγονός: Αν πληκτρολογήσουμε το όνομά σας σε μια μηχανή αναζήτησης του ίντερνετ, θα μας βγάλει πάνω από ένα εκατομμύριο καταχωρήσεις, προερχόμενες σχεδόν από όλες τις χώρες του κόσμου. Περιγράψτε μας λίγο το συναίσθημα του να είναι κάποιος διάσημος σε παγκόσμιο επίπεδο κύριε Θεοδωράκη.

Μ.Θ. Τι μπορώ να πω κύριε Δεληγιαννόπουλε; Είναι οπωσδήποτε μια μεγάλη ικανοποίηση.

Συνέντευξη του Μίκη Θεοδωράκη για το ελληνικό τραγούδι

Συνέντευξη του Μίκη Θεοδωράκη στο Θανάση Γιώγλου στο περιοδικό "Πολίτης Κ" του Δήμου Καλαμαριάς



Απρίλης 2008

1.- Κύριε Θεοδωράκη, αφού σας ευχαριστήσω για την αποδοχή της πρόσκλησης, θα ήθελα να ξεκινήσουμε από τα πρώτα παιδικά σας χρόνια, από το 1925 που γεννηθήκατε στη Χίο, μέχρι και το 1940, που ξέσπασε ο Β' παγκόσμιος πόλεμος. Τι θυμάστε από εκείνα τα χρόνια; Τι μουσική άκουγαν τότε οι Έλληνες και ποια είναι τα πρώτα δικά σας μουσικά ακούσματα και ερεθίσματα;

Μ.Θ. Μου προσφέρετε την ευκαιρία να υπενθυμίσω στο αναγνωστικό σας κοινό, ότι έχω μιλήσει για τα παιδικά μου χρόνια -και όλα τα υπόλοιπα- σε πολλά βιβλία δικά μου και άλλων, ώστε να μου είναι λίγο δύσκολο να επανέρχομαι. Θα πω μόνο ότι δεν υπήρχαν συστηματικά είτε κυρίαρχα ακούσματα αλλά λίγο απ' όλα. Δηλαδή παραδοσιακά, εκκλησιαστικά, τραγούδια της εποχής που άρχισαν τότε να κυκλοφορούν σε δίσκους όπως και πολλά ξένα που τα ακούγαμε στον κινηματογράφο.

Σκέψεις - του Μίκη Θεοδωράκη

Η Τέχνη είναι διάλογος ανάμεσα στον δημιουργό και ένα συγκεκριμένο κοινό στο οποίο απευθύνεται. Αν αυτή η «αρχή» αφορά όλα τα είδη της Τέχνης, για το Τραγούδι είναι άμεση και καταλυτική, μιας και ο τραγουδοποιός έχει ως κύριο σκοπό να τραγουδηθεί κατ’ αρχήν από το συγκεκριμένο κοινό του τόπου και της εποχής του, από το οποίο εμπνέεται και στο οποίο απευθύνεται. Με άλλα λόγια υπηρετεί μιαν συγκεκριμένη κοινωνική λειτουργία και ανθρώπινη ανάγκη, που εμφανίζεται από την εποχή των προϊστορικών και πρωτόγονων ανθρώπινων ομάδων και πιθανόν πριν ακόμα ανακαλύψουν άλλους τρόπους αλληλοσυνεννόησης, όπως λ.χ. την γλώσσα.

Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Τεράστια επιτυχία το ΆΞΙΟΝ ΕΣΤΙ με τον Βασίλη Λέκκα στην Αυστραλία

Με τεράστια, άνευ προηγουμένου, επιτυχία ολοκληρώθηκε η παρουσίαση του ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ με λαϊκό τραγουδιστή τον Βασίλη Λέκκα στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, στο City Recital Hall!


Το λαϊκό ορατόριο «'Αξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη και με βασικό ερμηνευτή τον Βασίλη Λέκκα, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Αυστραλία, την Παρασκευή (18-4-2015), υπό την διεύθυνση του ομογενούς μαέστρου Τζορτζ Έλλις και η όλη εκδήλωση ήταν αφιερωμένη στα 90 χρόνια που συμπληρώνει φέτος ο Μίκης Θεοδωράκης. 

Το Άξιον Εστί (Γερμανική εκτέλεση)

Ιστορική μαγνητοσκόπηση του Άξιον Εστί στην Λειψία της Γερμανίας το 1982
Διεύθυνση ορχήστρας: Μίκης Θεοδωράκης



Τετάρτη, 22 Απριλίου 2015

TO ΆΞΙΟΝ ΕΣΤΙ (Από τις σημειώσεις του Μίκη Θεοδωράκη για το έργο)


Από τις μέρες που κυκλοφόρησαν σε δίσκους οι δύο εκδόσεις του ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ (1960) έως το καλοκαίρι του 1961 πηγαινοερχόμουνα ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι με πυκνές επισκέψεις για επαγγε-λματικούς λόγους στο Λονδίνο. Και ενώ συνέθετα το ένα έργο μετά το άλλο –ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ, ΠΟΛΙΤΕΙΑ, ΕΠΙΦΑΝΙΑ, ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ, ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ- καθώς και τη μουσική για την τραγωδία του Σοφοκλή ΑΙΑΣ, που θ΄ανέβαζε ο Μουζενίδης με το Βασιλικό Θέατρο, στην Επίδαυρο τον Ιούλιο του 1961, απ΄την άλλη μεριά συνέβαιναν πολλά και διάφορα με επίκεντρο τα τραγούδια μου και ιδιαίτερα τον ΕΠΙΤΑΦΙΟ.

Άξιο της Ρωμιοσύνης το "Άξιον Εστί"

Πρώτη δημοσίευση 25/10/2013


Πλησιάζει η επέτειος του Μεγάλου Πολέμου, του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. Η επέτειος του ΟΧΙ του Ελληνικού Λαού, όπως συνηθίζουμε να λέμε, μετά τη μεταπολίτευση και την επάνοδο στην “ομαλότητα”.


Όλοι οι λαοί της Ευρώπης γιορτάζουν την απελευθέρωση από τους ΝΑΖΙ, εμείς γιορτάζουμε την άρνησή μας να υποταχθούμε στις θελήσεις του Άξονα. Ίσως, γιατί αρχικά γιορτάζαμε το ΟΧΙ που ψέλλισε μέσα από τα δόντια του ο δικτάτορας, ο Μεταξάς, πιεσμένος από τις συνθήκες…. Κι αυτό, τότε που αναδεικνύαμε το ρόλο των προσώπων και όχι το μεγαλείο του λαού. Ίσως από τότε να μας έμεινε η συνήθεια, μοναδική στην Ευρώπη, να γιορτάζουμε την αρχή και όχι το τέλος του πολέμου …

Το σημείωμα του Μίκη Θεοδωράκη στον πρώτο δίσκο του ΆΞΙΟΝ ΕΣΤΙ



Με την ολοκλήρωση της σύνθεσης και της εκτέλεσης του ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ που βασίζεται πιάνω στο ομώνυμο ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη, αισθάνομαι ότι έφτασα σ’ ένα τέρμα που συγχρόνως είναι (πρέπει να είναι) και μια αρχή.

Το έργο αυτό παρουσιάζει τον εαυτό μου, το πρόσωπό μου μπροστά στο κοινό μας, ακριβώς τέσσερα χρόνια ύστερα από την ολοκληρωτική στροφή μου προς τη λαϊκή μουσική, με τον ΕΠΙΤΑΦΙΟ  του Γιάννη Ρίτσου, το καλοκαίρι του 1960.

"ΆΞΙΟΝ ΕΣΤΙ" και "λαϊκό" τραγούδι

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ: 22/10/1964





Ανασκευάζει ο Δήμος Νέας Σμύρνης

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΣ  Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
ΝΠΔΔ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ
ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: Ελ. Βενιζέλου 16
Ν. Σμύρνη
Τηλ. Επικ. 2132025922,924, 2109310408
email: politistikosorg@yahoo.gr


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νέα Σμύρνη,  22/4/2015

           Ανακοίνωση από τον Πολιτιστικό Οργανισμό του δήμου Νέας Σμύρνης σχετικά με την επιλογή του Σάκη Ρουβά ως βασικού ερμηνευτή του “’Αξιον Εστί” στη συναυλία που θα πραγματοποιηθεί στις 2 Μαΐου 2015 στην κεντρική πλατεία Νέας Σμύρνης.  

“Επειδή πολλά έχουν λεχθεί και διατυπωθεί το τελευταίο διάστημα διαδικτυακά, αλλά και προφορικά όσον αφορά το “’Αξιον Εστί” και την επιλογή του Σάκη Ρουβά ως βασικού ερμηνευτή του έργου, δηλώνουμε τα ακόλουθα: 

Η επιλογή του κ. Ρουβά όπως και όλων των λοιπών συντελεστών έγινε αποκλειστικά από το μαέστρο κ. Θεόδωρο Ορφανίδη και τον πρόεδρο του Πολιτιστικού Οργανισμού-αντιδήμαρχο κ. Βαγγέλη Χατζατουριάν και ο στόχος αυτής της επιλογής ήταν να κοινωνηθεί το τεράστιο αυτό έργο -σύμβολο κοινωνικών αγώνων μιας ολόκληρης εποχής- και στις νεότερες γενιές Ελλήνων.

Ο Μίκης Θεοδωράκης ενημερώθηκε για τη συναυλία και τους συντελεστές της πριν από ένα περίπου μήνα και ουδέποτε αναμείχθηκε στην επιλογή του κ. Ρουβά ούτε κανενός άλλου συντελεστή. 

Στη χθεσινή γραπτή δήλωσή του (http://www.mikistheodorakis.gr/el/writings/statements/?nid=5168), που αποτελεί και τη μοναδική τοποθέτησή του σχετικά με το θέμα της συμμετοχής του κ. Ρουβά, καθιστά σαφές το σκεπτικό του όσον αφορά την επιλογή καλλιτεχνών που ερμηνεύουν έργα του. 

Θα θέλαμε να δηλώσουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι δημοσιεύματα που αποδίδουν στον κ. Θεοδωράκη οποιεσδήποτε απόψεις και τοποθετήσεις που δεν περιέχονται στην προαναφερόμενη δήλωσή του είναι απολύτως ψευδή και εκφράζουμε τη λύπη μας γι’ αυτά.”

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ να επικοινωνήσετε με τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Νέας Σμύρνης στα τηλέφωνα:

210 9310408 και  2132025922 & 924
Email: politistikosorg@yahoo.gr

Από το Γραφείο Τύπου

Μπιθικώτσης για Ρουβά και «Άξιον Εστί»: «Στο dna των Ελλήνων είναι χαραγμένη η ερμηνεία του πατέρα μου»

Aγαπητοί αναγνώστες,
Ο γιος του μεγάλου Γρηγόρη Μπιθικώτση, Γρηγόρης Μπιθικώτσης, για το θέμα του Άξιον Εστί που έχει προκύψει τις τελευταίες μέρες, έκανε την ακόλουθη δήλωση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook.

«Kαλημέρα σας!

Μου ζητάνε συνεχώς από χθες να πω τη γνώμη μου, δλδ να δηλώσω αν είμαι υπέρ η κατά της εκτέλεσης του «Αξιον εστί» των Μίκη Θεοδωράκη και Οδυσσέα Ελύτη, από τον Σάκη Ρουβά...

Σήμερα ο ίδιος ο δημιουργός, ο πολυαγαπημένος μας Μίκης Θεοδωράκης δήλωσε ότι: «θεωρώ την χειρότερη εκτέλεση καλύτερη από μία απαγόρευση»..

Προσωπικά δεν θα σταθώ στη μνημειώδη πρώτη παρουσίαση του «Άξιον Εστί» με αφηγητή τον Μάνο Κατράκη και ερμηνευτή τον πατέρα μου τον Γρηγόρη, γιατί έτσι κι αλλιώς ήταν είναι και θα είναι χαραγμένη βαθιά στο dna των Ελλήνων και οποιαδήποτε σύγκριση θα ήταν τουλάχιστον ανούσια..

Στην Ελλάδα του 2015 ζούμε, δημοκρατία έχουμε (υποτίθεται) και ο καθένας είναι ελεύθερος πλέον να δοκιμάζει και να πειραματίζεται..

Τα σχόλια λοιπόν δικά σας..»


Τρίτη, 21 Απριλίου 2015

Δήλωση - Απάντηση Μίκη Θεοδωράκη για το «Άξιον Εστί» στη Νέα Σμύρνη

ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
Επιφανους 1, 11742-Αθήνα
τηλ.: 210-9214863, 6946-507373
fax:  210-9236325
e-mail: mikis@mikistheodorakis.gr

                                            Δ     Η     Λ     Ω     Σ     Η


Επειδή τελευταία γράφτηκαν πολλές ανακρίβειες με αφορμή τη συμμετοχή του κ. Ρουβά στην συναυλία που διοργανώνει ο Δήμος Νέας Σμύρνης με το «Άξιον Εστί», αναγκάζομαι να διευκρινίσω τα εξής:

1) Είναι γνωστές οι απόψεις μου για το θέμα των «απαγορεύσεων», τις οποίες απόψεις υποστηρίζω εδώ και δεκαετίες και συνοψίζονται στα εξής: Πιστεύω ότι το έργο από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί, ξεφεύγει ακόμα και από τον ίδιο τον δημιουργό, που δεν έχει δικαίωμα να κρίνει δικτατορικά ποιος είναι «άξιος» να το ερμηνεύσει και ποιος όχι. Μόνος κριτής είναι το κοινό και ο χρόνος. Αυτοί τελικά κρίνουν τι θα πάει στα σκουπίδια και τι θα μείνει για πάντα. Θα πρέπει επίσης να πω ότι θεωρώ την χειρότερη εκτέλεση πολύ καλύτερη από μια απαγόρευση.

2) Όχι, δεν ήταν δική μου απόφαση η επιλογή του κ. Ρουβά, όπως αναληθώς βλέπω να αναγράφεται σε διάφορες ιστοσελίδες. Την πληροφορήθηκα εκ των υστέρων, ως τετελεσμένο γεγονός, από τον μαέστρο κ. Ορφανίδη, που μίλησε εδώ και αρκετές μέρες με την γραμματέα μου, στην οποία και ανακοίνωσε την απόφαση του Δήμου Νέας Σμύρνης να οργανώσει τιμητική για τα 90 μου χρόνια συναυλία με το «Άξιον Εστί», καθώς και τα ονόματα των συντελεστών, στην επιλογή των οποίων δεν είχα την παραμικρή ανάμιξη.

Δευτέρα, 20 Απριλίου 2015

ΣΗΜΕΡΑ ΟΛΟΙ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ "ΚΑΤΩ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ/ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΝΑΖΙΣΜΟΣ"

Κυριακή, 19 Απριλίου 2015

Το Άξιον Εστί και ο Σάκης Ρουβάς

"Κανένας μας στη συναυλία του Δήμου Νέας Σμύρνης. Κι αυτό δεν είναι προτροπή. Είναι καθήκον. Είναι πράξη αντίστασης!"


Το Άξιον Εστί του Οδυσσέα Ελύτη είναι η «βίβλος» της ιστορίας του ελληνικού έθνους. Από την γέννησή του -«τα θεμέλιά μου στα βουνά»- έως το «Προφητικό» όπου ο ποιητής προβλέπει τα δεινά του Λαού από τον Εμφύλιο και μετά.
Η ελληνικότητά του το τοποθετεί στην πρώτη γραμμή του αγώνα του ελληνικού λαού για την ολοκλήρωσή του, τόσο σαν ιστορική αξία όσο και σαν ηθική στάση και τρόπο ύπαρξης.
Στο Άξιον Εστί ο λόγος του ποιητή είναι ο λόγος του λαού. Η μνήμη του λαού γίνεται η μνήμη του ποιητή. Τα πάθη του λαού γίνονται τα πάθη του ποιητή. Και τα δοξαστικά δικά του. Ποιητής και λαός μετουσιώνονται στο Όλον.

Σάββατο, 18 Απριλίου 2015

Οι φάκελοι των χαφιέδων της Επταετίας για Μίκη, Μελίνα και Γαβρά

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ
Κιτρινισμένες σελίδες και λεπτές σαν τσιγαρόχαρτα, με θαμπό μελάνι παλιάς γραφομηχανής, κολλημένες μεταξύ τους από την υγρασία και ξεφυλλισμένες από εκατοντάδες δάχτυλα, κουβαλούν βάρος ασήκωτο.


Οταν οι χαφιέδες φακέλωναν...  

Φυλάσσουν ανεξίτηλες στιγμές της ελληνικής ιστορίας καθώς περιλαμβάνονται στους σκονισμένους φακέλους των Γενικών Αρχείων του Κράτους. Με αφορμή τη μαύρη επέτειο της 21ης Απριλίου 1967, της ημέρας που ο ελληνικός λαός θα έμπαινε στον... γύψο για να απελευθερωθεί με φόρο αίματος μια επταετία αργότερα, το «Εθνος» ξεφυλλίζει τα αρχεία των πέτρινων εκείνων χρόνων. Και παρουσιάζει μέρος των ατομικών φακέλων που είχε σχηματίσει το καθεστώς για τρεις διεθνείς προσωπικότητες οι οποίες μετέτρεψαν την τέχνη τους σε έκφραση του αντιδικτατορικού αγώνα και έγιναν η υψωμένη γροθιά της Ελλάδας στο εξωτερικό: του Μίκη Θεοδωράκη, της Μελίνας Μερκούρη και του Κώστα Γαβρά. Φάκελοι με πληροφορίες για τη ζωή και τις κινήσεις τους από την ημέρα που γεννήθηκαν...

Τσόμσκι: «Το ελληνικό χρέος να διαγραφεί, όπως το γερμανικό το 1953»

Μίλησε για πολιτικές των Βρυξελλών που «καταστρέφουν την Ελλάδα»


Υπέρ της διαγραφής του ελληνικού χρέους, «όπως ακριβώς έγινε με τους Γερμανούς το 1953» τάσσεται ο Νόαμ Τσόμσκι. Μιλώντας στην εκπομπή Global Conversation του Εuronews, ο αμερικανός διανοούμενος μίλησε για πολιτικές των Βρυξελλών που «καταστρέφουν την Ελλάδα» και έστειλε σαφές μήνυμα στην Ευρώπη ότι θα πρέπει να διαγράψει το ελληνικό χρέος όπως είχε κάνει με το γερμανικό, προκειμένου η Γερμανία να μπορέσει να ανακτήσει τότε το χαμένο έδαφος μετά τις μεγάλες καταστροφές του πολέμου.

Ο αμερικανός γλωσσολόγος, πολιτικός αναλυτής και συγγραφέας δεκάδων βιβλίων κλήθηκε να σχολιάσει την κατάσταση στην Ευρώπη, και κυρίως τη στροφή προς Ανατολάς του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και το φαινόμενο του Podemos στην Ισπανία.

Παρασκευή, 17 Απριλίου 2015

"ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΕ ΦΩΝΑΞΕΙ" - ένα έργο με έντονο άρωμα Μίκη Θεοδωράκη, μέχρι 28 Απριλίου στο θέατρο "Μεταξουργειο"

"Δείτε την, με την αθωότητα ενός παιδιού."
ONLYTHEATER.GR



ΘΕΑΤΡΟ ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ
Κάποιος να με φωνάξει

«ό,τι δεν ζήσαμε στην ώρα του δεν θα το ζήσουμε ποτέ»
Με μουσική επένδυση από έργα του Μίκη Θεοδωράκη

Στο θέατρο ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ Δευτέρα και Τρίτη από 9 Μαρτίου ως 28 Απριλίου 2015
Παίζουν

Πέμπτη, 16 Απριλίου 2015

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΜΥΝΑΣ: Στη Ρωσία έχοντας δώσει πρώτα διαβεβαιώσεις στις ΗΠΑ

Αγαπητοί αναγνώστες,
Αναρτούμε ένα δεύτερο δημοσίευμα απ' τον χθεσινό Ριζοσπάστη, που όπως και το προηγούμενο μας προβληματίζει ιδιαίτερα. 

Αναρωτιόμαστε, πως γίνεται μια κυβέρνηση με κορμό την αριστερά να ακολουθεί και να συνεχίζει μια τόσο φιλοδυτική στάση και να μην αμφισβητεί ούτε στο ελάχιστο το διαχρονικό φιλοδυτικό δόγμα που τήρησε η Ελλάδα όλες τις προηγούμενες δεκαετίας και το οποίο δόγμα εμείς θεωρούμε ότι έχει βλάψει σε τεράστιο βαθμό τα Ελληνικά συμφέροντα. 

Πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι δεν θέλουμε ούτε να το σκεφτόμαστε ότι οι φόβοι μας (απ' την εποχή της Σπίθας) για πλήρη εναρμόνιση του ΣΥΡΙΖΑ με τον Αμερικάνικο παράγοντα, θα βγουν αληθινοί...

Οι συντελεστές του Θεοδωρακισμού


Απο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ 15/4/2015

Διήμερη επίσκεψη στη Μόσχα πραγματοποιεί από σήμερα ο υπουργός Αμυνας Π. Καμμένος, μετά από πρόσκληση του Ρώσου ομολόγου του, Σ. Σοϊγκού, στο πλαίσιο της διάσκεψης με θέμα: «Διεθνής ασφάλεια - προκλήσεις και προοπτικές», που πραγματοποιείται στη ρωσική πρωτεύουσα. Ο Ελληνας υπουργός θα συναντηθεί με τον Σ. Σοϊγκού και θα μιλήσει στη διεθνή διάσκεψη.

Η επίσκεψη Καμμένου στη ρωσική πρωτεύουσα γίνεται λίγες μέρες μετά την επίσκεψη εκεί του πρωθυπουργούΑλ. Τσίπρα και τη συνάντησή του με το Ρώσο Πρόεδρο, Βλ. Πούτιν. Στο επίκεντρο της επίσκεψης Καμμένου (κι αφού πρώτα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έδωσε στην αμερικανική πολεμική βιομηχανία δουλειά ύψους 500 εκατ. δολαρίων για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών ναυτικής επιτήρησης «P-3 Orion») είναι πολύ πιθανό να βρεθεί το «μοίρασμα» και στα αντίστοιχα ρωσικά μονοπώλια κάποιων δουλειών με εξοπλιστικά, όπως π.χ. η συντήρηση συστημάτων αντιαεροπορικής άμυνας της χώρας, το 60% των οποίων είναι ρωσικής κατασκευής.

ΠΡΟΔΟΜΕΝΑ ΕΡΓΑ: ΜΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ ΓΕΜΑΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

"... Κάθε βροχή και μία μουσική
έτσι όπως κλείνει ο Κύκλος του Νερού κι η μοναξιά μου μέσα του ανθίζει ..."

Έτος κυκλοφορίας δίσκου: 1994
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι/Ποίηση: Δήμητρα Μαντά
Ερμηνεία:  Angélique Ionatos (Αγγελική Ιονάτος)
Ενορχήστρωση: Christian Boissel (AUVIDIS, Paris)

Ολόκληρο το έργο μπορείτε να ακούσετε δωρεάν και σε κορυφαία ποιότητα ήχου απ' την προσωπική ιστοσελίδα του Μίκη Θεοδωράκη πατώντας εδώ

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Ενισχύει τη διασύνδεση των Ενόπλων Δυνάμεων με ΗΠΑ και Ισραήλ

Αγαπητοί αναγνώστες,
Αναρτούμε μια πολύ ενδιαφέρουσα πολιτική σημείωση απ' τον Ριζοσπάστη που πρέπει να προβληματίσει όλους μας.

Οι συντελεστές του Θεοδωρακισμού

Για πρώτη φορά αμερικανικές και ισραηλινές δυνάμεις θα συμμετάσχουν στη Διακλαδική Ασκηση «Ηνίοχος 2015»

Το χαρακτηριστικό λογότυπο της άσκησης «Ηνίοχος 2015», όπου θα συμμετάσχουν για πρώτη φορά Ενοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ και του Ισραήλ...

Ενισχύεται επί κυβέρνησης με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ η διασύνδεση των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων με αυτές των ΗΠΑ και του Ισραήλ, στην επικίνδυνη για το λαό προσπάθεια της ντόπιας αστικής τάξης να αναβαθμιστεί γεωστρατηγικά, πατώντας σε άξονες και αντιάξονες με ιμπεριαλιστικά κέντρα και άλλα μονοπώλια της Ανατολικής Μεσογείου, επιχειρώντας να αποκτήσει κάποιο προβάδισμα στην εκμετάλλευση πλουτοπαραγωγικών πηγών και διαύλων της περιοχής.

Σε αυτή τη βάση, όπως ανακοινώθηκε από το ΓΕΑ, από τη Δευτέρα 20 έως και την Πέμπτη 30 Απρίλη, πρόκειται να διεξαχθεί η Διακλαδική Ασκηση Μεσαίας Κλίμακας «Ηνίοχος 2015», σε συνδυασμό με την άσκηση «Αστραπή» του Πολεμικού Ναυτικού.

Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015

Συνέντευξη Τύπου της «Δημοκρατικής Συσπείρωσης» για τη δίκη της Χρυσής Αυγής


Συνέντευξη Τύπου με θέμα «Η πολιτική αγωγή του εργατικού και λαϊκού κινήματος στη δίκη της Χρυσής Αυγής» διοργανώνει την Πέμπτη 16 Απρίλη και ώρα 12.00 το μεσημέρι στην ΕΣΗΕΑ η «Δημοκρατική Συσπείρωση για τις Λαϊκές Ελευθερίες και την Αλληλεγγύη».

Η συνέντευξη διοργανώνεται ενόψει της έναρξης της δίκης των στελεχών και μελών της Χρυσής Αυγής στις 20 Απρίλη.   Σε ανακοίνωσή της επισημαίνει:

«Η συγκεκριμένη δίκη μπορεί να αξιοποιηθεί από το εργατικό και λαϊκό κίνημα για την αποκάλυψη της εγκληματικής δράσης της ναζιστικής αυτής οργάνωσης, του ρατσιστικού της χαρακτήρα, των διασυνδέσεων με τμήματα των επιχειρηματικών συμφερόντων και του κρατικού μηχανισμού, της βαθιάς απέχθειας που τρέφει για την εργατική τάξη και το κίνημά της, για κάθε αντιφασίστα και προοδευτικό άνθρωπο.

Αφιερωμένη στα 90 χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη η παρουσίαση του «Άξιον Εστί» στο Σίδνεϊ



Το λαϊκό ορατόριο «'Αξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη και με βασικό ερμηνευτή τον Βασίλη Λέκκα, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Αυστραλία, την Παρασκευή, υπό την διεύθυνση του ομογενούς μαέστρου Τζορτζ Έλλις και η όλη εκδήλωση είναι αφιερωμένη στα 90 χρόνια που συμπληρώνει φέτος ο Μίκης Θεοδωράκης.

Η συναυλία δίνεται στο City Recital Hall στο κέντρο του Σίδνεϊ και ήδη τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί.

Πέμπτη, 9 Απριλίου 2015

Ο ΤΣΙΠΡΑΣ, ΣΤΗ ΜΟΣΧΑ, “ΔΙΕΒΗ ΤΟΝ ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ” - Του Όθωνα Ιακωβίδη

Του Όθωνα Ιακωβίδη

*Η έκφραση “Διέβη τον Ρουβίκωνα”, προέρχεται από την διάβαση του ποταμού Ρουβίκωνα υπό του Ιουλίου Καίσαρος, το 49 μ.Χ. , προκειμένου να αντιμετωπίσει τις δυνάμεις του Πομπήιου.

Η διάβαση αυτού του (ευρισκόμενου κοντά στη Ρώμη) ποταμού, ήταν απαγορευμένη στις Ρωμαϊκές Λεγεώνες.

Ο Ιούλιος Καίσαρ καταστρατήγησε αυτή την απαγόρευση, αλλάζοντας τον ρού της ιστορίας.

Ο Αλέξης Τσίπρας, χθές, ως πρωθυπουργός της Ελλάδας, θεμελίωσε την οικοδόμηση μίας νέας, ανεξάρτητης (από τα μονίμως υφιστάμενα “Δυτικά” ερείσματα) εξωτερικής πολιτικής, ικανής να απαντήσει και να δώσει ρεαλιστική λύση (και) στο Οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας.

Ξεσπαθώσανε τα φασιστοειδή

Αναδημοσίευση από τον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ


Ξεσπαθώσανε τα φασιστοειδή, με αφορμή τη συνάντηση του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπα με το μεγάλο μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη. Και με μια εμετική αντιΚΚΕ ανάρτηση στην ιστοσελίδα τους, επιτίθενται και στον Μ. Θεοδωράκη επειδή θα καταθέσει ως μάρτυρας κατηγορίας στη δίκη της Χρυσής Αυγής, συμβάλλοντας στην αποκάλυψη της ναζιστικής οργάνωσης και των εγκλημάτων της. Το ενδιαφέρον πάντως με τα φασιστοειδή είναι η εξής αναφορά που περιέχεται στο κείμενό τους. Λένε: «Ο Μ. Θεοδωράκης δε θα προσθέσει οτιδήποτε το νέο στην υπόθεση, παρά θα αναμασήσει τις φαιδρότητες των υπόλοιπων πολιτικών προσώπων που έχουν ήδη καταθέσει και συνοψίζονται στις φράσεις "είδα στα κανάλια...", "άκουσα...", "μου είπαν...", "διάβασα στις εφημερίδες..."». Μόνο που τις εγκληματικές τους ενέργειες τις έχουν βιώσει διαχρονικά μετανάστες, εργαζόμενοι και άλλοι πολίτες. Σχετικά με τις αναφορές τους στον Λένιν, έχουν απόλυτο δίκιο να τους πιάνει σύγκρυο ακόμα κι έτσι...

Η μουσική του Μίκη και... 150 χορευτές στη Μύκονο!




Ενα μοναδικό και ξεχωριστό θέαμα παρακολούθησαν όσοι βρέθηκαν στο λιμάνι της Μυκόνου ανήμερα την Κυριακή των Βαϊων. Μια ομάδα 150 ερασιτεχνών χορευτών χόρεψαν παραδοσιακό μυκονιάτικο χασάπικο με συγχρονισμένα βήματα 25 φιγούρων που τους δίδαξε με κέφι και μεράκι ο σπεσιαλίστας τους είδους, Μυκονιάτης, Ιωάννης Βλασσόπουλος και η σύζυγός του, Άννα.

Οι χορευτές, ηλικίας από 8 έως 70 ετών, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό χόρευοντας με περίτεχνο τρόπο στον ρυθμό διάσημων μελωδιών του Μίκη Θεοδωράκη και κέρδισαν το θερμό χειροκρότημα των παρευρισκομένων.

Reuters: Προπληρωμή κερδών για τον αγωγό αερίου φέρεται να εξετάζει η Ρωσία



Το ενδεχόμενο να διαθέσει στην Αθήνα κεφάλαια, ως προπληρωμή από τα μελλοντικά κέρδη που θα έχει η Ελλάδα από τη μεταφορά φυσικού αέριου μέσω του αγωγού, φέρεται να εξετάζει η Ρωσία, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters επικαλούμενο Έλληνα αξιωματούχο.

Τα σχέδια για τον αγωγό, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Τουρκία στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας από την επέκταση του Turkish Stream, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μείωση των τιμών του ρωσικού φυσικού αερίου, πρόσθεσε ο Έλληνας αξιωματούχος.

Η Ελλάδα θα εξοφλήσει την προπληρωμή μετά την έναρξη λειτουργίας του αγωγού, συμπλήρωσε ο Έλληνας αξιωματούχος, όπως μεταδίδει το Reuters.

Πηγή: Reuters

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΠΙΘΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΚΟΥΡΙΕΣ



Οι τελευταίες εξελίξεις στις Σκουριές και συγκεκριμένα στον Κάκαβο Χαλκιδικής αποδεικνύουν περίτρανα ότι μπορεί στην διακυβέρνηση της Χώρας να είναι μια νέα συγκυβέρνηση όμως την "εξουσία" κατέχουν οι Εταιρείες και τα γνωστά συμφέροντα.

Η προγραμματισμένη ειρηνική πορεία στο βουνό χιλιάδων κατοίκων, που αντιτίθενται στην εξόρυξη χρυσού, με όλες τις καταστρεπτικές συνέπειες για το περιβάλλον, την ζωή των κατοίκων στην ευρύτερη περιοχή αλλά και την οικονομική δραστηριότητα (γεωργία, κτηνοτροφία, τουρισμό κ.α) βρέθηκε αντιμέτωπη με αντισυγκέντρωση των υπαλλήλων της Eldorado αλλά και τις αστυνομικές δυνάμεις.


Είναι ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στο βουνό και την περιοχή ότι οι αστυνομικές δυνάμεις αντί να εγγυηθούν την ασφάλεια των Πολιτών ζήτησαν από τους κατοίκους που έκαναν την διαμαρτυρία να αποχωρήσουν διότι έρχονταν, ως αντι-διαδηλωτές, οι "εργαζόμενοι" της Εταιρείας και δεν θα μπορούν να τους προστατέψουν’’.

Τετάρτη, 8 Απριλίου 2015

Αφιερωμένος στον Μίκη Θεοδωράκη ο πρώτος προσωπικός δίσκος του Βασίλη Ανδρικόπουλου!

10984213 10200469764783528 4568588108934973571 n
Το εξώφυλλο του δίσκου είναι έργο της Δήμητρας Ψυχογιού.

Πηγή: www.ogdoo.gr

Τον Μάρτιο (2015) κυκλοφόρησε η καινούργια δουλειά του Βασίλη Ανδρικόπουλου (μουσική/στίχοι) με τον δίσκο να τιτλοφορείται «Στη Μοναξιά της Εξορίας σου», αφιερωμένος (αλλά και εμπνευσμένος από εκείνον!) στον Μίκη Θεοδωράκη!

Πρόκειται για την πρώτη προσωπική δουλειά του Βασίλη Ανδρικοπουλου, που περιλαμβάνει οκτώ (8) τραγούδια σε στίχους και μουσική του ίδιου του δημιουργού, καθώς και 2 οργανικά θέματα. Κυκλοφόρησε από το Μετρονόμο του εκδότη Θανάση Συλιβού και ο Παντελής Θαλασσινός συμμετέχει ερμηνεύοντας τρία από τα τραγούδια που περιέχονται.

Δευτέρα, 6 Απριλίου 2015

Ο Μίκης Θεοδωράκης καταθέτει ως μάρτυρας στη δίκη της Χρυσής Αυγής

ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ


Ως μάρτυρας κατηγορίας στη δίκη της Χρυσής Αυγής προτίθεται να καταθέσει ο Μίκης Θεοδωράκης.

Η «είδηση» αυτή βγήκε από τη συνάντηση που είχε τη Δευτέρα με τον ΓΓ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, και στην οποία εξέφρασε την πρόθεσή του να πάει στο δικαστήριο.

Στόχος να συμβάλει στην αποκάλυψη της ναζιστικής οργάνωσης και των εγκλημάτων της.

Σάββατο, 4 Απριλίου 2015

Ο Μίκης και οι πληγές της Αριστεράς - του Γεωργίου Bότση

«Ο μόνος εχθρός του λαού είναι η εξουσία,
εν τέλει κάθε εξουσία - κι αλίμονο
αν έχουμε μόνο μία εξουσία»

Μίκης Θεοδωράκης, «Άξιος Εστί» (β' τόμος)


Όλοι μας, είμαι σίγουρος, έχουμε ακούσει, σε κάποιες από τις παραλλαγές της, την φράση : «Μεγάλος δημιουργός ο Μίκης Θεοδωράκης, ο μέγιστος. Αλλά όταν ανακατεύεται με την πολιτική, τα κάνει θάλασσα. Πραγματικός ανεμόμυλος».

Εκ του πονηρού, λέω, το πρώτο σκέλος για να ηχεί πειστικότερα το δεύτερο: Ότι ο Μίκης είναι o κορυφαίος δημιουργός μας στη μουσική δεν χρειάζεται του καθενός μας την επιβεβαίωση.

Η πρόσφατη ύψιστη τιμητική διάκριση της Ουνέσκο επικύρωσε απλώς μία παγκόσμια αναγνώριση, μιαν οικουμενική καταξίωση.

Το σεισμικό φεύγει, το γελοίο παραμένει - του Νίκου Λυγερού



Η ορθολογική ανάλυση του θέματος της ΑΟΖ αναδεικνύει αντικειμενικά ότι αποτελεί ένα στρατηγικό πλεονέκτημα. Θέλουμε δεν θέλουμε, αυτό είναι πλέον γεγονός. Μπορούμε βέβαια να το κρύψουμε από τον εαυτό μας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει. Μπορούμε βέβαια να μην του δώσουμε την επαρκή σημασία, αλλά αυτό δεν θα ισχύει για τους αντιπάλους μας. Κατά κάποιο τρόπο πρέπει ν' αποδειχθούμε ότι η έννοια της ΑΟΖ έχει σημασία, ανεξάρτητα από το πολιτικό πλαίσιο, διότι δεν είμαστε ο μοναδικός παίκτης, κατά συνέπεια αυτή η ανεξαρτησία, αν δεν ενταχθεί σ' ένα συμμαχικό πεδίο δράσης, θα παραμείνει ένα πλαίσιο όπου θα παίξουν εις βάρος μας οι άλλοι παίκτες. Και ο λόγος είναι απλός: γεωστρατηγικά και τοποστρατηγικά, η ελληνική ΑΟΖ έχει τεράστια σημασία, όχι μόνο για μας, και κατ' επέκταση για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και για τους αντιπάλους μας που προτιμούν να μην τη θεσπίσουμε καν και να μην συμπράξουμε διακρατικές συμφωνίες, διότι αυτή η αδράνεια θα τους προσφέρει μεγάλες δυνατότητες κινήσεων σ' ένα πλαίσιο, το οποίο θα είναι ελεύθερο. Η μη συνειδητοποίηση αυτού του νοητικού σχήματος θα προκαλέσει εις βάρος μας μεγάλα προβλήματα με επιπτώσεις για το μέλλον που δύσκολα μπορούμε να προβλέψουμε με τα τωρινά δεδομένα, τόσο μεγάλη θα είναι η αλλαγή φάσης. Αν επιμείνουμε λοιπόν σε αυτήν την αδράνεια σκέψης και κατάλληλων αποφάσεων, θα έρθουν απλά να μας το υπενθυμίσουν οι αντίπαλοί μας δίχως κανένα δισταγμό, διότι γνωρίζουν πολύ καλά τα πλεονεκτήματα και τις δυνατότητες που προσφέρει η ελληνική ΑΟΖ. Η ιδιότητα της ΑΟΖ με τα 200 ΝΜ της, να προσφέρει τη δυνατότητα μετασχηματισμού ακριτικών νησιών σε ελκυστές με μεγάλη δεξαμενή έλξης, δεν είναι βέβαια άσχετη με το θέμα. Διότι αυτό που θεωρούμε συνήθως ως ένα αδύναμο στοιχείο, μετατρέπεται με αυτόν τον τρόπο σε μία σημαντική βάση ελέγχου μίας μεγάλης περιοχής, η οποία έχει την ικανότητα να επεκτείνει το χώρο δράσης μας, δίχως να έχει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η έννοια των 12 ΝΜ. Αυτή η μεγάλη αλλαγή φάσης της θεώρησης των δεδομένων του Αιγαίου συμπεριλαμβάνοντας το Καστελλόριζο και τη Γαύδο, είναι σημαντικότατη. Το θέμα δεν είναι να εκμεταλλευτούμε απλώς μία ευκαιρία, όπως πιστεύουν οι περισσότεροι, αλλά πραγματικά να εδραιώσουμε τη θέση μας σε μία ανθεκτική βάση. Έτσι, το να δεχτούμε πιέσεις για αυτό το θέμα δεν είναι μόνο αναμενόμενο, αλλά απαραίτητο, διότι μόνο η έννοια της επικάλυψης οδηγεί στις διακρατικές συμφωνίες, οι οποίες αναδεικνύουν σταθερά σημεία, τα οποία βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από τα σύνορα με τη συμβατική τους έννοια. Όλα αυτά δεν είναι μία ουτοπία, διότι η Κύπρος με το παράδειγμά της έχει αποδείξει ότι ευσταθούν κι είναι ορθολογικά, ακόμα και σε μία κατάσταση κρίσης. Ο πραγματικός μας εχθρός δεν είναι παρά μόνο μία μορφή ηττοπάθειας, η οποία μας οδηγεί να μην πιστεύουμε στις ικανότητες και δυνατότητές μας. Όλα τα άλλα είναι λεπτομέρειες. Είναι λοιπόν σημαντικό να απελευθερωθούμε από τις φοβίες μας που μας παραλύουν τη σκέψη και δεν επιτρέπουν τη στρατηγική μας δράση...

Πηγή: http://elliniki-aoz.blogspot.gr

Mythos 90: Mikis Theodorakis



Ένα μουσικό έργο αφιερωμένο στα ενενηκοστά γεννεθλια του Μίκη Θεοδωράκη.

Μια σύγχρονη ματιά σε μερικές από τις σπουδαιότερες στιγμές του μεγάλου μας συνθέτη, απο τους Aural Fragment.

Συμμετέχουν: Μάνια Βλαχογιάννη, Νίκος Κουλούρης, Δημήτρης Κοντονής.

"MYTHOS 90", 90 χρόνια Μίκης Θεοδωράκης.
Κυκλοφορεί ψηφιακά από την FM RECORDS.

Περιλαμβάνει: