Για την έξοδο από την κρίση - του Μίκη Θεοδωράκη



α) Μορφές Δράσης

Με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου της Νατάσας Βούλγαρη για τους «Διαλόγους στο Λυκόφως» που έγινε πριν λίγο καιρό στην Θεσσαλονίκη και αποδείχθηκε απολύτως επιτυχημένη, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις και προβληματισμούς μου.

Κατ’ αρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω και να συγχαρώ τόσο την Νατάσα όσο και όλους αυτούς που συμμετέχουν και συνεισφέρουν στον ιδεολογικό μας αγώνα, που σήμερα αναγκαστικά περιορίζεται στη δημοσίευση άρθρων και βιβλίων.

Η ουσιαστική συζήτηση που έγινε στην εκδήλωση της Θεσσαλονίκης που προανέφερα, οδηγεί σε σκέψεις και συμπεράσματα ευρύτερης σημασίας. Όπως λ.χ. στη συνέχιση της προσπάθειάς μας με την «Σπίθα» με νέες μορφές ιδεολογικής ζύμωσης και τελικά πολιτικού αγώνα. Θυμηθείτε τα λόγια με τα οποία ξεκίνησα την ομιλία μου τον Δεκέμβρη του 2010: «Επιδιώκω ένα Κίνημα Ιδεών…». Όμως τι συνέβη μετά; Η πλειοψηφία των μελών μας θεώρησε την «Σπίθα» ως μια συνιστώσα του ΚΚΕ ή του ΣΥΡΙΖΑ. Με αποτέλεσμα να μην καταλάβουν τελικά τίποτα για την πεμπτουσία των ιδεών και των προτάσεών μου (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) που ήταν και είναι αποκύημα μιας σχέσης δεκαετιών μέσα στην καρδιά των ιδεών, των πρωτοβουλιών και των βιωμάτων της Αριστεράς (και όχι μόνο της ελληνικής) από το 1942 έως σήμερα. Δεν κατάλαβαν όλοι αυτοί που τελικά μας εγκατέλειψαν, ότι δεν ήμουν μόνο ένας απλός μαχητής αλλά ένας σκεπτόμενος μαχητής, που είχε εξ αρχής την ικανότητα μιας ουσιαστικής αυτοκριτικής.

Αυτή με βοήθησε να κρίνω τα γεγονότα μέσα και ταυτόχρονα έξω και πάνω από τα γεγονότα, όχι για να αποδράσω αλλά για να τα κρίνω αντικειμενικά και να προσπαθώ να τα αλλάξω κάθε φορά που πίστευα ότι οι συνθήκες είναι πρόσφορες για αλλαγή.

Υπήρξε δηλαδή συνειδητή μου επιλογή ο ρόλος του ελεύθερου διανοητή και μαχητή της Αριστεράς εν γνώσει των μεγάλων κινδύνων που ανελάμβανα. Κι αυτό γιατί είχα την πεποίθηση ότι η αποδοχή οποιασδήποτε θέσης στην κομματική ιεραρχία θολώνει την σκέψη και την στάση, είτε είναι κάποιος απλό μέλος είτε αρχηγός, γιατί γίνεται ουσιαστικά συντηρητικός, γεγονός που δεν του επιτρέπει να ακολουθεί πιστά τον βηματισμό της ζωής και της ιστορίας, ειδικά σε εποχές που ο βηματισμός γίνεται καλπασμός. Γιατί η Αριστερά πρέπει να προηγείται ιστορικά και να ανοίγει δρόμο στο μέλλον. Ειδεμή δεν έχει λόγο ύπαρξης.

Και φτάνουμε στο σήμερα. Το μοντέλο μιας σύγχρονης «Σπίθας» το βλέπω σε δύο περιπτώσεις: α) στις βασικές (ΔΙΚΤΥΟ ΣΠΙΘΩΝ ΕΛ.ΛΑ.Δ.Α. & ΘΕΟΔΩΡΑΚΙΣΜΟΣΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ) και στις υπόλοιπες ιστοσελίδες που προβάλλουν την αληθινή ιδεολογία της «Σπίθας» και β) στο μοντέλο της ανοιχτής συζήτησης σαν αυτή που έγινε στην Θεσσαλονίκη.

Έχω στα χέρια μου τα δύο βιβλία που προανέφερα (ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΣΤΟ ΛΥΚΟΦΩΣ & ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ), καθώς και την παρουσίαση από μέρους και πάλι της Νατάσας Βούλγαρη του βιβλίου μου για την «Μουσική», που κυκλοφόρησε σε νέα έκδοση πρόσφατα. Σε λίγες μέρες θα κυκλοφορήσουν και οι «Μονόλογοι στο Λυκαυγές». Υπάρχει δηλαδή πολύ υλικό για ιδεολογική ζύμωση με τους δυο τρόπους που ανέφερα πιο πάνω. Ειδικά για τις δημόσιες ζυμώσεις, θα ήθελα να βοηθήσουν όλοι όσοι συμμερίζονται τις σκέψεις αυτές, ώστε οι ζωντανές και πάντα επίκαιρες ιδέες της «Σπίθας» να διαδοθούν όσο γίνεται πιο πλατειά.

Τώρα σας στέλνω (και στις ιστοσελίδες μας) ένα «Όραμα» για το μέλλον της χώρας μας. Τόσο η «Ουδετερότητα» όσο και το «Όραμα» αυτό μπορεί σήμερα να έχουν την μορφή της Ουτοπίας. Όμως ποιο μεγάλο βήμα της ανθρωπότητας δεν υπήρξε, πριν πραγματοποιηθεί, μια μεγάλη Ουτοπία; Ας μη φοβηθούμε λοιπόν τη λέξη «Ουτοπία». Άλλωστε ο πρωταγωνιστικός ρόλος της Αριστεράς στην οποία αναφέρθηκα και πριν, τι άλλο θα πρέπει να είναι παρά η προσπάθεια για την πραγματοποίηση μιας Ουτοπίας; Ας ονομάσουμε λοιπόν τη νέα μορφή της «Σπίθας» που αναγεννάται, ένα Κίνημα Οράματος και Ουτοπίας.


β) Πρόταση

Έχω ήδη μιλήσει γι’ αυτό που κατά τη γνώμη μου αποτελεί την τελική, οριστική, σωτήρια λύση του Εθνικού μας Προβλήματος, την Ουδετερότητα. Σήμερα θα αναφερθώ στην τωρινή, την ενδιάμεση λύση που θα επιτρέψει στο σκάφος ΕΛΛΑΣ να αποφύγει μια για πάντα τους υφάλους και να μπει σε μια ρότα που θα μας οδηγήσει σε ήρεμες θάλασσες και από κει στο τελικό λιμάνι.

Όπως το έχουμε πει από την πρώτη στιγμή, απαιτείται:

α) Αναθεώρηση του Μνημονίου που υπέγραψε η κυβέρνηση Παπανδρέου και που στη συνέχεια δέχθηκαν να το εφαρμόσουν όλες οι κυβερνήσεις που ακολούθησαν. Με την αναθεώρηση αυτή θα πρέπει να ζητήσουμε να διαχωριστούν οι οικονομικοί όροι από τους εθνικούς. Όπως γίνεται σε κάθε οικονομική συμφωνία, ο Δανειστής αρκείται να στηριχθεί για την εξασφάλισή του σχετικά με την εξόφληση του χρέους στους τόκους που θα συμφωνηθούν. Γιατί είναι πράγματι πρωτοφανές να απαιτούνται ως εγγύηση για την εξόφληση του χρέους η Εθνική Αυτοτέλεια και το σύνολο του Εθνικού Πλούτου με την απαγόρευση οικονομικών σχέσεων με άλλες χώρες.

β) Λογική προθεσμία μερικών ετών για την τελική ολοκληρωτική εξόφληση του Χρέους. Με ποιες εγγυήσεις; Μα με όλες που προβλέπονται στις σχέσεις μεταξύ Δανειστών και Δανειζομένων έως σήμερα διεθνώς.

γ) Οικονομικές Πηγές από τις οποίες θα έπρεπε να αντλήσουμε για την επιβίωση και την ανάπτυξη της χώρας, καθώς και την εξόφληση του Χρέους: Εκμετάλλευση και συνεκμετάλλευση του επίγειου, υπόγειου και υποθαλάσσιου πλούτου της χώρας.

δ) Στο αρνητικό επιχείρημα που θα μπορούσε να διατυπωθεί από κάποιους, δηλαδή την στάση της Τουρκίας, η απάντηση είναι η εξής: 1. Υπάρχει έδαφος συνεννόησης μεταξύ των δύο χωρών εφ’ όσον και τα δύο μέρη συμφωνούν στα πραγματικά δεδομένα και δέχονται το διεθνές δίκαιο.  2. Στην περίπτωση του υποθαλάσσιου πλούτου θα υπάρχει η ασπίδα των συμφερόντων των μεγάλων ξένων εταιριών με τις οποίες θα είχαμε συμφωνήσει για την από κοινού εκμετάλλευση του πλούτου της δικής μας ΑΟΖ με κοινοπραξίες.

Τι θα συμβεί μετά; Ας δούμε δύο εκδοχές:

α) Οι Δανειστές συμφωνούν μαζί μας και επομένως οι οικονομικές μας σχέσεις δηλαδή η ροή του ξένου χρήματος συνεχίζει ομαλά έως τη στιγμή που θα υπάρξουν τα έσοδα από την εκμετάλλευση του δικού μας πλούτου. Δυστυχώς αυτό με τα σημερινά δεδομένα δεν φαίνεται να είναι ούτε καν πιθανό.

 β) Οι Δανειστές μας αρνούνται την πρότασή μας για απεμπλοκή μας από τις δεσμεύσεις εθνικού χαρακτήρα και σταματά η ροή χρήματος στο μεσοδιάστημα (ως τη στιγμή που θα έχουμε τα έσοδα από την εκμετάλλευση του δικού μας πλούτου). Εδώ μπαίνει το στοιχείο της ρήξης. Το ερώτημα είναι αν θα είναι μόνο οικονομική ή θα συμπεριλάβει και τη θέση μας στην Ευρώπη. Η απάντησή μας θα πρέπει να είναι ότι εμείς θέλουμε να παραμείνουμε στην Ευρώπη και ζητάμε μόνο την αποδέσμευσή μας από τους μειωτικούς (και επονείδιστους) όρους που έχουν σχέση με την Εθνική μας Αυτοτέλεια και τον Εθνικό μας Πλούτο. Τότε:

          1. Αν η Ευρώπη δεχθεί τον διαχωρισμό ανάμεσα σε οικονομικούς και εθνικούς λόγους, θα έχουμε τα χέρια λυμένα για να ανακηρύξουμε την ΑΟΖ και να προχωρήσουμε ελεύθερα σε οικονομικές σχέσεις και κοινοπραξίες με άλλες χώρες.

          2. Εάν αντίθετα η Ευρώπη θελήσει να μας τιμωρήσει, που δυστυχώς δεν είναι καθόλου απίθανο, τότε τα πράγματα γίνονται σοβαρά.

Γι’ αυτό, την απόφαση πριν από το πρώτο κιόλας βήμα θα πρέπει να την πάρει ο Ελληνικός Λαός, που πρέπει να κληθεί να εκφράσει την γνώμη του με ένα Δημοψήφισμα.

Επειδή πιστεύω ότι η πρότασή μας είναι λογική και γίνεται με μεγάλη ευθύνη, είμαι βέβαιος ότι οι Λαοί της Ευρώπης θα αντιδράσουν θετικά για μας, φτάνει να ενημερωθούν σωστά.

Στην περίπτωση που ο Ελληνικός Λαός αποφασίσει την ρήξη, τότε θα υπάρχει θέμα οικονομικής επιβίωσης στο διάστημα που θα μεσολαβήσει μέχρις ότου η εκμετάλλευση των εθνικών μας πόρων μας επιτρέψει να γίνουμε αυτοδύναμοι. Επομένως θα πρέπει να έχουμε μελετήσει σοβαρά την δυνατότητα να δοθεί προκαταβολή από αυτούς με τους οποίους θα έρθουμε σε συμφωνία για την κοινή εκμετάλλευση των εθνικών μας πόρων.

Αυτό είναι το δικό μου Όραμα και πιστεύω ότι ο Ελληνικός Λαός θα το αγκαλιάσει με μία προϋπόθεση: Να υπάρξει εθνική συμφωνία κορυφής.

Αθήνα, 12.2.2017
Μίκης Θεοδωράκης


Σχόλια

  1. ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ ΠΑΠΑΓΚΙΚΑΣ. Prof.Dr.15 Φεβρουαρίου 2017 στις 11:39 π.μ.

    Πιστευω οτι καθε νοημων Ελλην θα πρεπει να αγκαλιασει αυτο το οραμα και να στηριξει την προταση του Μικη . Ιδιατερα αυτο θα ηταν εντυπωσιακο εαν η Ακαδημαικη κοινοτητα ,περαν των υγιων πολιτικων, ενστερνιζοταν και εδινε αγωνα για την υλοποιηση του οραματος χερι -χερι με τον Ελληνικο λαο . Μαζι σου Μικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΠΙΘΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ "Ζ"15 Φεβρουαρίου 2017 στις 4:03 μ.μ.

    Τα μέλη της Σπίθας Μαρκοπούλου χαιρετίζουν και «αγκαλιάζουν» την πρόταση του Μίκη Θεοδωράκη, όπως εκφράστηκε στο σημερινό του άρθρο («Για την έξοδο από την κρίση»)!

    Εκτιμούμε, πως στην παρούσα φάση, η συγκεκριμένη πρόταση είναι η μόνη ρεαλιστική και εφικτή, ως διέξοδος προς στον απεγκλωβισμό από το μαγγανοπήγαδο της εξάρτησης, απ’ όπου πηγάζουν τα κύρια δεινά που έχουν τυλίξει τον ελληνικό λαό εδώ και αρκετές δεκαετίες.

    Κυρίως, είναι μία πρόταση που κινείται απολύτως πάνω στις ράγες της θεοδωρακικής σκέψης, για Ανεξαρτησία, Εθνική Συμφιλίωση και Ομόνοια, συστατικά απαραίτητα για την πρόοδο κάθε λαού.

    Συμφωνούμε με κάθε λέξη, όπως διατυπώνεται στο εν λόγω άρθρο και δηλώνουμε παρόντες στο ταξίδι του θεοδωρακικού Οράματος του Κινήματος της Ουτοπίας!

    Η Σπίθα μας έδωσε αμέσως το «παρών» το 2010, στο κάλεσμα του Μίκη Θεοδωράκη και στην Ίδρυση της Κίνησης Ανεξάρτητων Πολιτών και έκτοτε οργανωνόμαστε, μαχόμαστε και πορευόμαστε πάντα με πυξίδα τον λόγο και το έργο του Μίκη Θεοδωράκη. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, μέχρι την τελική νίκη.

    Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς προς κάθε πολίτη που μάχεται για την ελευθερία του.


    ΣΠΙΘΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ «Ζ»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Σπίθα Χολαργού συμφωνεί με όλες τις προτάσεις του Μίκη Θεοδωράκη.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όπως ο Μίκης είναι συνεπής στις προτάσεις και στο Όραμά του, έτσι κι εμείς οι σπιθιστές που συμφωνήσαμε με την Ιδρυτική του 2010 συνεχίζουμε τον αγώνα μας για τη σωτηρία της πατρίδας. Ας μοιραστούμε λοιπόν αυτό το Όραμα με τους συμπολίτες μας, ακουλουθώντας το "Φως" για να φτάσουμε στον προορισμό μας. Όσο για την "ουτοπία" που αναφέρει ο Μίκης καλό είναι να φιλοσοφήσουμε μήπως και ανυψωθούμε ως άνθρωποι και μπορέσουμε κάποια στιγμή να σπάσουμε τα δεσμά μας ώστε να ζήσουμε Ελεύθεροι.

    Σπίθα Θεσσαλονίκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η Σπιθα Κουκακιου-Ν.Κοσμου "Γ.Καραισκακης"συμφωνει με ολες τις προτασεις του Μικη Θεοδωρακη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να γραφτούν με περίσσιο θάρρος όσοι συμφωνούν ονομαστικά
      Εγώ δεν ρωτήθηκα ως μέλος .Διαφωνώ και αποχωρώ.

      ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΟΤΑΣ

      Διαγραφή
  6. Το μνημόνιο είναι παράνομο και δεν θα πληρωθεί από τον λαό που αγωνίζετε χρόνια για τα δίκαιά του.Ο ορυκτός πλούτος ανήκει στον Ελληνικό Λαό και όχι στους κατακτιτές.Ως εκτούτου εγώ έχω μόνο ένα ""ΟΡΑΜΑ "".Να πάνε φυλακή οι δεσμώτες της Πατρίδας.
    Διαφωνώ με την επιστολή και τα οράματα υποτέλειας στο χρέος των κατακτητών και αποχωρώ μετά απο επτά χρόνια από την Σπίθα αλλά όχι από τον τίμιο αγώνα του Ελληνικού Λαού.
    ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΟΤΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνώ με τις προτάσεις του Μίκη Θεοδωράκη 100%.

    Θέλω να πω όμως δημόσια και κάτι στον συναγωνιστή Σωτήρη Μπότα που από πάνω με σχόλιο διαφωνεί και έγραψε μάλιστα ότι αποχωρεί απ' την ΣΠΙΘΑ.


    Μεγάλο λάθος φίλε Σωτήρη αυτό που έγραψες.

    Δεν κατάλαβες καθόλου το κείμενο και το πνεύμα του Μίκη Θεοδωράκη, οι στόχοι του οποίου (για Εθνική Ανεξαρτησία βασικά) παραμένουν σταθεροί απ' το 2010 και δεν αλλάζουν, παρά μόνο αλλάζει η στρατηγική και ο τρόπος, ανάλογα με τις πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν στην χώρα. Επίσης υπάρχει και το σημαντικό θέμα ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΤΡΕΧΕΙ, που δεν το υπολόγισες καθόλου. Και τέλος υπάρχει και η εμπειρία του τι έκανε ο Λαός τα προηγούμενα 7 χρόνια εξάρτησης και κατοχής. Τι κατάφερε (ή μάλλον τι δεν κατάφερε;) και πως.

    Να ξέρεις φίλε Σωτήρη ότι δεν πρέπει να σε φοβίζει τίποτα μπροστά στο ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ. Για άλλη μια φορά ο Μίκης Θεοδωράκης βλέπει μπροστά από όλους μας και επειδή αυτά που έρχονται είναι εξαιρετικά κρίσιμα για την χώρα, μας καλεί σε δράση και συσπείρωση.

    Όποιος θέλει να γκρινιάζει δίχως να κάνει τίποτα και να γυρίζει γύρω γύρω απ' το φαντασιακό του και τις εμμονές του, ας το κάνει. Οι μονόχνοτοι άνθρωποι σε πολιτική σκέψη, αποτυγχάνουν πάντα.

    Όποιος θέλει να παλέψει πραγματικά για την Ελλάδα θα πρέπει να συσπειρωθεί γύρω απ' τον Μίκη Θεοδωράκη και τις προτάσεις του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χρήστο δεν υπάρχουν μεσοβέζικες λύσεις.
    Ο δρόμος του ̈Άρη είναι δύσκολος...
    ''ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ ΣΤΑ ΓΟΥΝΑΡΑΔΙΚΑ''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συναγωνιστή Σωτήρη, Ο Μοναδικός Έλληνας που τιμά και ακολουθεί τον δρόμο του Άρη απ' το 40 έως σήμερα είναι ο Μίκης και το ξέρεις πολύ καλά. Σταμάτα την γκρίνια και σβήσε τους αστερίσκους που έχεις στο μυαλό σου για να φτιάξουμε την Νέα ΣΠΙΘΑ. Έρχονται κρίσιμες ώρες και θα έπρεπε να είμαστε μπετόν αρμέ ιδεολογικά και κινηματικά. Τα υπόλοιπα απο κοντά.

      Διαγραφή
  9. Κατ’ αρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Μίκη Θεοδωράκη, για τα καλά του λόγια και για την τιμή που μου έκανε να φιλοξενήσει το κείμενό μου στην προσωπική του ιστοσελίδα.

    Κατά την περίοδο της Δικτατορίας, ο Μίκης ιδρυτής του Αντιδικτατορικού Αγώνα πρότεινε τη λύση της επαναστατικής ρήξης.
    Ο λαός όμως δεν ακολούθησε και τα κόμματα διέλυσαν το Εθνικό Αντιστασιακό Συμβούλιο εν τη γεννέσει του.

    Τι έκανε ο Μίκης όταν διαπίστωσε ότι υπήρχε ορατός κίνδυνος να παραμείνει η χούντα για πολλά χρόνια και ο λαός να συνηθίσει στη δικτατορία;

    Πρότεινε την λύση της αστικής δημοκρατίας, ως ενδιάμεση λύση μέχρι την κατάκτηση της εθνικής ανεξαρτησίας. Μάλιστα έγραφε τότε ότι ο αγώνας για την εθνική ανεξαρτησία είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον αγώνα για τον σοσιαλισμό.

    Εκείνη την περίοδο, ενώ ο Μίκης αγωνιζόταν ενάντια στη δικτατορία έπρεοπε να αντιμετωπίσει και τους διάφορους «υπερεπαναστάτες» των παρισινών καφέ που τον πολεμούσαν. Υποστήριζαν ότι εκείνο που προείχε δεν ήταν ο αγώνας ενάντια στη δικτατορία, αλλά ο ταξικός αγώνας με στόχο τον σοσιαλισμό! Γι αυτό ο Μίκης γράφει στο «Χρέος» ότι μαζί με τον απελευθερωτικό αγώνα πρέπει να κάνεις και αγώνα ενάντια στον οπορτουνισμό.

    Αργότερα στη Μεταπολίτευση, όταν ο Μίκης διέβλεψε ότι το ΠΑΣΟΚ θα κυβερνούσε παντοδύναμα τη χώρα και ότι αυτό θα είχε τραγικές συνέπειες για τη χώρα αλλά και την Αριστερά, τι έκανε; Ίδρυσε την Κίνηση για την Ενότητα της Αριστεράς και την πέτυχε. Τη διέλυσαν οι κομματικοί μηχανισμοί.

    Την περίοδο της τρομοκρατίας και του αυριανισμού, όταν ο Μίκης διέβλεψε την αναβίωση του φασισμού, τη διάλυση του κοινωνικού ιστού και τη διάλυση της εθνικής οικονομίας τι έκανε; Πρότεινε την ενότητα της αριστεράς και κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας.
    Δεν τον άκουσαν και να τα αποτελέσματα: Μνημόνια κι εξαθλίωση.

    Ας περάσουμε όμως στο σήμερα. Ο λαός δεν ακολούθησε την επαναστατική λύση που του πρότεινε ο Μίκης με τη Σπίθα. Ο λαός θέλει κοινοβούλιο, εκλογές και βολεύεται να αναθέτει στις συστημικές δυνάμεις να λύσουν το πρόβλημα. Μην ξεχνάμε ότι ο ελληνικός λαός γύρισε την πλάτη του στον Μίκη, όταν προτίμησε αντί την επαναστατική λύση την κοινοβουλευτική, και έτσι οδηγήθηκε εκουσίως στη σημερινή καταστροφή.

    Τι κάνει τώρα ο Μίκης; Παραμένει πιστός στον στρατηγικό στόχο της Εθνικής Ανεξαρτησίας και της Ουδετερότητας και προτείνει την ενδιάμεση λύση.

    Γιατί προτείνει ο Μίκης την ενδιάμεση λύση; Διότι βλέπει ότι η Ελλάδα σβήνει και δεν υπάρχει μαζικό κίνημα. Γιατί βλέπει τον εξανδραποδισμό μας. Αν συνεχίσουμε έτσι σύντομα η Ελλάδα θα υπάρχει μόνον σαν τόπος, γη και χώμα, αλλά όχι σαν πατρίδα ούτε σαν κράτος. Ίσως οι ξένοι της αλλάξουν και το όνομα, όπως έκαναν στο παρελθόν οι αποικιοκράτες στις αφρικανικές χώρες που κατακτούσαν.

    Οι αποικιοκράτες πρώτα κατακτούσαν με όπλα την κάθε χώρα. Στη συνέχεια την εξανδραπόδιζαν. Ύστερα καταλήστευαν τις πλουτοπαραγωγικές της πηγές. Μετά εξανάγκαζαν τους λαούς να μην μιλάνε τη γλώσσα τους και διέλυαν τον κάθε τοπικό πολιτισμό. Ακολουθούσε το τελειωτικό χτύπημα: άλλαζαν το όνομα της χώρας, ώστε να την να ξεριζώσουν και από την καρδιά του λαού της. Βεβαίως είχαν φροντίσει προηγουμένως με φωτιά και με μαχαίρι να μετατρέψουν τον λαό σε πληθυσμό σκλάβων, με μοναδικό τους «δικαίωμα» την πλήρη υποταγή στον αφέντη-αποικιοκράτη.

    Σήμερα οι ξένοι δεν μας σκοτώνουν με βόλια ή κρεμάλες. Μας σκοτώνουν αλλιώς.

    Στις σημερινές συνθήκες οι προτάσεις του Θεοδωράκη είναι απολύτως ρεαλιστικές και εφικτές. Βεβαίως το κείμενο του δεν μπορεί να γίνει κατανοητό σε όσους μέχρι χθες ζούσαν σε άλλον πλανήτη ή πάσχουν από «υπερεπαναστατικό» αριστερό οπορτουνισμό. Όμως ο κόσμος και γνωρίζει και καταλαβαίνει.
    ***
    Σημείωση: Το παραπάνω κείμενο του Μίκη φιλοξενείται αυτούσιο στο εβδομαδιαίο φύλλο της εφημερίδας «Δρόμος της αριστεράς», που κυκλοφορεί σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΪΟΝ ΑΠΑΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΙΓΝΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΏΝ.
    ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΔΕΚΑΡΑ- ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΑΝΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ.
    ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ είναι ο δρόμος των απελπισμένων, που έχασαν και χάνουν ό,τι είχαν και δεν είχαν , εξ αιτίας ενός ψεύτικου χρέους.
    ΚΑΛΟ ΤΣΙΠΡΑ, παλαιοί σύντροφοι.
    Εμείς θάμαστε στο κλαρί για δημοκρατία και σεισάχθεια κι εσείς;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βεβαίως είναι παράνομο το μεγαλύτερο μέρος του χρέους. 80% είναι το παράνομο, σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση της Επιτροπής Αλήθειας για το χρέος, που είχε ιδρύσει η τότε Πρόεδρος της Βουλής. Την επιτροπή διέλυσε ο νυν Πρόεδρος της Βουλής. Ο Μίκης Θεοδωράκης μαζί με τον Γιώργο Κασιμάτη από τον Δεκέμβριο του 2010 μιλάνε για το παράνομο χρέος. Ετοιμάζουμε αναλυτικό άρθρο, που θα αναρτηθεί στο μπλογκ, όπου θα επαναλάβουμε τις θέσεις μας για τις έκνομες δανειακές συμβάσεις, το παράνομο του χρέους κ.λ.π. για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει τα κείμενα του Μίκη, τις διαδηλώσεις στις οποίες μίλησε, τις συνεντεύξεις του κ.λπ. Θα ξαναγράψουμε και πάλι τα ίδια.

      Διαγραφή
  11. Χρειάζονται πολλά, τον κόσμο για ν' αλλάξεις:
    οργή κι επιμονή. Γνώση κ' αγανάκτηση.
    Γρήγορη απόφαση, στόχαση βαθιά
    ψυχρή υπομονή, κι ατέλειωτη καρτερία.
    Κατανόηση της λεπτομέρειας και κατανόηση του συνόλου.
    Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς
    την πραγματικότητα ν' αλλάξουμε.

    Μπέρτολτ Μπρεχτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ ΘΕΟΔΩΡΑΚΙΣΜΟΥ

    Είναι περίεργο που κάποιοι σπιθιστές ακόμα και τώρα εκφράζονται και τοποθετούνται σαν να μπήκαν στην ΣΠΙΘΑ σήμερα και σαν ο Μίκης Θεοδωράκης να τοποθετήθηκε κατά την διάρκεια της κρίσης πρώτη φορά... σήμερα! Όλα αυτά τα θέματα όμως (όπως σωστά έγραψε και η Αναστασία Βούλγαρη) τα έχουμε αναλύσει χιλιάδες φορές. Και για το χρέος και για τα μνημόνια και για την εξάρτηση και για τον εθνικό πλούτο και για την ΑΟΖ και για τις κοινοπραξίες. Και στην ΣΠΙΘΑ και με προσωπική αρθρογραφία και συνεντεύξεις του Μίκη Θεοδωράκη. Η ΣΠΙΘΑ γεννήθηκε το 2010 και έκτοτε ο λαός είχε μέχρι σήμερα 7 χρόνια στην διάθεσή του για να κάνει το επαναστατικό του άλμα. Δεν το έκανε, αλλά προτίμησε να εναποθέσει τις ελπίδες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Και σίγουρα δεν το έκαναν αυτοί που σήμερα εγκαλούν τον Μίκη για συντηρητική στροφή και του κάνουν και μαθήματα επαναστατικότητας και πατριωτισμού. Αυτό ισχύει εις διπλούν για κάποιους πρώην Σπιθιστές που στην πορεία πήγαν στον ΣΥΡΙΖΑ, μετά ξανά έφυγαν και τώρα εγκαλούν τον Μίκη Θεοδωράκη ότι προδίδει τις Σπιθιστικές ιδέες! Είναι τέτοια η υποκρισία τους που θα μπορούσαμε να γράφαμε σελίδες επί σελίδων. Πρώην Σπιθιστής που μετά την ΣΠΙΘΑ πέρασε απ' τους ΑΝΕΛ στο FB κατηγορεί τον Μίκη Θεοδωράκη για κωλοτούμπα... Πρώην Σπιθίστρια που μετά πήγε στον ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί τον Μίκη Θεοδωράκη επειδή δεν πραγματοποιήθηκε η επανάσταση... Μέλος ενός κόμματος διαπιστώνει στο FB εν έτει 2017 ότι η Ελλάδα χρειάζεται μια Σπίθα, σαν να προσγειώθηκε το 2017 στον πλανήτη Γη και σαν να μην ήξερε ότι η ΣΠΙΘΑ ιδρύθηκε και υπήρξε και τυπικά και ουσιαστικά απ' το 2010... Δημοσιογράφος διαπιστώνει εν έτει 2017 ότι δεν έχουν σημασία οι εκλογές μέσα σε ένα καθεστώς ξένης εξάρτησης... Δεν θα ασχοληθούμε με την πολιτική σύγχυση στην οποία βρίσκονται γιατί κατανοούμε τις ρίζες αυτής της πολιτικής σύγχυσης που δεν είναι άλλες απ' την κομματοκρατία που μάστιζε και δυστυχώς μαστίζει ακόμα την Ελληνική κοινωνία και εν πολλοίς είναι και ο φθόνος από κάποιους προς τον Μίκη Θεοδωράκη. Το κατανοούμε κι΄ αυτό. Όταν είσαι κοντά στον ήλιο μερικές φορές καίγεσαι. Δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο καθόλου πια εδώ που έφτασε η χώρα και ο λαός. Θα συνεχίσουμε με όλες μας τις δυνάμεις δίπλα στον Μίκη Θεοδωράκη. Ξέραμε απ' το 2010 που μπαίναμε στην ΣΠΙΘΑ ότι ο αγώνας θα ήταν μακροχρόνιος, δύσκολος και επίπονος. Όμως με έναν λαό ενωμένο και συσπειρωμένο, θα νικήσουμε!

    Οι συντελεστές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλή αντάμωση στα γουναράδικα, για όσους θα συνεχίσουν τον πόλεμο. ΤΟ 100% ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ και οι "επιτροπές χρέους" είναι για την κοροϊδία.
    Οι διαρκώς αναβάλλοντες την Επανάσταση, όσοι κατ΄επανάληψη και άνωθεν την διέκοψαν, παρακαλώ, ας φροντίσουν, τουλάχιστον, να μη βρεθούν με τους απέναντι.
    Το 70% του πληθυσμού, που μετετράπη σε οφειλέτη, θα οργανωθεί.
    Εδώ θα είμαστε όλοι με μόνη προϋπόθεση Αγάπη και Κατανόηση του ενός προς τον άλλο... ως τη Λευτεριά και τη Δημοκρατία. Τίποτα περισσότερο. Για την Ενότητα όλων, ΩΣ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΝΙΚΗ. Για μια Επανάσταση, που όμοια της δεν θα έχει γνωρίσει ο πλανήτης... Επειδή όσοι είναι αρκετά τρελοί ώστε να πιστεύουν πως μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο… είναι εκείνοι που το κατορθώνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Νομίζω ότι δεν υπήρξε ούτε παλιότερα ούτε και τώρα κάποια ασάφεια σ΄αυτά που λέει ο Μίκης.Ζητούσε μέσω της Σπίθας να απαλλαγούμε από Μνημόνια -ΔΝΤ και Τρόικα,να χαρακτηριστούν άκυρες όλες οι Δανειακές Συμβάσεις και Συμφωνίες που υπέγραψαν οι Κυβερνήσεις του Μνημονίου,να απαλλαγούμε οριστικά και τελεσίδικα από χρέη και τόκους. Να αποδείξουμε με ατράνταχτα στοιχεία ότι το μεγαλύτερο μέρος του δημοσίου χρέους είναι απεχθές και να αρνηθούμε να το πληρώσουμε, κ.τ.λ. Αν θυμάμαι καλά ,το 2012 η επιστημονική ομάδα είχε αναφέρει ότι μόλις το 20% του χρέους ήταν νόμιμο.Σήμερα φαντάζομαι ότι θα είναι κατά πολύ μικρότερο.Μιλάμε επίσης για νομικά κατοχυρωμένη οικονομική εισφορά σε επιχειρήσεις,τράπεζες και πλούσιους ιδιώτες.Εάν αποδειχθεί λοιπόν ότι υπάρχει κάποιο χρέος δεν θα τα πληρώσει ούτε ο άνεργος ,ούτε ο χαμηλοσυνταξιούχος. Είπε ποτέ ο Μίκης κάτι τέτοιο ή υπάρχει περίπτωση να το πει? Ακόμη αμφισβητούμε τον Θεοδωράκη? Δικαιολογώ τον Σωτήρη γιατί η κούραση απ ΄τους αγώνες του είναι μεγάλη και ο πήχης που βάζει ο Μίκης πολύ ψηλά. Δεύτερες σκέψεις δεν υπάρχουν.Αγωνιζόμαστε στο φως.Η ιδεολογία της Σπίθας ξεκάθαρη.Οι προτάσεις τεκμηριωμένες επιστημονικά.
    Οι επιθέσεις που δεχόμαστε από τους αμερικανοκινούμενους υπερεπαναστάτες της δραχμής δεν μας αγγίζουν καθόλου.Ας συνεχίσουν να ψάχνουν εκλογικές συμμαχίες κι ας κάνουν την "επανάσταση της κάλπης",-που είναι και της μόδας-για να έχουν και λόγο ύπαρξης.Ο Σύριζα είναι ήδη ξανά κάτω στο δρόμο και ενεργοποίησε τις εφεδρείες του.Επαναστατική Κυβέρνηση χρειαζόμαστε που θα υλοποιήσει αυτές τις προτάσεις που έχει ο Μίκης κι η Σπίθα του.Το αν θα είμαστε μέσα ή έξω απ ΄την Ε.Ε ή το τι νόμισμα θα έχουμε θα το αποφασίσει ο λαός. Το να λέμε "επανάσταση" σ΄έναν τρομοκρατημένο,απελπισμένο και πάνω απ΄όλα προδομένο λαό είναι τουλάχιστον άστοχο κι ανεύθυνο. Μας κάνει τη χάρη αυτός ο άνθρωπος και μας ξαναδείχνει το δρόμο. Ας συσπειρωθούμε και πάλι γύρω του. Καταφέραμε πολλά πράγματα.Όσοι μείναμε γίναμε από ατσάλι (όπως είχε προβλέψει κι ο ίδιος απ ΄την αρχή της Σπίθας) Ήρθε η ώρα που "μας χτυπάνε την πόρτα" για να ξανανάψουν απ΄το κερί μας.Ποιος από μας έχει το δικαίωμα να κρατήσει το φως για τον εαυτό του? Συνεχίζουμε όσοι "μπήκαμε στην ψυχή " του Μίκη και τον καταλάβαμε δηλαδή όσοι τον αγαπάμε. Όσοι βρέθηκαν στο κίνημα και δεν κατανοούν ακόμα τις προτάσεις μας, μάλλον έκαναν την επιλογή τους βάσει λανθασμένων, επιφανειακών και όχι ουσιαστικών κριτηρίων.Η "Ουτοπία"αυτή άλλωστε μόνο με τον Μίκη μπορεί να γίνει πραγματικότητα και μάλιστα "ελληνική Ουτοπία".Ο νοών νοείτω...

    Χρυσούλα Ανδρέου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  15. Το ότι η (πρό ημερών) παρέμβαση του Μίκη (“Για την έξοδο από την κρίση”) έχει δημιουργήσει αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις και σκέψεις σ' όλους εμάς τους εναπομείναντες Σπιθιστές που μας καλεί ο Μίκης να αποδυθούμε σε μία νέα προσπάθεια, είναι γεγονός που αποδεικνύεται από τις ποικίλες αντιδράσεις συναγωνιστών/στριών. Από παραιτήσεις αποδεδειγμένα πιστών στις ιδέες της ΣΠΙΘΑΣ και “ραντεβού στα γουναράδικα”, μέχρι πλήρη υιοθέτηση των γραφομένων στην πρόσκληση αυτή του Μίκη, ακόμη και χωρίς κάποιες (απαραίτητες) διευκρινήσεις τους.
    Εγώ θα πρότεινα να είχαμε τις χρειαζούμενες διευκρινήσεις επί του κειμένου του, από τον ίδιο τον Μίκη, αλλά η Αναστασία Βούλγαρη, πρόφτασε να δώσει αυτή τις διευκρινήσεις που, κατά την άποψή της, χρειάζονται.
    Έτσι, αφού τοποθέτησε τον εαυτό της στους λίγους εκείνους που καταλαβαίνουν το τί λέει και τι δεν λέει ο Μίκης Θεοδωράκης, λέγοντας με περισσή αμετροέπεια “το κείμενο του δεν μπορεί να γίνει κατανοητό σε όσους μέχρι χθες ζούσαν σε άλλον πλανήτη ή πάσχουν από «υπερεπαναστατικό» αριστερό οπορτουνισμό”, γράφει πως “Ο λαός δεν ακολούθησε την επαναστατική λύση που του πρότεινε ο Μίκης με τη Σπίθα. Ο λαός θέλει κοινοβούλιο, εκλογές και βολεύεται να αναθέτει στις συστημικές δυνάμεις να λύσουν το πρόβλημα. Μην ξεχνάμε ότι ο ελληνικός λαός γύρισε την πλάτη του στον Μίκη, όταν προτίμησε αντί την επαναστατική λύση την κοινοβουλευτική, και έτσι οδηγήθηκε εκουσίως στη σημερινή καταστροφή” και δεν αντιλαμβάνεται (η Αναστασία) ότι εκθέτει τον εαυτό της, αλλά και τη σκέψη του Μίκη, στην κατηγορία τού αντι-Δημοκράτη / ελιτιστή (που πιστεύει ότι ο Λαός δεν έχει την ορθή κρίση που έχει αυτός ή αυτή). Αυτού, που πιστεύει πως “ο γιαλός είναι στραβός”, στο λαϊκό δίλημμα “ή ο γιαλός είναι στραβός ή στραβά αρμενίζουμε”. Όχι, Αναστασία ! Εμείς όλοι (και μαζί μας και ο Μίκης) φταίμε, διότι “αρμενίσαμε στραβά” και δεν μπορέσαμε (με οτιδήποτε συνέβη μέσα και έξω από το Κίνημα) να κεφαλαιοποιήσουμε το λαϊκό ρεύμα που δημιούργησε η εμφάνιση του Μίκη Θεοδωράκη στο πολιτικό προσκήνιο , τον Δεκέμβρη του 2010. Ένα λαϊκό ρεύμα που μάζευε δεκάδες χιλιάδων πολιτών όπου εμφανίζονταν ο Μίκης, την ίδια στιγμή που ο σημερινός πρωθυπουργός Τσίπρας μάζευε 500 άτομα και ο συγκυβερνήτης του Καμμένος, 125 με το ζόρι.....
    (συνεχίζεται στο επόμενο σχόλιο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Και τελικά, για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, τί ακριβώς νομίζει η Αναστασία ότι μας λέει ο Μίκης, στην “ενδιάμεση πρόταση” του;
    (-) Μας λέει (;) η Αναστασία ότι, αφού ο Λαός συμπεριφέρθηκε έτσι, να τον στείλουμε να συνταχθεί με τις συστημικές δυνάμεις για να πραγματοποιήσουν μαζί (Λαός και Σύστημα) το όραμα του Μίκη ;; Δηλαδή, αφού ο Λαός δεν έκανε την επανάσταση, να πάει στα τσακίδια της καθεστώσας κομματοκρατίας ;;;
    (-) Ποιος θα υλοποιήσει, κατά την Αναστασία, τις διακρατικές διαπραγματεύσεις που περιγράφει αναλυτικά ο Μίκης, στην “ενδιάμεση πρόταση” του ;; Η ΣΠΙΘΑ, το υπόλογο Εθνικής προδοσίας καθεστώς, ή μία άλλη οντότητα ;;; Προτείνει (η Αναστασία) να διαπραγματευτούμε με αυτούς που (όπως λέει η ίδια) μας εξανδραποδίζουν ;;
    (-) Μεταξύ ποιων (κατά την Αναστασία) πρέπει να συμφωνηθεί η “Εθνική συμφωνία κορυφής” ;;; Εννοεί τους Αλέξη, Κούλη, Φωφώ, Κουτσούμπα, Σταύρο, Λεβέντη, Μιχαλολιάκο ;;; Αν δεν εννοεί αυτούς, τους ενόχους της εθνικής καταστροφής, μπορεί να κατονομάσει ποιους εννοεί ;;
    Αυτά τα (βασικά) ερωτήματα τίθενται και στην Χρυσούλα Ανδρέου που, όπως γράφει, όλα τα γραφόμενα στην πρόσκληση του Μίκη, τής είναι ξεκάθαρα.
    Ας βοηθήσει κι εμάς τους στραβούς, να δούμε το φώς μας....
    Αλλά, θα πρέπει να πούμε τα σύκα, σύκα και τη σκάφη, σκάφη. Χωρίς υπονοούμενα, συμφραζόμενα και υπεκφυγές. Δεν υπάρχουν περιθώρια άλλων παρεξηγήσεων.
    Το θέμα, βέβαια, δεν είναι οι αντιφάσεις των αναλύσεων διαφόρων από εμάς, αλλά το τί λέει ο Μίκης Θεοδωράκης στο κείμενο αυτό και αν χρειάζονται ή όχι κάποιες διευκρινήσεις.
    Εγώ, λοιπόν, στο κείμενο αυτό, διαβάζω :
    1ον) μία πρόταση του Μίκη (το “όραμα” της ουδετερότητας και της οικονομικής αυτάρκειας της Χώρας, για την υιοθέτηση του οποίου οράματος δεν νομίζω πως υπάρχει κάποιος Σπιθιστής/στρια που διαφωνεί) και
    2ον) μία “ενδιάμεση λύση”, η οποία περιέχει ασαφή σημεία που πρέπει να αποσαφηνισθούν.
    Αν αυτή την αποσαφήνιση την επιχειρήσουμε εμείς, εδώ πέρα, θα γραφούν τα μύρια όσα και συμπέρασμα δεν θα βγεί.
    Την αποσαφήνιση αυτή, πρέπει να την κάνει ο ίδιος ο Μίκης.

    Όθων Ιακωβίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όθωνα,
      Δεν είσαι σημερινός στην ΣΠΙΘΑ για να ρωτάς και να αναρωτιέσαι για όλα αυτά. Το πρωταρχικό είναι να "ξανα βρεθούμε" και να αρχίσει πάλι η συσπείρωσή μας ώστε να γίνει η νέα γέννηση του κινήματος, όχι στα λόγια, αλλά στην πράξη. Αν το θέλουμε. Όχι να πιανόμαστε από λέξεις και προτάσεις για να αμφισβητήσουμε τα λεγόμενα του Μίκη, την ώρα μάλιστα που όλοι ξέρουμε οτι έχει δικαιωθεί σε όλες μα όλες τις αναλύσεις του, καθόλη την διάρκεια της μνημονιακής κρίσης. Δεν υπάρχει χρόνος για να συμπεριφερθούμε όπως στην πρώτη φάση της ΣΠΙΘΑΣ και δεν υπάρχει χρόνος για να ξανά κάνουμε τα λάθη που (όλοι) κάναμε την πρώτη φάση της ΣΠΙΘΑΣ. Γνωρίζεις πολύ καλά και την ιδεολογία μας και τον Μίκη Θεοδωράκη προσωπικά. Αυτό που χρειάζεται τώρα κατά την γνώμη μας ειναι ενότητα και συσπείρωση! Σε ποια βάση; Στην βάση της αυθεντικής ιδεολογίας της ΣΠΙΘΑΣ!

      Διαγραφή
  17. Ο διαχωρισμός των εθνικών απ΄τους οικονομικούς όρους αυτών των συμφωνιών δανεισμού έχει σκοπό να κάνει γνωστή σε όλο τον κόσμο(εάν πάρει βεβαίως διεθνείς διαστάσεις), την έλλειψη νομιμότητας αυτών των Συμφωνιών. Υπάρχουν όροι που παραβιάζουν ευθέως την εθνική κυριαρχία και το κύρος της Ελλάδας ως κράτος, που δεσμεύουν όλη την περιουσία και καταλύουν ουσιαστικά κάθε δυνατότητα άσκησης οικονομικής και εξωτερικής πολιτικής, όπως έχει τονίσει ,ουκ ολίγες φορές,ο καθηγητής κ. Γ.Κασιμάτης.Εάν ζητηθεί λοιπόν από τους δανειστές να πάρουν πίσω τους εθνικούς όρους λόγω του ότι παραβιάζουν το ελληνικό Σύνταγμα και θεμελιώδης αρχές και κανόνες του ευρωπαϊκού και διεθνούς δικαίου-,αυτόματα τίθεται θέμα απώλειας της εθνικής μας κυριαρχίας με ότι αυτό συνεπάγεται.Αυτό δυστυχώς το θέμα δεν το αναδεικνύει κανείς.Όλοι φωνάζουν για να φύγουν τα Μνημόνια αλλά "ξεχνούν" να αναφέρουν την απώλεια της εθνικής κυριαρχίας και αρκούνται να μιλούν μόνο για τα αντιλαϊκά μέτρα και τον οικονομικό στραγγαλισμό της εργατικής τάξης. Εκτός αυτού θα τεθεί άμεσα υπό σοβαρή αμφισβήτηση το κύρος της Ε.Ε., αφού θα πρέπει να λογοδοτήσουν για τις παράνομες αυτές Δανειακές Συμβάσεις και για την επιβολή τους -μάλιστα με κατασκευασμένα οικονομικά στοιχεία- με όρους απώλειας της εθνικής κυριαρχίας ισότιμου κράτους μέλους, και όρους παραίτησης από καθε ασυλία άνευ όρων και αμετακλήτως! Ευρώπη δεν είναι μόνον η Μέρκελ,ο Σόιμπλε κι ο Γιούνκερ ή ο Ντάισεμπλουμ αλλά και κυρίαρχοι -υποτίθεται- λαοί.Ας μην ξεχνάμε ότι εμείς θέλουμε να συνεργαστούμε με όλους τους ευρωπαίκούς λαούς, με σκοπό μια "Ευρώπη των Εθνών-Λαών και των Πατρίδων
    Την Ευρώπη της Επιστήμης, της Τέχνης και του Πολιτισμού
    Την Ευρώπη της οικονομικής, βιομηχανικής και κοινωνικής ανάπτυξης
    Την Ευρώπη της Ειρήνης και της Αλληλεγγύης των Λαών."
    Αυτόματα θα ανοίξει ο δρόμος για να "ξεγυμνωθεί"και η πολιτική της διαφθοράς στη χώρα μας, δεδομένου ότι η επιβολή του παράνομου και απάνθρωπου δανεισμού έγινε δεκτή από Έλληνες βουλευτές παραβιάζοντας κάθε Συνταγματική και Δημοκρατική αρχή.Να απαντήσω τώρα στο άλλο ερώτημα που έθεσε ο Όθων Ιακωβίδης, για το ποιος θα συνάψει την εθνική συμφωνία κορυφής.Αν το ζητήσει η πλειοψηφία του ελληνικού λαού, όποιος και να είναι εκεί για να το κάνει ή θα λειτουργήσει ως εκπρόσωπος του λαού και θα εκτελέσει την λαϊκή εντολή ή θα δουν όλοι το πόσο γυμνός είναι...Εσύ κι εγώ όμως θα πρέπει να ενημερώσουμε τους συμπολίτες μας ώστε να φτάσουμε να το ζητήσει ο λαός.Η μέγιστη εθνική συμφωνία που μπορεί να επιτευχθεί είναι αυτή μεταξύ του ελληνικού λαού.Εύχομαι να απάντησα στα "βασικά" ερωτήματα που σε απασχολούν τόσο έντονα όπως φαίνεται,που γίνεσαι αγενής και άδικος.Όμως! Θα μείνω στο ότι είμαστε Κίνηση Ανεξάρτητων Πολιτών και πριν από κάθε απόφαση έχουμε Θέση-Αντίθεση και στο τέλος Σύνθεση.Είμαι σίγουρη ότι μόλις απαντηθούν τα ερωτήματα των συναγωνιστών θα αρχίσουμε δουλειά.

    Χρυσούλα Ανδρέου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δηλαδή, Χρυσούλα, κατά την άποψη που διατυπώνεις, δεν έχουν δείξει, όλοι τους αυτοί που κυβερνούν τη Χώρα τα τελευταία 7 χρόνια, πόσο γυμνοί είναι ;;;; Πρέπει να το δείξουν ακόμη μία φορά;;; και μετά ακόμη μία ;; και μετά, ακόμη μία ;;; Ή, μήπως, ο λαός δεν ζήτησε ΟΧΙ, με το Δημοψήφισμα ; Ή μήπως σεβάστηκαν την απόφαση εκείνη ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Απάντηση στο σημείωμα του “Θεοδωρακισμού” προς εμένα.

    Αγαπητοί συναγωνιστές,
    Νομίζω πως, με αυτά που έγραψα, είναι απολύτως ξεκάθαρο πως δεν αμφισβητώ καμία λέξη ή πρόταση του Μίκη, αλλά αμφισβήτησα ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ, την ανάλυση που επιχείρησε η Αναστασία, επί των λεγομένων του Μίκη .
    Άλλο, λοιπόν, το ένα και άλλο το άλλο.
    Η επίκληση διευκρινήσεων (την οποία περιμένουν πολλοί Σπιθιστές/στριες επί του κειμένου αυτού) με τίποτε δεν μπορεί να θεωρηθεί αμφισβήτηση.
    Αποδοχή ή αμφισβήτηση, υπάρχει μόνον επί ξεκάθαρων δεδομένων.
    Αυτό το ξεκαθάρισμα των δεδομένων, ζητώ από τον Μίκη, τον μόνο που μπορεί να το κάνει, όπως ήδη φάνηκε.
    Και, βέβαια, ποτέ δεν θα αμφισβητήσω τα κίνητρα του Μίκη Θεοδωράκη, οτιδήποτε και αν προτείνει, διότι αισθάνομαι πολύ μικρός απέναντί του.
    Απλά, αν δεν συμφωνώ με την τακτική που μπορεί κάποια στιγμή να προτείνει, και εκτιμήσω (σωστά η λάθος) πως ανατρέπει άρδην αυτά για τα οποία αγωνίζομαι τα τελευταία 7 χρόνια, δεν θα ακολουθήσω, όπως έκανε κι αυτός, πάντοτε, στη ζωή του.
    Αυτό, το γνωρίζει ο Μίκης όπως γνωρίζει και τα βαθειά και αναλλοίωτα αισθήματά μου για την ύπαρξη του.
    Η ΣΠΙΘΑ (για 'μένα τουλάχιστον) δεν αποτελεί αυτοσκοπό. Η ΣΠΙΘΑ (σύμφωνα με την ιδρυτική της διακήρυξη) ιδρύθηκε για να αποτελέσει ένα εργαλείο ανατροπής της αιχμαλωσίας της κοινωνίας μας στην κομματοκρατία και τα αφεντικά της, καθώς και για την επαναφορά της Δημοκρατίας και της Αυτοδιάθεσης.

    Όθων Ιακωβίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Επανέρχομαι για μία τελευταία διευκρίνηση πάνω στις αρχικές μου δηλώσεις, που φαίνεται ότι παρερμηνεύτηκαν κατά το δοκούν, χωρίς να γνωρίζω τον λόγο. Η διαφωνία μου, ως προς την επιστολή, είναι δεδομένη, γνωρίζοντας όμως την αγωνιστικότητα του Μίκη Θεοδωράκη, δεν διανοούμαι να προσάψω κανένα δόλο στον Μίκη.
    Ο δεκαεπτάχρονος με την σημαία, την εποχή των Δεκεμβριανών, ήταν,είναι και θα είναι το σύμβολο του Αγώνα ενός ολόκληρου λαού, ενός λαού που μέσα από τις δυσμενείς συνθήκες και από τον εύλογο φόβο, καταφεύγει σε λύσεις συστημικές.
    Όταν ανέφερα ότι όποιος αναγνωρίζει το μνημόνιο, να το πληρώσει από την τσέπη του, εννοούσα τους κρυφο-μνημονιακούς με την προσωπίδα του αντιμνημονιακού, που βολεύονται κάτω από συγκεκριμένες αναλύσεις της δήλωσης του Μίκη Θεοδωράκη.
    Επτά χρόνια ακούγοντας τις σωστές θέσεις του Μίκη Θεοδωράκη απέναντι στις μνημονιακές επιταγές, αρνήθηκα να κάνω φορολογική δήλωση και να πληρώσω φόρους που θα πάνε στα χέρια του υπερταμείου και εκτός Ελλάδος.
    Δεν πλησίασα κανέναν κόμμα τύπου Σύριζα, ΑΝΕΛ ή κάτι άλλο, για να ενταχθώ στους κόλπους του, αν και είχα προτάσεις.
    Σήμερα δεν έχω ούτε τιμολόγια, ούτε ιατρική περίθαλψη, ούτε τίποτα και η πατρική μου περιουσία δεσμευμένη λόγω προσωπικών χρεών, και νιώθω περήφανος και δυνατός, γιατί ακολουθώ κατά γράμμα την Ιδρυτική της Σπίθας.
    Η αποχώρησή μου από το ΔΙΚΤΥΟ αποτελεί αντίδραση, γιατί χωρίς να ερωτηθεί η βάση του ΔΙΚΤΥΟΥ που έμεινε εκτός από ίντριγκες και φράξιες που καταγγέλθηκαν ακόμα και από τον Μίκη, σήμερα φαίνεται να μπαίνουν από τα παράθυρα άτομα που κατά καιρούς κατακεραύνωσαν την Σπίθα αλλά και Σπιθιστές στο σύνολό μας.
    Σε καμία περίπτωση δεν ετοιμάζω νέο Μέτωπο και νεα Σπίθα, ειδικά με άτομα που στο παρελθόν εγκατέλειψαν το μετερίζι της Σπίθας, για να καλυφθούν κάτω από τα σκέπαστρα των ΑΝΕΛ και του Σύριζα, ίσα-ίσα δύο άτομα, εγώ και ο Στέλιος Διαμαντής, μέσω των εκπομπών της ΕΡΤopen καλέσαμε επιστήμονες από την παλιά επιστημονική ομάδα του Μίκη Θεοδωράκη, να επαναενεργοποιηθούν στο όνομά του και μάλιστα αυτή την επιστημονική επιτροπή που τέθηκε επικεφαλής ο κ. Κονοφάγος, την συντονίζει ο εξαίρετος επιστήμονας κ. Ηλίας Φιλιππίδης, που έχει κατηγορηθεί από συγκεκριμένη ομάδα ως ακραίος.
    Η έκλησή μου στους παλιούς φίλους, αφορά την οργάνωση και μόνο την οργάνωση της επιστημονικής ομάδος, με μόνο πρόταγμα την ενημέρωση του ελληνικού λαού, χωρίς καμία κομματική ταυτότητα, αλλά με την προτροπή δημιουρργίας ενός Λαϊκού Πατριωτικού Μετωπου.
    Δουλεύουμε αθόρυβα στο όνομα του Μίκη και δεν περιμένουμε ούτε και θέλουμε τα ευχαριστώ από κανέναν, οργίζομαι όμως όταν κάποιοι προσπαθούν να μου πιάσουν το λαρύγγι, για να το πετάξουν στα μνημονιακά σκυλιά.
    Δεν πρόκειται να συνεργαστώ με κανεναν και με καμία, που έκαναν τα πάντα για να διαλυθεί το όνειρο του Μίκη, που έφτασε σε κορύφωση αγώνα την 12η Φερβρουαρίου του 2012, εκτός και αν οι ίδιοι αναγνωρίσουν το λάθος τους με έμπρακτη συγγνώμη.


    Μίκη Θεοδωράκη,
    Στηρίζω την Ιδρυτική της Σπίθας, γιατί εκεί και μόνο εκεί ξαναγεννήθηκα σαν Έλληνας πολίτης.
    Η Σπίθα δεν είναι ενα όραμα, είναι ένα σκληρό αγωνιστικό μονοπάτι, που περνά από τις βάσεις της γέφυρας του Γοργοπόταμου και φτάνει μέχρι την κορυφή του Ολύμπου και της Γκιώνας, και θα το διαβώ μέχρι τέλους, με οποιοδήποτε κόστος.
    Οι θέσεις μου γύρω από την ΕΟΚ είναι ξεκάθαρες. Αυτό το αποφασίζει ο λαός, να θα παραμείνουμε ή όχι, αφού ενημερωθεί μέσω των επιστημονικών επιτροπών.
    Επιτροπή χρέους, Επιτροπή Αληθείας και την δικιά μας επιστημονική επιτροπή Μίκη Θεοδωράκη.
    Δεν διεκδικώ κανένα μετερίζι για αγώνα εντός της Βουλής.
    Όταν ελευθερωθεί η Ελλάδα, το όνειρό μου είναι να ζήσω ήσυχος στο χωριό μου, καμμένο από τους γερμανούς το 1943.
    Η επιστολή μου αυτή αφορά μόνο τον Μίκη Θεοδωράκη και δεν απολογούμαι σε κανέναν άλλον.

    Μίκη, δεν είσαι το όραμα ενός λαού, είσαι η πρακτική ενός Αγώνα, που δεν θα τον εγκαταλείψουμε, ακόμα και με κόστος ζωής.
    Πιστός σε σένα, παρ' όλη την διαφωνία μου με την επιστολή σου, και πιστός στη δύσκολη πορεία του Άρη Βελουχιώτη, που δεν υπέκυψε σε καμιά Βάρκιζα, παρ' όλο ότι την υπέγραψε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο Μίκης Θεοδωράκης λέει: «Με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου της Νατάσας Βούλγαρη για τους “Διαλόγους στο Λυκόφως” που έγινε πριν λίγο καιρό στην Θεσσαλονίκη και αποδείχθηκε απολύτως επιτυχημένη, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις και προβληματισμούς μου».

    Προτείνει συγκεκριμένες δράσεις, οι οποίες ήδη υλοποιούνται– παρά τις ελάχιστες δυνάμεις που έχουν απομείνει σήμερα στην Σπίθα– χάρη στις άοκνες προσπάθειες κάποιων συναγωνιστών (όπως π.χ. της Σπίθας Θεσσαλονίκης), αλλά και με την ενεργή βοήθεια και άλλων ανθρώπων, όπως αναφέρει ο Μίκης.

    «Κατ’ αρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω και να συγχαρώ τόσο την Νατάσα όσο και όλους αυτούς που συμμετέχουν και συνεισφέρουν στον ιδεολογικό μας αγώνα, που σήμερα αναγκαστικά περιορίζεται στη δημοσίευση άρθρων και βιβλίων».

    Παρακάτω αναφέρει:

    «Η ουσιαστική συζήτηση που έγινε στην εκδήλωση της Θεσσαλονίκης που προανέφερα, οδηγεί σε σκέψεις και συμπεράσματα ευρύτερης σημασίας. Όπως λ.χ. στη συνέχιση της προσπάθειάς μας με την “Σπίθα” με νέες μορφές ιδεολογικής ζύμωσης και τελικά πολιτικού αγώνα».

    Δηλαδή ο ίδιος ο Μίκης συνεχίζει να αγωνίζεται μιας και η παρουσίαση τού βιβλίου, η συζήτηση ,η παρουσία του κόσμου στην εκδήλωση της Θεσ/νικης και των ομιλητών έχουν ανταποκριθεί, στην ιδεολογική ζύμωση για αυτό και προτείνει νέες μορφές.

    «Και φτάνουμε στο σήμερα. Το μοντέλο μιας σύγχρονης “Σπίθας” το βλέπω σε δύο περιπτώσεις: α) στις βασικές (ΔΙΚΤΥΟ ΣΠΙΘΩΝ ΕΛ.ΛΑ.Δ.Α. & ΘΕΟΔΩΡΑΚΙΣΜΟΣ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ) και στις υπόλοιπες ιστοσελίδες που προβάλλουν την αληθινή ιδεολογία της “Σπίθας” και β) στο μοντέλο της ανοιχτής συζήτησης σαν αυτή που έγινε στην Θεσσαλονίκη».

    Αυτό που βλέπει σήμερα ο Μίκης Θεοδωράκης είναι πραγματικό και η προσπάθεια μας είναι να συνεχίσει να είναι και να εξελίσσεται. Γι αυτό φτάνουμε στο σήμερα που μας στέλνει ένα Όραμα, ένα κίνημα Οράματος και Ουτοπίας. Πάλι μας δείχνει με το δάχτυλο το φεγγάρι και κάποιοι συνεχίζουν να βλέπουν το δάχτυλο.

    Εγώ όμως θέλω να βλέπω το φεγγάρι. Για αυτό και συνεχίζω να προσπαθώ μέσα από την Σπίθα μου, αλλά και με άλλους ανθρώπους που συνεχίζουν να βλέπουν το φεγγάρι και όχι το δάχτυλό τους.

    Με όσους πιστεύουν στα οράματα και ψάχνουν μέσα από την ουτοπία ένα λιμάνι.

    Συνεχίζει Ο Μίκης:

    « Όπως το έχουμε πει από την πρώτη στιγμή, απαιτείται: α) Αναθεώρηση του Μνημονίου που υπέγραψε η κυβέρνηση Παπανδρέου και που στη συνέχεια δέχθηκαν να το εφαρμόσουν όλες οι κυβερνήσεις που ακολούθησαν».

    Άρα οι αναφορές σε ονόματα και κόμματα του σημερινού πολιτικού συστήματος, έχει απαντηθεί.

    Μόνο μια Αριστερά που θα αγκαλιάσει ένα κίνημα Οράματος και Ουτοπίας είναι ικανή να φέρει την εθνική συμφωνία κορυφής.
    Σπύρος Βούλγαρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Πάρτε μέρος στον διάλογο.

Σχόλια υβριστικά και σχόλια που δεν έχουν σχέση με το περιεχόμενο της εκάστοτε ανάρτησης, όπως επίσης και σχόλια που προκαλούν εντάσεις και διαπληκτισμούς, θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Επίσης ανώνυμα σχόλια δεν θα αναρτώνται.