ΚΑΜΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΩΣΕ ΤΟΝ κ. ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΛΗ Ή ΟΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΖΟΡΜΠΑ
Με αφορμή διάφορα ψευδή δημοσιεύματα που ξαφνικά άρχισαν να αναπαράγονται και πάλι μέσω του διαδικτύου σύμφωνα με τα οποία το διάσημο μουσικό θέμα του Ζορμπά (το συρτάκι του Ζορμπά) δεν το συνέθεσε ο Μίκης Θεοδωράκης, αλλά ο Γιώργος Κουτσουρέλης, αναφέρουμε τα εξής:
Ο Μίκης Θεοδωράκης βρέθηκε στην Κρήτη μετά την εξορία του στην Μακρόνησο. Εκεί άκουσε για πρώτη φορά τον Κρητικό παραδοσιακό Συρτό στα πανηγύρια των Χανιωτών που κρατούσαν δυο και τρεις μέρες, που όπως περιγράφει στην αυτοβιογραφία του «Οι δρόμοι του Αρχάγγελου» του άρεσε και τον επηρέασε τόσο, ώστε συνέθεσε ένα δικό του έργο έχοντας ως πηγή έμπνευσης αυτόν τον Κρητικό Δημοτικό σκοπό και το ονόμασε «Συρτό Χανιώτικο», μια που ΠΟΤΕ ο Θεοδωράκης δεν απέκρυψε τις πηγές έμπνευσής του ή τις οποιεσδήποτε επιρροές που κατά καιρούς δέχθηκε.
Το έργο αυτό παρουσιάστηκε σε πρώτη εκτέλεση στις 21 Σεπτεμβρίου του 1951 στα Χανιά, από την Μικρή Συμφωνική Ορχήστρα Χανίων, και την Αλίκη Βατικιώτη (πιάνο), ενώ διηύθυνε ο ίδιος ο Μίκης Θεοδωράκης. Το συγκεκριμένο μοτίβο το περιέλαβε ο Θεοδωράκης και στο μπαλέτο του «Ορφέας και Ευρυδίκη» που συνέθεσε και παρουσίασε το 1952 με την Ορχήστρα Εγχόρδων της ΚΟΑ και διεύθυνση του Τάτση Αποστολίδη. Το γνωστό σε όλους μας πλέον θέμα χρησιμοποιήθηκε το 1964 στην ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη «Zorba the Greek» που όπως όλοι γνωρίζουμε έκανε και την ταινία και όλους τους συντελεστές της διάσημους σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Ο φερόμενος από τα εν λόγω δημοσιεύματα του διαδικτύου ως «πραγματικός συνθέτης του Ζορμπά» πράγματι διεκδίκησε δικαστικά την πατρότητα της μουσικής αυτής, πότε νομίζετε; ΕΠΙ ΧΟΥΝΤΑΣ, ΔΕΚΑΕΞΙ ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη εκτέλεση του έργου «Συρτός Χανιώτικος» και ΤΡΙΑ ολόκληρα χρόνια μετά τη διεθνή επιτυχία του φιλμ του Κακογιάννη, όταν ο Μίκης Θεοδωράκης ήταν φυλακισμένος από την Χούντα. Ας βγάλουν οι αναγνώστες τα συμπεράσματά τους για την επιλογή της χρονικής στιγμής…
Ακόμα ένα τεράστιο ψέμα είναι ότι εκδόθηκε δικαστική απόφαση που δικαίωσε τον κ. Γ. Κουτσουρέλη. Όπως διαβεβαιώνει ο δικηγόρος του Μίκη Θεοδωράκη κ. Χριστόφορος Αργυρόπουλος που είχε αναλάβει τότε την υπεράσπισή του, η δίκη ΜΑΤΑΙΩΘΗΚΕ γιατί ο ενάγων κ. Γ. Κουτσουρέλης εγκατέλειψε. Είναι γνωστό ότι μια αστική δίκη προχωρεί με πρωτοβουλία του ενάγοντος, δηλ. στην περίπτωσή μας του κ. Κουτσουρέλη, ο οποίος όμως εγκατέλειψε, ενώ η υπόθεση βρισκόταν στο στάδιο της εξέτασης μαρτύρων.
Δική μας εξήγηση: Προφανώς ο «ενάγων» είδε ότι ακόμα και σε συνθήκες Χούντας και διωγμών του Θεοδωράκη, θα ήταν πολύ δύσκολο να κάνει το «άσπρο μαύρο» και να κερδίσει τη δίκη.
Η αλήθεια λοιπόν είναι ακόμα χειρότερη για όσους υποστηρίζουν τις περίεργες αυτές θεωρίες. Ακόμα και επί χούντας η υπόθεση ήταν τόσο εξόφθαλμα στημένη εναντίον του Μίκη Θεοδωράκη που δεν υπήρχε καμία περίπτωση να μην δικαιωθεί.
Καμία δικαστική απόφαση λοιπόν δεν δικαίωσε ΠΟΤΕ κανέναν που αμφισβήτησε την πατρότητα του έργου του Μίκη Θεοδωράκη, όπως ψευδώς και με κακή πίστη διατείνονται τις τελευταίες ημέρες και ώρες κάποια blogs του διαδικτύου.
Δυστυχώς όμως, όσο μεγαλύτερο είναι το ψέμα, τόσο ευκολότερα πιστευτό μπορεί να γίνει, γι’ αυτό και με λύπη μας αναγκαζόμαστε να ασχοληθούμε για να στηρίξουμε τα αυτονόητα...
Βλέπετε ο Μίκης Θεοδωράκης δεν είναι γνωστός διεθνώς μόνο με τον Ζορμπά…
Οι:
Edith Piaf, Beatles, Perry Como, Dulce Pontes, Dalida, Milva, Iva Zanicci, Al Βano, Joan Baez, Liesbeth List, Konstantin Wecker, Georges Moustaki, The Walkabouts, Francesco Diaz, Henry Mancini, Shirley Bassey, Maria del Mar Bonet, Gisela May και τόσοι άλλοι που τραγούδησαν όλα αυτά τα χρόνια Θεοδωράκη, ΔΕΝ τραγούδησαν Ζορμπά.
Οι διεθνούς φήμης Cyprien Katsaris και John Williams ΔΕΝ έπαιξαν Ζορμπά.
Ο ίδιος ο Μίκης Θεοδωράκης που γύρισε επανειλημμένα όλο τον κόσμο με την Μαρία Φαραντούρη, τον Πέτρο Πανδή, τον Αντώνη Καλογιάννη, την Μαρία Δημητριάδη και τόσους άλλους, δεν έκανε τις παγκόσμιες αυτές περιοδείες του με τον Ζορμπά.
Oι διεθνούς φήμης μαέστροι Sir Thomas Beecham, Dmitri Kitaenko, Zubin Mehta, Sir Colin Davis κλπ. που διηύθυναν Θεοδωράκη, ΔΕΝ διηύθυναν Ζορμπά.
Ο Rudolf Nureyev που απέδωσε χορευτικά τον Ετεοκλή στο μπαλέτο του Μίκη Θεοδωράκη «Αντιγόνη» στο Covent Garden, ΔΕΝ χόρεψε Ζορμπά.
Οι γνωστοί σ’όλο τον κόσμο χορογράφοι Leonide Massine, Maurice Bejart, ο Vassiliev κ.ά. που χορογράφησαν έργα Θεοδωράκη, ΔΕΝ χορογράφησαν Ζορμπά. Γιατί και το συμφωνικό έργο του Θεοδωράκη κάνει τη δική του διεθνή καριέρα.
Από το βραβείο του καλύτερου νέου συνθέτη που του απονεμήθηκε το 1957 από διεθνή Επιτροπή στην οποία συμμετείχαν μεταξύ άλλων ο Σοστακόβιτς (που του παρέδωσε και το βραβείο) ως Πρόεδρος και ο Χανς Άισλερ ως μέλος και το βραβείο Copley λίγο μετά από Επιτροπή με τον Ντάριους Μιλώ, τον Πάμπλο Καζάλς κλπ. μέχρι πρόσφατα που το έγκριτο μουσικό Γερμανικό περιοδικό «Dresdner Neueste Nachrichten» μετά την εκτέλεση του έργου του «Λειτουργία Νο 2» στην Martin Luther Kirche έγραψε ότι «αποδείχθηκε για άλλη μια φορά ότι το ρεπερτόριο μιας συμφωνικής ορχήστρας έχει κενό αν δεν περιέχει συμφωνικά έργα του Θεοδωράκη», τα συμφωνικά έργα του Μίκη Θεοδωράκη δεν λείπουν ποτέ από τις μεγάλες μουσικές σκηνές του κόσμου.
Ποιες άραγε διεθνούς φήμης συνθέσεις έχουν να επιδείξουν αυτοί που διεκδικούν την πατρότητα του «Ζορμπά»; Ένας τόσο σπουδαίος συνθέτης που μπορεί να γράψει ένα τόσο διάσημο κομμάτι, πώς είναι δυνατόν να μην έγραψε τίποτα άλλο ικανό να περάσει τα σύνορα της ιδιαίτερης πατρίδας του;
Και πάλι υπερασπίζουμε το αυτονόητο: Είναι ολοφάνερο ποιος ήταν άξιος να ξεπεράσει όχι μόνο τα σύνορα της Κρήτης αλλά και της Ελλάδας και της Ευρώπης και να γίνει γνωστός με το ΟΛΟ έργο του σε ολόκληρο τον κόσμο.
Διαβάσαμε και άλλη μια περίεργη «άποψη» ότι δήθεν και η εισαγωγή του τραγουδιού «Στρώσε το στρώμα σου για δυο», με το σόλο μπουζούκι, δεν είναι του Θεοδωράκη αλλά του Γιώργου Ζαμπέτα. Άλλο ένα μέγιστο ψεύδος. Ο Γιώργος Ζαμπέτας συμμετείχε στην ηχογράφηση του έργου παίζοντας μπουζούκι με τον γνωστό καταπληκτικό του τρόπο και συνέβαλε έτσι στην εκτέλεση της συγκεκριμένης μουσικής. Στην ΕΚΤΕΛΕΣΗ όμως, ως σολίστ και ΣΕ ΚΑΜΙΑ περίπτωση στη σύνθεση του τραγουδιού, που ανήκει εξ ολοκλήρου στον Μίκη Θεοδωράκη, όπως και η σύνθεση όλης τη μουσικής του θεατρικού έργου του Ιάκωβου Καμπανέλλη “Γειτονιά των Αγγέλων” (1963), όπου ακουγόταν και το συγκεκριμένο τραγούδι.
Μετά από όλα αυτά είναι φυσικό να μας απασχολεί το απλό ερώτημα: αν το θράσος κάποιων περισσεύει σε τέτοιο βαθμό τώρα που ο Θεοδωράκης είναι ζωντανός και μπορεί να τους βάλει στη θέση τους, τι θα γίνει στο μέλλον; Θα βρεθεί άραγε κάποιος άλλος να ισχυριστεί ότι και το … «Άξιον Εστί» ή το «Canto General» είναι δικά του και θα βρεθούν μάλιστα κάποιοι να τον πιστέψουν;;;
Οι συντελεστές του Θεοδωρακισμού/Theodorakism
ΦΊΛΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑΚΙΣΜΟΥ, ΜΟΝΟ ΤΑ ΠΟΛΥ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΘΥΕΛΛΕΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΨΗΛΟΤΕΡΟ !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτους μεγάλους μαέστρους θα πρεπει να συμπεριλάβουμε και τον DMITRI KITAYENKO . στους δε ερμηνευτες την Gisella May
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτις βραβευσεις να προσθεσω
http://www.imdb.com/name/nm0006319/awards?ref_=nm_awd
Μετά τη νίκη του Συριζα παρατηρείται μια νέα στροφή προς το ρεμπέτικο και το χασικλίδικο. Ο παλιός "Ρήγας Φερραίος" που ξεφάντωνε μαζί με την ΚΝΕ με το "παπόρι απ' την Περσία" και άλλα τινά. Το τί λεφτά έβγαζαν κάποιοι δεν λέγεται...
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για την ζαμπετιάδα σχετίζεται και αυτή με παρεάκια που εμπλέκονται με εκδόσεις και δισκογραφικές...
Είναι τα ίδια παρεάκια που κατασκεύαζαν πολιτικές ειδήσεις για τον Θεοδωράκη και τα διοχέτευαν στον Τύπο και στα κόμματα της αριστεράς.
Μην ασχολείστε ο κόσμος τους έχει καταλάβει. Κανένα επιχείρημα σ' αυτούς. Η ανθρωπότητα ξέρει ποιος είναι ο Θεοδωράκης.
Τον Κουτσουρέλη ποιος τον ξέρει;
O κόσμος ΔΕΝ τους έχει καταλάβει! Και πέφτει θύμα εύκολα της εκάστοτε παραπληροφόρησης - συκοφαντίας! Γίναμε δέκτες ερωτημάτων απο διαφόρους οι ίδιοι! "Μα όντως δεν συνέθεσε τον Ζορμπά ο Θεοδωράκης;;" Όχι μόνο πρέπει να ασχοληθούμε, αλλά πρέπει να τους ξεμπροστιάσουμε, να τους βγάλουμε απο τις τρύπες τους, να βγάλουμε στην φόρα τα ονοματεπώνυμά τους και να κάνουμε γνωστές τις προθέσεις και τον ρόλο τους!!
ΔιαγραφήΟ Μίκης για πολλά δεν έχει μιλήσει ακόμα! Συκοφάντες παντού γεμάτοι φαρμάκι.
ΔιαγραφήΟ Μίκης σαν μεγάλος πατέρας τους συγχωρεί ή αδιαφορεί για τις λάσπες όμως ποτέ δεν είναι αργά!
Γειά σου Μίκη!
Απορώ πως εσεις λέτε να μη γράφουμε υβριστικά "Ο ανώνυμος"
Διαγραφήκαθύβρίζει ΣΥΡΙΖΑ ΚΝΕ ΡΗΓΑ λες και ΟΛΟΙ θέλουμε το κακό του ΜΙΚΗ Το αντίθετο πάντα ο ΜΙΚΗΣ ήταν και θα είναι ΦΑΡΟΣ και δεν μπορει ο κάθε ανωνυμος να με προσβάλει και έσεις να τον αφήνετε, ΑΠΑΙΤΩ ΤΗΝ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΣΑΣ. Ενας λάτρης του μοσικού ΚΑΙ ΆΝΘΡΩΠΟΥ ΜΙΚΗ με μεγάλη συλλογη προγραμματων δίσκων.
Άραγε οι διάφοροι σκευωροί απ' τα διάφορα blogs που έχουν αναλάβει εργολαβικά την κατασκευή συκοφαντιών και ψεμμάτων, θα τολμήσουν να δημοσιεύσουν την απάντηση της πλευράς Θεοδωράκη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πρέπει να τους αφήσουμε ανεξέλεγκτους. Ο στόχος τους είναι ένας και έχει ονοματεπώνυμο: Μίκης Θεοδωράκης. Και η ξαφνική καταιγίδα ψεμμάτων των τελευταίων ημερών εντάσσεται σε ένα γενικότερο κατά την άποψή μου καλά μελετημένο και ενορχηστρωμένο σχέδιο αποδόμησής του, τα επόμενα χρόνια.
Τι έκανες στην ...χούντα Κουτσουρέλη;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυτυχώς Κώστα Ποθουλάκη, δεν είμαι ο μοναδικός σχολιαστής που του έκανε περισσότερη εντύπωση απ' όσα όσα αναφέρονται στο κείμενο, πως αυτός ο Κουτσουρέλης έσπευσε να δικαιωθεί το 1968 (μέσα στη χουντάρα!) και όχι νωρίτερα!
ΔιαγραφήΦίλος του Κρητικού προσφάτως εκλιπόντος (Παττακός) και ο Κουτσουρέλης;
Πολύ καλό και τεκμηριωμένο άρθρο. Η αλήθεια είναι πως στο διαδίκτυο υπήρχαν πολλές πληροφορίες από την αντίθετη πλευρά και είχαν ξεπεραστεί τα όρια της παραπληροφόρησης. Ο κύριος Θεοδωράκης είναι ίσως η κορυφαία τελευταία προσωπικότητα της Ελλάδος, τόσο για τις δημιουργίες του όσο και για την κοινωνική του δράση και προσφορά. Κανένας μικρός ανθρωπάκος δεν μπορεί να τον αποδομήσει. Ευχαριστώ πολύ που ασχοληθήκατε με το θέμα και μπόρεσα να τεκμηριώσω ένα αρχικά ελλιπές άρθρο, που είχε δημοσιευθεί στο ιστολόγιό μου, προσθέτοντας την πλευρά σας και ένα συμπέρασμα για την προσπάθεια συκοφάντησης του κυρίου Θεοδωράκη. Ανασκεύασα το αρχικό δημοσίευμα και πρόσθεσα και τη δική σας άποψη, αντιγράφοντας την επιχειρηματολογία σας. Παρακαλώ, κοιτάξτε το: http://e-didaskalia.blogspot.com/2015/04/blog-post_426.html κι αν δεν επιθυμείτε να αναφέρεται το δημοσίευμα στο ιστολόγιό σας, επικοινωνήστε μαζί μου, ώστε να το αφαιρέσω. Και πάλι, σας ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες που κοινοποιήσατε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σας,
ΔιαγραφήΣτην αρχική σας ανάρτηση όμως (και σε πολλές άλλες αναδημοσιεύσεις του διαδικτύου) αναφέρατε ότι έχει δικαιωθεί ο κ.Κουτσουρέλης στην δίκη και έχει κερδίσει και τα πνευματικά δικαιώματα, κάτι φυσικά που δεν ισχύει γιατί δεν ολοκληρώθηκε ποτέ καμία δίκη και δεν υπήρξε ποτέ καμία ετυμηγορία, με ευθύνη φυσικά οχι του Μίκη Θεοδωράκη αλλά του ίδιου το κ.Κουτσουρέλη.
Και βεβαίως συγχαρητήρια για την εντιμότητα να ανασκευάσετε την αρχική σας ανάρτηση, χάριν της αλήθειας.
ΔιαγραφήΚαιρός ήταν να μάθει όλη την αλήθεια ο ελληνικός λαός και να πάψουν οι υβριστές του μεγάλου Έλληνα Δημιουργού-Αγωνιστή της πατρίδας μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣύντροφοι Θεοδωρακιστές,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη δίνετε πολλή σημασία σε τέτιες θέσεις . Απλώς προσπεράστε τους με συγκατάβαση και ανθρώπινη κατανόηση. Γιατί ο απύθμενος ΦΤΟΝΟΣ , προς το Ωραίο, το Μεγάλο , το Άπεφθο και το Εβεργετικό προς τον διαχρονικό συλλο-γικό ΑΝΘΡΩΠΟ είναι η παναιώνια κ α τ ά ρ α και μαζί στίγμα της πορείας του .
Εκεί όμως που πρέπει να σταθείτε με ξέχειλη οργή και ερωτήματα είναι η από-
νομή του ΝΟΜΠΕΛ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ από τη ΣΟΥΗΔΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ στο Μπομπ Ντίλαν , ο οποίος δίκαια βέβαια είναι ένας άξιος και πολύ γνωστός τραγουδοποιός και στιχουργός του καιρού του .
Όταν όμως αναγνωρίζεις έναν εύλογα άξιο και σ υ ζ η τ ο ύ μ ε ν ο του καιρού του και προσπερνάς έντεχνα έναν όχι απλώς συζητούμενο του καιρού του α λ λ ά τ ο ν σ υ μ β ο λ ι κ ά ζ η τ ο ύ μ ε ν ο Α ν θ ρ ω π ο όλων των καιρών και των αιώνων , που είναι ο Μ Ι Κ Η Σ Θ Ε Ο Δ Ω Ρ Α Κ Η Σ , ε τότενες ξεχειλίζεις από εκρηκτική οργή, επειδή εισπράττεις αυτή την απόφαση σ α ν ύ β ρ η με την αρχαιοελλη -νική έννοια , η οποία απαιτεί ιστορική και ηθική κάθαρση . . .
Το ίδιο μας κάνατε και με τον ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ , το ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟ , το ΝΙΚΟ ΚΑ-
ΖΑΝΤΖΑΚΗ , τον ΑΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ . Όμως αυτοί κρατάνε για όλη την άνθρωπό - τητα " τ η ς κ α μ π ά ν α ς τ ο σ κ ο ι ν ί " και σαν " π ρ ω τ ο π α ν η γ υ ρ ι ώ -τ ε ς " θα σύρουν κάποτες τον διπλοκάγκελο και μπρατσοπιασμένο χορό της αδερφοσύνης σ' ούλη την οικουμένη μ' αντάμα ζωντανούς κι αποθαμένους !
Γι αυτούς τους λόγους , ορμέφυτα , αλάθητα και δικαιολογημένα σηκώνω ψηλά τα χέρια και με ανεστραμμένες τις παλάμες στέλνω πολλές , μα παρά πολλές , α ν θ ο δ έ σ μ ε ς α ν ο ι χ τ ώ ν δ α χ τ ύ λ ω ν προς τη Σουηδική Ακαδημία , φωνάζοντας στεντόρεια :
Ε ωρές συγκαιρινοί ανέραστοι , αδειανοί , φτωχοί και κακόβουλοι κριτές , γιατί αγνοήσατε τον ζώντα οικουμενικό γίγαντα , π ο υ σ υ μ β ο λ ί ζ ε ι τ ο ν α ι - ώ ν ι α ζ η τ ο ύ μ ε ν ο Α ν θ ρ ω π ο τ η ς Γ η ς ! . . . .
Α υ τ ό ς μ ω ρ έ ς βύζαξε Φ Ω Σ από τον ΑΠΟΛΛΩΝΑ , το ΔΙΟΝΥΣΟ , τον ΠΡΟΜΗΘΕΑ, την ΑΘΗΝΑ , τον ΠΥΘΑΓΟΡΑ , την ΑΝΤΙΓΟΝΗ , το ΣΠΑΡΤΑΚΟ , το ΧΡΙΣΤΟ και τόσους άλλους ίδιους μεταγενέστερους , κι έρχεστε εσείς και κάνετε
πως δεν τον βλέπετε ; . . .
Αυτό τ ο Φ Ω Σ μωρές έχει δισυπόστατη διάσταση και λειτουργία και τον δίδα - ξε ότι ο π η γ α ί ο ς λ υ γ μ ό ς γ ι α τ ο ν Α ν θ ρ ω π ο ε ί ν α ι ο γ ρ ά - δ ο ς τ η ς α υ θ ε ν τ ι κ ή ς α ν θ ρ ώ π ι ν η ς ι δ ι ό τ η τ α ς κ α ι τ α υ τ ό τ η τ α ς !
Ε ώρες πληθυντικοί των πληθυντικών που δεν καταλάβατε ότι ο ΦΟΙΒΟΣ ΜΙΚΗΣ
ανήκει και λειτουργεί σαν π λ η θ υ ν τ ι κ ό ς τ ω ν Ε ν ι κ ώ ν και φωτίζεται αέναα από τον Φαέθοντα ΗΛΙΟ , ο οποίος στον ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
α ν τ ά μ α κ α ί ε ι κ α ι λ ά μ π ε ι
α ν τ ά μ α κ α ί ε ι κ α ι λ ά μ π ε ι
α ν τ ά μ α κ α ί ε ι κ α ι λ ά μ π ε ι ! ! ! . . .
Και μονάχα αυτό το Φ Ω Σ γένεται αστέρευτη πηγή εβεργετικής δημιουργίας
και άσβεστος ΦΑΡΟΣ συνεχών αγώνων για να απλώσει επιτέλους τ ο π ο λ υ π ό θ η τ ο κ α ι π α ν α ν θ ρ ώ π ι ν ο , τ ο μ έ γ α α μ ο ι β α ί ο σ ' α γ α π ώ ! . . .
Ν ί κ ο ς Ρ ί γ γ α ς
Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ Ηταν στην ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ κατ σε μικρο δίσκο
ΑπάντησηΔιαγραφήμε ΚΟΙΜΗΣΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥΔΙ ΜΟΥ στην άλλη πλευρά και το ΦΙΛΕΝΤΕΜ ΜΑΛΑΧΡΟΙΝΗ ΚΟΠΕΛΙΑ με την ΓΙΩΤΑ ΛΥΔΙΑ ακομα στο θεατρικο ΟΜΟΡΦΗ ΠΟΛΗ στο τέλος του δίσκου το 1962 το 1964 μπηκε στον ΖΟΡΜΠΑ η εισαγωγη απο το ΣΤΡΩΣΕ ΤΟ ΣΤΡΩΜΑ ΣΟΥ ΓΙΑ ΔΥΟ και τελειωνει με το ΚΡΗΤΙΚΟ ΧΟΡΟ
Η ιστορία και η πραγματικότητα δεν είναι "θράσος" αγαπητέ... και τίποτα δεν αλλάζει αυτή την πραγματικότητα, ότι δηλαδή ο Γιώργης Κουτσουρέλης πρωτοδισκογράφησε ένα μουσικό θέμα-μοτίβο το οποίο περιέχεται στις μουσικές συνθέσεις "Κρητικός χορός" και "Ζορμπάς" του Μίκη Θεοδωράκη. Αυτό, όμως, είναι κάτι που συμβαίνει στη μουσική. Οι λεγόμενες επιρροές για να το πω ευγενικά κ.λπ. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα. Αυτό βέβαια, δεν είναι ικανό ν’ αλλάξει κάτι στην αξία και το μέγεθος του Μίκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα σταθώ στις πολιτικές προεκτάσεις του θέματος, αν κι εκεί ο Κουτσουρέλης είναι (ήταν) υπόλογος, στην χρονική στιγμή, δηλαδή, που επέλεξε να ξεκινήσει διαδικασία προκειμένου να αποδείξει ότι ένα μέρος του λεγόμενου "Κρητικού χορού" και του "Ζορμπά" είναι από δικό του κομμάτι, διαδικασία την οποία, πάντως, ο ίδιος σταμάτησε...
Ο Κουτσουρέλης, λοιπόν, δεν ήταν συνθέτης κλασικής μουσικής ή λαϊκής-έντεχνης μουσικής με την ευρύτερη έννοια, που έχουν πλατιά αναγνώριση. Ήταν ένας τοπικός μουσικός της Κρήτης (όπως εκατοντάδες άλλοι άξιοι παραδοσιακοί οργανοπαίκτες) και ως τέτοιον οφείλουμε να τον κρίνουμε και όχι να τον συγκρίνουμε με άλλα μεγέθη. Αυτό είναι άδικο εκ μέρους σας.
Στην περίπτωση, πάντως, που ο Κουτσουρέλης δικαιωνόταν με κάποιο τρόπο για το μέρος που του αναλογεί από τον "Κρητικό χορό" και τον "Ζορμπά", διότι θα μπορούσε να δικαιωθεί, θα του αναλογούσαν και κάποια εκατομμύρια, από τα πνευματικά δικαιώματα, από τα έσοδα, δηλαδή, που έχει αποφέρει η μουσική του "Ζορμπά" ως επί το πλείστον, όλα αυτά τα χρόνια, από τις διάφορες μεταδόσεις και εκτελέσεις του, παγκοσμίως. Προσωπικά πάντως, αν ήμουν απόγονος του Κουτσουρέλη και διαχειριζόμουν το έργο του, την λεγόμενη πνευματική δημιουργία και ιδιοκτησία του, τότε θα κινούσα γη και ουρανό να δικαιωθώ και μάλιστα αναδρομικά, για τις χρηματικές απώλειες 55 χρόνων και να είστε βέβαιος, πως αν δικαιωνόμουν, θα έλυνα το χρηματικό πρόβλημα της ζωής μου. Ο Κουτσουρέλης, λοιπόν, δεν πήρε φράγκο από αυτή την ιστορία καθώς και - εντέλει - δεν διεκδίκησε ούτε νότα από το περίφημο χορευτικό-ξεσηκωτικό κομμάτι του Ζορμπά, το οποίο πρώτος δισκογράφησε στις αρχές της δεκαετίας του 1950… και αυτό, τουλάχιστον, οφείλετε να του το αναγνωρίσετε.
Α! και κάτι τελευταίο… μόνο ο ίδιος ο Μίκης είναι ικανός να αποδομήσει τον Μίκη και κανένας άλλος, και τον τελευταίο καιρό καταβάλει ιδιαίτερες προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
διαβαζοντας τα σχολια παραπανω απορω πως με τοση ανεση αφηνετε να εννοειθει οτι στα χρονια της χουντας κτλ κινησε διαδικασια ο Γ Κουτσουρελης για να κυνηγησει τον κ Θεοδωρακη,ειναι ευκολο καποιος να κατηγορησει καποιον μετα θανατον γιατι δεν θα εχει αντιλογο,αυτο βεβαια δεν αντιπροσωπευει τον κ Θεοδωρακη αλλα καποιους που πιθανον δεν γνωριζουν και την αξια του κ Κουτσουρελη και της Κισαμιτικης μουσικης.το αρχικο δε κομματι ονομαζετε Αρμενοχωριανος Συρτος (Αρμενο Χωριο) η γεννετηρα των Κουτσουρεληδωνκαι η Κισαμος ειναι περηφανη για τα συρτα της,το σιγουρο ειναι ενα κατα την ταπεινη μου γνωμη,ο ζορμπας ταξιδεψε την Ελλαδα και τον Μικη στα περατα του κοσμου και με το ταλεντο του εγραψε και εγραψε πολλα αλλα η εμπευση του ζορμπα ηρθε απο τον σκοπο του Κουτσουρελη
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αφήνουμε τίποτα να εννοηθεί. Αναφέρουμε ευθέως στην ανάρτηση (η οποία είναι σαφής) οτι ο κ.Κουτσουρέλης κίνησε την διαδικασία επι χούντας. Και αυτό δεν το λέμε απο μόνοι μας, αλλά το μάθαμε ρωτώντας τον δικηγόρο του κ.Θεοδωράκη, Χριστόφορο Αργυρόπουλο.
ΔιαγραφήΗ ανάρτηση είναι σαφέστατη για όλα όσα αναφέρετε και δεν πρόκειται να επανέλθουμε.
Το Πανηγύρι της Ασή-Γωνιάς είναι ένα συμφωνικό σκέρτσο βασισμένο πάνω σε λαϊκά Κρητικά μοτίβα. Μια μουσική πανδαισία που θυμίζει όλους τους μεγάλους κλασικούς συνθέτες των περασμένων αιώνων και κατατάσσει για μία ακόμα φορά τον Μίκη Θεοδωράκη στους μεγαλύτερους και σπουδαιότερους συνθέτες του 21ου αιώνα, εν ζωή μάλιστα!
Διαγραφή«Το πανηγύρι της Αση-Γωνιάς» κατέχει τη θέση ενός ορόσημου στην μουσική εξέλιξη του Μίκη Θεοδωράκη. Είναι το πρώτο του συμφωνικό έργο, η «διπλωματική του εργασία» στο Ωδείο Αθηνών, με την οποία και πιστοποιήθηκε δημόσια ως συνθέτης, με τη πρώτη του συναυλία κλασικής μουσικής στις 5-5-1950 στην Αθήνα, με την Κρατική Ορχήστρα και με μαέστρο το δάσκαλό του Φιλοκτήτη Οικονομίδη. Επίσης είναι το πρώτο του έργο της πάνω στην Κρητική μουσική, για να ακολουθήσουν λίγο αργότερα τη δεκαετία του ’50 ο «Χανιώτικος συρτός» με τις διάφορες παραλλαγές του και η Πρώτη Σουίτα, με την οποία βραβεύεται το 1957 από το Σοστακόβιτς, ως ο καλύτερος νέος συνθέτης στον κόσμο.
https://youtu.be/KbUoHdjLgC4