Δήλωση - Απάντηση Μίκη Θεοδωράκη για το «Άξιον Εστί» στη Νέα Σμύρνη

ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
Επιφανους 1, 11742-Αθήνα
τηλ.: 210-9214863, 6946-507373
fax:  210-9236325
e-mail: mikis@mikistheodorakis.gr

                                            Δ     Η     Λ     Ω     Σ     Η


Επειδή τελευταία γράφτηκαν πολλές ανακρίβειες με αφορμή τη συμμετοχή του κ. Ρουβά στην συναυλία που διοργανώνει ο Δήμος Νέας Σμύρνης με το «Άξιον Εστί», αναγκάζομαι να διευκρινίσω τα εξής:

1) Είναι γνωστές οι απόψεις μου για το θέμα των «απαγορεύσεων», τις οποίες απόψεις υποστηρίζω εδώ και δεκαετίες και συνοψίζονται στα εξής: Πιστεύω ότι το έργο από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί, ξεφεύγει ακόμα και από τον ίδιο τον δημιουργό, που δεν έχει δικαίωμα να κρίνει δικτατορικά ποιος είναι «άξιος» να το ερμηνεύσει και ποιος όχι. Μόνος κριτής είναι το κοινό και ο χρόνος. Αυτοί τελικά κρίνουν τι θα πάει στα σκουπίδια και τι θα μείνει για πάντα. Θα πρέπει επίσης να πω ότι θεωρώ την χειρότερη εκτέλεση πολύ καλύτερη από μια απαγόρευση.

2) Όχι, δεν ήταν δική μου απόφαση η επιλογή του κ. Ρουβά, όπως αναληθώς βλέπω να αναγράφεται σε διάφορες ιστοσελίδες. Την πληροφορήθηκα εκ των υστέρων, ως τετελεσμένο γεγονός, από τον μαέστρο κ. Ορφανίδη, που μίλησε εδώ και αρκετές μέρες με την γραμματέα μου, στην οποία και ανακοίνωσε την απόφαση του Δήμου Νέας Σμύρνης να οργανώσει τιμητική για τα 90 μου χρόνια συναυλία με το «Άξιον Εστί», καθώς και τα ονόματα των συντελεστών, στην επιλογή των οποίων δεν είχα την παραμικρή ανάμιξη.

3) Η όλη ιστορία με  προκαλεί να τελειώσω την δήλωσή μου αυτή με τις εξής σκέψεις:
            
Η Μουσική μου και φυσικά και το «Άξιον Εστί» γνώρισε κατά καιρούς απαγορεύσεις από πολλές και διαφορετικές πλευρές. Χούντες, κόμματα, πολιτικές νεολαίες, εφημερίδες, τηλεοράσεις… Πώς να ξεχάσω την επιστολή ακόμα και των δικηγόρων του ίδιου του Ελύτη, την εποχή που ήμουν Γεν. Δ/ντής Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ, στην οποία όπως έγραφαν, «δεν ήταν σίγουροι για την ποιότητα της εκτέλεσης» (κι ας ήμουν εγώ στο πόντιουμ του μαέστρου και ο Μπιθικώτσης στον ρόλο του λαϊκού τραγουδιστή…). Για την ιστορία να πω ότι η συναυλία εκείνη δόθηκε συνολικά 3 φορές στο Ηρώδειο λόγω της πρωτοφανούς ανταπόκρισης του κοινού.
            
Ελληνικές Δισκογραφικές Εταιρίες που πλούτισαν από το έργο μου, απέσυραν συχνά τους δίσκους μου από το εμπόριο, ενώ πολλοί τραγουδιστές μου, για πολιτικούς ή άλλους λόγους, διέγραφαν τα έργα μου από το ρεπερτόριό τους.
            
Και διερωτώμαι: Ποια ήταν η αντίδραση των «φίλων της μουσικής μου» σε όλες αυτές τις περιπτώσεις; Απολύτως καμμία! Ούτε ένας Έλληνας δεν θεώρησε χρέος του να υπερασπίσει το έργο μου σε όλες αυτές τις απαγορεύσεις και αποκλεισμούς! Ούτε ένας! Και ξαφνικά βλέπω τώρα να γεμίζει το Ιντερνετ και ο τύπος από δεκάδες δημοσιεύματα «υπερασπιστών του έργου μου», που ζητούν να προστεθώ κι εγώ ο ίδιος στον μακρύ κατάλογο αυτών που κατά καιρούς το απαγόρευσαν. Και γιατί; Διότι, λένε, ο συγκεκριμένος ερμηνευτής ανήκει στην «υποκουλτούρα». Όμως τι σημαίνει άραγε ο όρος αυτός; Το θέμα είναι μεγάλο και πολύπλοκο και εξαρτάται από την οπτική γωνία του καθενός.
            
Σε ό,τι με αφορά, τι θέλετε να σκεφτώ, όταν βλέπω το έργο μου (που το θεωρούν υποτίθεται ποιοτικό) να μην υπάρχει στη χώρα μου; Και πώς να υπάρχει όταν βρίσκεται επί δεκαετίες ολόκληρες αντιμέτωπο με καταστάσεις σαν αυτές που ανέφερα πιο πάνω, με την ανοχή (στην καλύτερη περίπτωση) και τη σιωπή του θεωρούμενου προοδευτικού χώρου, δηλαδή τουλάχιστον του 60% του λαού μας;
               
Τι θα πρέπει άραγε να σκεφτώ εγώ που αφιέρωσα τη ζωή  μου στην πραγματική Ελληνική Αριστερά και χάρισα στον Λαό μας έργα σαν το «Άξιον Εστί» που από τη μια τα θεωρούν, όπως λένε, υποδείγματα της «καλής κουλτούρας», κι από την άλλη ανέχονται τις κατά καιρούς απαγορεύσεις και το μποϋκοτάζ τους, ακόμα κι από τις ίδιες τις παρατάξεις στις οποίες ανήκουν; Τι να σκεφτώ βλέποντας όλους αυτούς τους ανέκαθεν απόντες να ξυπνούν μόνο στην περίπτωση Ρουβά και να ξεσπαθώνουν λαύροι απαιτώντας από μένα να απαγορεύσω τη συμμετοχή του;

Από όλα αυτά προκύπτει ότι η έννοια της υποκουλτούρας για μένα είναι διαφορετική απ’ ό,τι είναι για κείνους. Είναι, πιστεύω, φυσικό να θεωρώ την γενικευμένη ηθική υποκουλτούρα, μέσα στην οποία καταδικάστηκα να ζω, ως απείρως χειρότερη από εκείνη που σχετίζεται με την Τέχνη και τα δυσδιάκριτα σύνορα ανάμεσα στις πολλές και ποικίλες της εκφάνσεις.

Αθήνα,  21η Απριλίου 2015 
(Κατάλληλη ημερομηνία να μιλάμε για «απαγορεύσεις»…).

Μίκης Θεοδωράκης

Πηγή: http://www.mikistheodorakis.gr/el/writings/statements/?nid=5168

Σχόλια

  1. περιμέναμε ομολογουμένως αυτή την απαντηση απο τον Μίκη... που τα τραγούδια του έφτασαν σε ολα τα χείλη, χωρις διακρίσεις... τα εργα του ακούγονται στα πέρατα της οικουμένης, μεταφέροντας σε ολους μας τα μηνύματά τους...

    Ι&Α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άραγε μετά την Δήλωση του κ.Θεοδωράκη θα ζητήσει κανένα site συγνώμη για τις ανακρίβειες που έγραφε; Δεκάδες sites αναπαρήγαγαν τα ψεύδη. Να δούμε τώρα πόσα απο αυτά θα προβάλλουν και την αλήθεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επίσης αυτοί που προέτρεπαν σε απαγόρευση θα ζητήσουν συγνώμη; Ο κ. Θεοδωράκης πολύ ξεκάθαρα μίλησε και για την υποκουλτούρα και για την απαγόρευση. 'Από όλα αυτά προκύπτει ότι η έννοια της υποκουλτούρας για μένα είναι διαφορετική απ’ ό,τι είναι για κείνους." και "Θα πρέπει επίσης να πω ότι θεωρώ την χειρότερη εκτέλεση πολύ καλύτερη από μια απαγόρευση." Σαφέστατα παίρνει θέση κατά της κριτικής και της απαγόρευσης.

    Νίκος Γιατρός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κε Γιατρέ από ποιους να ζητήσουν συγγνώμη;

      Από αυτούς που δεν ενημερώνουν τον συνθέτη του ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ, για να χρησιμοποιήσουν τον Σάκη Ρουβά;

      Από αυτούς που στην ουσία επέβαλλαν μία τέτοια παρουσία σε ένα τέτοιο έργο και έφεραν τον Μίκη Θεοδωράκη μπροστά σε "τετελεσμένο γεγονός";

      Από αυτούς που κι εμείς θεωρούμε πως συμβάλλουν στη προαγωγή της "γενικευμένης ηθικής υποκουλτούρας";

      Ας συνέλθουν κάποιοι κι ας μάθουν να κατανοούν, όχι μόνο να διαβάζουν τα γραφόμενα κάποιου. Ο Μίκης Θεοδωράκης σαφώς και είναι κατά των απαγορεύσεων. Το ίδιο δεν συμβαίνει και με τον Λαό ("κοινό") όμως, που είναι ο μόνος ανθρώπινος "κριτής" (ο άλλος είναι ο "χρόνος"!) όπως σωστά επισημαίνει ο Μίκης Θεοδωράκης. Σε αυτό το κοινό ανήκουμε, ταπεινά, κι εμείς.

      Συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε την "αποχή" από τη γελοιότητα που ετοιμάζουν κάποιοι στη Ν. Σμύρνη. Ήδη εκτέθηκαν από τον Μίκη Θεοδωράκη κι αυτοί, όπως κι όσοι "επιφανείς" έσπευσαν να πάρουν θέση κατά της εκδήλωσης, αλλά ήταν απόντες τόσο καιρό της πραγματικής "απαγόρευσης" του Μίκη Θεοδωράκη από ραδιοφωνικούς και μη χώρους, για περισσότερο από 20 χρόνια... (βλέπετε στήλη ΠΡΟΔΟΜΕΝΑ ΕΡΓΑ 1980-2000, στο παρόν ιστολόγιο).

      Να ξεκαθαριστεί δε, πως το παρόν ιστολόγιο έχει αναλάβει αυτόκλητα τον ρόλο να αναδείξει το συνολικό έργο (μουσικό, πνευματικό, λογοτεχνικό, κοινωνικό) του Μίκη Θεοδωράκη. Η αγάπη θέλει έργα. Και αυτό το ιστολόγιο κάνει έργα. Αναδυκνείει το έργο του Μίκη Θεοδωράκη επί 2 και πλέον χρόνια και ρόλο έχει να αντιστέκεται στις απαγορεύσεις και το θάψιμο του έργου του Μίκη Θεοδωράκη από εξουσίες, εταιρείες, ερμηνευτές κτλ (όταν κανένας απο εσάς κ.Γιατρέ δεν μίλαγε και δεν αντιδρούσε σε όλα αυτά), όπως επισημαίνει ακριβώς και ο ίδιος στην σημερινή του δήλωση.

      Γι' αυτό ακριβώς δημιουργήθηκε το ιστολόγιο αυτό. Σε μια εποχή που ιδίως τα πολιτικά κείμενα του Μίκη Θεοδωράκη παραμένουν άγνωστα στο ευρύ κοινό, αλλά και το υπόλοιπο έργο του στο σύνολό του.

      Οι συντελεστές του Θεοδωρακισμού ωστόσο είναι επίσης άνθρωποι με Ιδέες και Αξίες, που πηγάζουν κυρίως από βαθιά αγάπη για το θεοδωρακικό τρόπο σκέψης που θέτει ως πρόταγμα στον Άνθρωπο την Ελευθερία.

      Στη συγκεκριμένη περίπτωση, συνταχθήκαμε ανοικτά με την επιστολή που λάβαμε και δε το μετανοιώνουμε.

      Συνεχίζουμε να πιστεύουμε οτι η συναυλία αυτή δεν πρέπει να πραγματοποιηθεί με αυτόν τον τραγουδιστή (για αυτό το έργο) και οτι το όνομα του Σάκη Ρουβά δεν πρέπει να γραφτεί δίπλα στα ονόματα των Μπιθικώτση, Νταλάρα, Μητσιά και Κότσιρα που έχουν ερμηνεύσει στο παρελθόν το Άξιον Εστί.

      Κάποιοι το έκαναν να συμβεί, ενώ δεν έπρεπε να συμβεί ποτέ!

      Όσοι μας ζητούν "δηλώσεις" μετάνοιας, να καταλάβουν επιτέλους πως δεν αναφερόμαστε εξ ονόματος του ίδιου του Μίκη Θεοδωράκη και - όσο κι αν φαίνεται απίστευτο σε κάποιους! - ενίοτε διαφωνούμε μαζί του.

      Διαγραφή
    2. Περαστικά σας. Προφανώς δεν έχετε καμία σχέση με την καλλιτεχνία. Μάλλον είσαστε μόνο ακροατής και ποτέ καλλιτεχνικός δημιουργός, διαφορετικά θα γνωρίζατε ότι οι πρώτοι που σβήνουν τα "πρέπει" και τα "μη" είναι οι καλλιτέχνες.

      Διαγραφή
    3. Ποια είναι η καλλιτεχνία; Το "Θα σου δώσω μακαρόνια με κιμά για να φας;" και ότι άλλο εκπροσωπεί και συμβολίζει ο κ.Ρουβάς;

      Προφανώς έχουμε διαφορετική άποψη για το τι σημαίνει καλλιτεχνία και τέχνη.

      Μην μας αναγκάζετε να επανερχόμαστε σε αυτό το θέμα. Για εμάς έχει τελειώσει.

      Διαγραφή
    4. ο Μικης ειπε σε απλα Ελληνικα βαζοντας τα πραγματα στη θεση τους !
      1) Δεν με ενημερωσαν κι ουτε με ρωτησαν ποτε οι συντελεστες ...
      2) Το εργο μου ΑΝΗΚΕΙ σε ολο το λαο και μπορει να το τραγουδουν οι ΠΑΝΤΕΣ ,ακομα και οι ...αταλαντοι ..

      Μικη ,η "πραγματική Ελληνική Αριστερά " ΔΕΝ σε ξεχασε ΠΟΤΕ και ερχεται η ωρα που θα σε τιμησει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ...οπως σου αρμοζει
      ως τοτε Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΟΛΑ ...

      Διαγραφή
  4. Μεταφέροντας αυτούσια τα λόγια της επιστολής «Ο κ. Ρουβάς δεν δικαιούται να τραγουδήσει το Άξιον Εστί και η συναυλία θα πρέπει να ακυρωθεί. Μιας και δια παντός. Διότι θα ανοίξει τον δρόμο της κατάλυσης του τελευταίου προπύργιου των αντιστεκόμενων Ελλήνων ενάντια στην διάλυση του πολιτισμού μας.» και «Αν τραγουδήσει ο Ρουβάς το Άξιον Εστί θα έχουμε παραδεχτεί ότι η Χούντα νίκησε.»

    Μεταφέροντας αυτούσια τα λόγια του Μίκη «Είναι γνωστές οι απόψεις μου για το θέμα των «απαγορεύσεων», τις οποίες απόψεις υποστηρίζω εδώ και δεκαετίες και συνοψίζονται στα εξής: Πιστεύω ότι το έργο από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί, ξεφεύγει ακόμα και από τον ίδιο τον δημιουργό, που δεν έχει δικαίωμα να κρίνει δικτατορικά ποιος είναι «άξιος» να το ερμηνεύσει και ποιος όχι.Μόνος κριτής είναι το κοινό και ο χρόνος. Αυτοί τελικά κρίνουν τι θα πάει στα σκουπίδια και τι θα μείνει για πάντα. Θα πρέπει επίσης να πω ότι θεωρώ την χειρότερη εκτέλεση πολύ καλύτερη από μια απαγόρευση.»

    Όταν συντάσσεστε με εκφράσεις όπως «η χούντα νίκησε αν τραγουδήσει ο Ρουβάς» τότε θα πρέπει να ζητήσετε συγνώμη από τον ίδιο το Μίκη διότι προάγετε ένα κλίμα που δεν ταιριάζει ούτε με το ήθος ούτε και με τις αξίες του όπως φαίνεται από τη δήλωση του.

    Νίκος Γιατρός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρήστος Σωτηρόπουλος21 Απριλίου 2015 στις 4:36 μ.μ.

    Ξαφνικά πάντως, το θέμα είναι όχι η επιλογή του Σάκη Ρουβά από κάποιους για το ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ, αλλά η απαγόρευση ή μη του Μίκη!!! Ξανά ο Μίκης στο στόχαστρο, ξανά ο Θεοδωράκης στο "εκτελεστικό απόσπασμα"... Μέχρι σήμερα, οι "γνωστοί-άγνωστοι" κατηγορούσαν τον Μίκη, επειδή έδωσε "έγκριση" για την επιλογή του Ρουβά! Σήμερα, μετά την επιστολή Μίκη, οι ίδιοι "γνωστοί-άγνωστοι", κατηγορούν τον Μίκη γιατί δεν ...απαγορεύει το έργο, λόγω του Ρουβά...

    Και κάπως έτσι, ξεχνάμε το Νο2 της επιστολής/απάντησης του Μίκη που αναφέρει πως ο "μαέστρος" Θόδωρος Ορφανίδης ουδέποτε συμβουλεύτηκε ή έστω ενημέρωσε τον δημιουργό του έργου, πριν ανακοινώσει στον Τύπο το όνομα του Sakis Ρουβά! Τέτοια ηθική διέπει αυτόν τον μαέστρο λοιπόν, που ανακοινώνει στον Τύπο την επιλογή του Ρουβά ως λαϊκό τραγουδιστή στο ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ και έπειτα ενημερώνει τον Μίκη Θεοδωράκη.

    Ποια σκοπιμότητα κρύβει άραγε αυτή η κίνηση; Τι εξυπηρετεί; Αυτά είναι τα ερωτήματα πλέον κι όχι αν πρέπει ή όχι να απαγορεύσει ο Μίκης στον καθένα τα έργα του.
    Κατά τη δική μου γνώμη, σε τέτοιες περιπτώσεις θα έπρεπε να απαγορεύσει, διότι ανοίγεται ο "ασκός του Αιόλου" και την επόμενη φορά θα βρεθούμε προ μεγαλύτερης έκπληξης! Παράλληλα όμως, δε μπορώ να κατηγορήσω τον Μίκη για τη νοοτροπία του περί απαγορεύσεων! Έτερον εκάτερον...

    Όσον αφορά την επιλογή αυτή καθ' αυτή, αναρωτιέμαι, αν ο Ρουβάς "εκτελέσει" κανονικά το έργο, την επόμενη ημέρα ποιος θα είναι πιο πληγωμένος, ο Ρουβάς ή το έργο;

    Με εκτίμηση,

    Χρήστος Σωτηρόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εστειλα μία απάντηση ελπίζω να μην λογοκριθεί και να δημοσιευθεί

    Νίκος Γιατρός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν λογοκρίνουμε ποτέ σχόλια εκτός και αν δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που έχουμε θέσει . Δείτε παρακάτω.

      "Πάρτε μέρος στον διάλογο.
      Σχόλια υβριστικά και σχόλια που δεν έχουν σχέση με το περιεχόμενο της εκάστοτε ανάρτησης, όπως επίσης και σχόλια που προκαλούν εντάσεις και διαπληκτισμούς, θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
      Επίσης ανώνυμα σχόλια δεν θα αναρτώνται."

      Διαγραφή
  7. ΕΛΕΝΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΚΟΛΕΤΣΑ21 Απριλίου 2015 στις 4:43 μ.μ.

    Αγαπητοί Συντελεστές του Θεοδωρακισμού,

    Το ότι έχετε αφιερωθεί ψυχή τε και σώματι στην οργανωμένη και συλλογική παρουσίαση του Έργου του Μίκη Θεοδωράκη και των Ποιητών και Συνθετών που το συνδιαμόρφωσαν αξίζει συγχαρητηρίων ούτως ή άλλως.

    Το ότι μπορούμε μέσα από αυτήν την δουλειά σας να του δείχνουμε , όψιμα έστω, την ΑΓΑΠΗ μας για τις θυσίες του και τις στιγμές της μοναξιάς που η Πατρίδα που τόσο αγάπησε τον καταδίκασε να βρίσκεται και να του εκφράζουμε την ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ μας για την επιμονή, την υπομονή και την πίστη στο ευρύτερο έργο του να Ανορθώσει δηλαδή το πνεύμα του Έλληνα, αξίζει δύο φορές συγχαρητηρίων.

    Επειδή η στεναχώρια μου για το αμετανόητο θράσος που επιδεικνύει ο "νεοφώτιστος" ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΣ δεν μπορεί να εκφραστεί αλλοιώς, αναπολώ σαν βάλσαμο την ανάμνηση της Επετείου των 85 του χρόνων όταν ΝΕΟΙ, ΞΕΝΟΙ και ΜΑΚΡΙΝΟΙ ΦΙΛΕΛΛΗΝΕΣ, δάκρυσαν μαζί με τα παιδιά τους ανακαλύπτοντας την ευρύτητα του έργου του Μίκη, και το θυμούνται ακόμα με νοσταλγία, πέρα από τον τουριστικό Ζορμπά που μερικοί επιμένουν να χρησιμοποιούν για να αναδείξουν την ελληνική τους ταυτότητα στην ξενητειά ...

    Ειλικρινά σας ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αναστασία Βούλγαρη21 Απριλίου 2015 στις 5:08 μ.μ.

    Η αλήθεια, συνήθως, είναι πικρή.

    Κι η πιο πικρή αλήθεια είναι αυτή που ο Μίκης δεν γράφει στην παραπάνω δήλωσή του : ότι ματώνει κάθε μέρα για την Ελλάδα. Για όλους εμάς.

    Πέρα από το θέμα της απαγόρευσης, που δεν ετέθη από την επιστολή που ανάρτησε ο Θεοδωρακισμός , αλλά σε sites και στο facebook, το θεμελιώδες ζήτημα που θέτει η δήλωση του Μίκη Θεοδωράκη είναι η απαγόρευσή του έργου του μέσα στην ίδια του την χώρα με τη σιωπηλή ανοχή της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.

    Αυτό θα έπρεπε να μας προβληματίσει. Οι Έλληνες να κοιτάξουν βαθιά μέσα τους και να απαντήσουν, πρωτίστως στον εαυτό τους, στα εξής ερωτήματα:

    Πόσοι στήριξαν την μουσική του Θεοδωράκη κατά τις περιόδους του διωγμού της; Δεν μιλώ για την περίοδο της δικτατορίας αλλά μετά.

    Πόσοι την μεταλαμπάδευσαν στα παιδιά τους;

    Πόσοι την ακούν στο σπίτι τους;

    Πόσοι σήμερα θέλουν να κάνουν τα τραγούδια του πράξη;

    Πόσοι έχουν σημείο αναφοράς και οδηγό ζωής αυτά τα τραγούδια;

    Μάλλον οι απαντήσεις δεν θα τους τιμούν ιδιαίτερα.

    Ουδέν κακόν αμιγές καλού. Να η ευκαιρία, λοιπόν.

    Ας κινητοποιηθούμε όλοι μαζί και ας ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ από το Υπουργείο Πολιτισμού να διοργανώσει εκδηλώσεις και συνέδρια για την μουσική του Θεοδωράκη, από τα ΜΜΕ να παίζουν την μουσική του, από τους Δήμους και τις μουσικές αίθουσες να τη συμπεριλάβουν στις εκδηλώσεις τους και από τους τραγουδιστές να ερμηνεύουν τα τραγούδια του.

    Επιτρέπεται να έχουν ήδη ξεκινήσει σε όλο τον πλανήτη εκδηλώσεις για τα 90 χρόνια του Μίκη και στην Ελλάδα, ακόμα, να μην έχει γίνει τίποτα;

    Επιτρέπεται να είναι ο Μίκης επίτιμος διδάκτορας σε 5 ελληνικά πανεπιστήμια και μόνον ένα από αυτά (της Κρήτης) να έχει ασχοληθεί με το έργο του;

    Ας «διαψεύσουμε» τον Μίκη κι ας του πούμε (με πράξεις όχι με λόγια) ότι εμείς υπερασπιζόμαστε το έργο του γιατί είναι δικό μας.

    Γιατί ο Μίκης τους Έλληνες ταξίδεψε και ταξιδεύει στα πέρατα του κόσμου με την μουσική μας. Την ιστορία τους, την σκληρή καθημερινότητά τους, τη χαρά και τη λύπη τους. Τον καημό της ρωμιοσύνης για ελευθερία. Και τους αγώνες που γέννησε αυτός ο καημός.

    Ό,τι έκανε στη ζωή του για εμάς το έκανε! Κι όσο πόνεσε το σώμα και η ψυχή του για εμάς πόνεσε. Κάθε νότα της μουσικής του είναι ποτισμένη με αίμα, δάκρυ και αγάπη. Ας αναλογιστούμε πόσα έργα έγραψε εξόριστος ή μετά από φριχτά βασανιστήρια.

    Πέρα από τις ανέξοδες κραυγές στο ίντερνετ ας οργανώσουμε τη μαζική απαίτηση της προβολής και διδασκαλίας του θεοδωρακικού έργου.

    Όποιος θέλει να συμμετάσχει σ’ αυτό ας γράψει στο μέιλ του Θεοδωρακισμού.

    Γιατί, όπως έγραψε και ο διαχειριστής του Θεοδωρακισμού η αγάπη θέλει πράξεις όχι λόγια.

    Ποιος είναι διατεθειμένος να πράξει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. πλοιαδα νεων καλιτεχνων ,ακουμπουν το εργο αυτο στην ψυχη τους με προσοχη που αρμοζει σε νεογεννητο!ταπεινη μου γνωμη λοιπον ειναι οτι ,υποκουλτουρα για εναν καλιτεχνη ειναι να χρησημοποιει την σεξουαλικοτητα του προκειμενου να σερνονται πισω του πληθος πελατισων[ρουβιτσες] επισεις υποκουλτουρα ειναι να συμετεχει σε εθνικες πανηγυρης της γειτονικης χωρας με θεμα την μνημη της διχοτομησης και κυριαρχιας του τουρκικου ζυγου στην κυπρο φορωντας μια πολυ σεμνη πρεπει να ομολογησω...φουστα.καθως και αλλα διαφορα τρικς.βεβαιως καταλαβαινω οτι μπορει ο κ ορφανιδης να μην εχει καλη επικοινωνια με την μαριδα της ελληνικης μουσικης που φευγουν απο την δουλεια κρατωντας τον λαιμο τους για να μην χαθει καμια κορωνα απο το εργο σας και να μην υποκειψουν σε ρεπερτοριο του τυπου [θα σου κανω μακαρονια ]τριβοντας.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μ´όλο που δεν μ' αρέσει η λέξη "απαγορεύεται", είμαι υποχρεωμένος να περιφρουρήσω την εργασία μου, από τις ορέξεις των ανεύθυνων παραγωγών διαφημιστικών και τηλεοπτικών προγραμμάτων.
    Απαγορεύω λοιπόν τις διασκευές και τις δημόσιες εκτελέσεις του έργου μου, σε μια όχι πιστή ως προς την παρτιτούρα μου απόδοση.
    Επίσης απαγορεύω την χρησιμοποίηση του έργου, ή και μερών του για διαφημιστικούς σκοπούς ή για συνοδεία τηλεοπτικών σειρών και κινηματογραφικών ταινιών.
    Τέλος, η Ραδιοφωνική και Τηλεοπτική μετάδοση του έργου ΤΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ επιτρέπεται μόνο στο σύνολό του, όπως υπάρχει στον δίσκο.

    Μάνος Χατζιδάκις

    αυτα έγραφε μικη ο μανος χατζιδακις στο οπισθώφυλλο του δίσκου ΤΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ.
    σε ρωτω ευθέως, ήταν ο χατζιδακις χουντικος ή αντιδημοκρατικός που προστάτευσε το έργο του απαγορεύοντας τα παραπανω; διαφωνώ λοιπόν μαζί σου που διαφωνείς με την απαγόρευση! γιατι μερικές φορές είναι αναγκαία! και αφου εσυ λες οτι το κοινο αποφασιζει, ε λοιπον εγω ειμαι κοινο! και αλλοι χιλιαδες ειμαστε κοινο! και δεν μας αρεσει να ακουσουμε το αξιον εστι με τον σακη ρουβα!

    Τάσος Σολδάτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τότε, φίλε Τάσο, μην το ακούσετε. Δεν σας υποχρεώνει κανείς. Άλλο ο Μάνος, άλλο ο Μίκης. Διαφορετική ιδιοσυγκρασία, διαφορετική ιδεολογία. Σπυδαίοι και οι δυο, φίλοι κιόλας. Αλλά επιδή ο Μάνος είχε μια οπτική και μια τοποθέτηση δεν σημαίνει πως ο Μίκης ωφείλει να τις ασπαστεί. Ο Μίκης μίλησε. Ο ίδιος δεν απαγορεύει. Όποιος θέλει ας πάει, όποιος δεν θέλει ας μην πάει.

      Τάκης

      Διαγραφή
    2. έγινε λοιπον η συναυλια φιλε Chris T Papaleonardos και ο ρουβας ηταν τραγικοτατος. το θεμα δεν ειναι ο ρουβας ομως. ολοι ξεραμε οτι θα ηταν τραγικος. το θεμα ειναι οτι τωρα δημιουργηθηκε ενα δεδικασμενο που λεει οτι ολοι μπορουν να τραγουδουν και να εμπλεκονται με το εργο του θεοδωρακη, απ' οπου και αν προερχονται, ειτε το σεβονται ειτε δεν το σεβονται. για τους λογους που εκεινοι νομιζουν και για να το βαζουν στο βιογραφικο τους! λοιπον οσοι δεν θελαμε να γινει ποτε αυτη η συναυλια δικαιωθηκαμε 100%! εδω θα επρεπε οχι απλα να υπαρξει απαγορευση, αλλα τσεκουρι βροντερο! που θα κοψει τις ορεξεις ολων αυτων που στο μελλον θα σκεφτουν να φτυσουν πανω σε αυτο το εργο! θεωρω οτι ο θεοδωρακης εκανε μεγαλο λαθος που δεν επενεβη εξ αρχης να απαγορευσει την εκτελεση με λαικο τραγουδιστη τον ρουβα απ' την πρωτη στιγμη. ηδη ανοιξαν οι ασκοι του αιολου και διαφοροι καλλιτεχνες του στιλ εθνικου σταρ ευαγγελοπουλου αρχιζουν και φτιαχνουν βιντεακια στο youtube και τραγουδουν θεοδωρακη αλλαζοντας τους στιχους και ξεφτιλιζοντας το εργο! αυτο το εκτρωμα που τωρα ειναι επομενο οτι θα ακολουθησει και συμβαινει ηδη, ο θεοδωρακης δεν επρεπε να το επιτρεψει.
      κριμα!! ο ρουβας ανακοινωσε ηδη συνεργασια με την παολα σε νυχτερινο κεντρο! αυτη ηταν η αλλαγη του και η εξελιξη του; η συναυλια αυτη ηταν μια μεγαλη υποκρισια και μια μεγαλη αισθητικη κακογουστια που δεν επρεπε να υπαρξει ΠΟΤΕ!

      Τάσος Σολδάτος

      Διαγραφή
    3. ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ4 Μαΐου 2015 στις 10:30 π.μ.

      Δυστυχώς το κακό είναι πολύ μεγαλύτερο από το μικροσκοπικό μέγεθος του Ρουβά και της ζωής του.

      Σήμερα το πρωϊ, έγραψα "Αξιον Εστι", στο google και πάτησα το κουμπί"αναζήτηση"...

      Θέλετε να μάθετε τα στατιστικά αποτελέσματα της πρώτης σελίδας, εκεί όπου μέχρι χθες ήταν ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης και ο Μίκης Θεοδωράκης;;;;

      Έχουμε και λέμε:

      11 λινκς στη πρώτη σελίδα
      ΤΑ ΕΝΝΕΑ (9 από τα 11!) ΠΡΩΤΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΡΟΥΒΑ (με εξαίρεση ένα λινκ που αφορά στο λήμμα από τη Βικιπαιδία!)

      Τα υπόλοιπα δύο (2), στο τέλος, έχουν ως εξής:
      Ένα (1) λινκ για τους στίχους του ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ, και
      Ένα (κάτω-κάτω που λογικά θα έχει χαθεί μέχρι αύριο) λινκ από το ποιητικό έργο.

      Η πρώτη σελίδα λοιπόν της κορυφαίας μηχανής αναζήτησης στο παγκόσμιο διαδίκτυο, που αποτελεί και κυρίαρχο εργαλείο αναζήτησης των νέων σήμερα, στο "ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ" δεν εμφανίζει ούτε Μπιθικώτση, ούτε κανένα αφιέρωμα στο έργο του Ελύτη ή στο έργο του Μίκη Θεοδωράκη, δεν εμφανίζει τα άρθα του Μίκη ή του Ελύτη που συνοδεύουν το έργο, ούτε εμφανίζει κανένα βίντεο από τις μεγάλες εκτελέσεις του παρελθόντος...

      Παραθέτω τα παραπάνω, ως απάντηση σε όσους υποστηρίζουν με τέτοιες κινήσεις, όπως το επικοινωνιακό/εμπορικό τρικ της επιλογής του Ρουβά, δε συμβάλλουν στη λήθη...

      Με αγάπη,

      Χρήστος Σωτηρόπουλος

      Διαγραφή
  11. "Τώρα, μπορεί πια ο καθένας να μιλά και κυρίως να γράφει, για την αγωνία της εποχής, το αδιέξοδο, την απανθρωπία του αιώνα, τη χρεωκοπία των ιδεολογιών, τη βαρβαρότητα της μηχανής, για δίκες, για ρήγματα, για φράγματα, για ενοχές, για γρανάζια.
    Όλα έχουν κωδικοποιηθεί, ταξινομηθεί, αποδελτιωθεί, έχουν περάσει στα λεξικά και στις εγκυκλοπαίδειες, προσφέρονται έτοιμα σε πακετάκια αυτοσερβιρίσματος, σε κάθε βαλάντιο προσιτά.
    Θα 'ρθει ένας καιρός, που σε ζωολογικούς κήπους, σε τσίρκα και σε κέντρα παιδικής χαράς, θα συντηρούνται σε ειδικούς στεγανούς κλωβούς, άνθρωποι-δείγματα μιας περασμένης εποχής, προς ικανοποίησιν της περιεργείας του κοινού και προς χρήσιν των σχολείων και των επιδόξων συγγραφέων."

    ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η καταλληλότερη εποχή για να δοθεί "το άγιον τοις κυσί" είναι η σημερινή.
    Ύποκρισία, κακομοιριά, δήθεν προοδευτισμός, α-καλλιέργεια.
    Η εποχή, που για τους υπουργούς οι καταλήψεις πανεπιστημίων αποτελούν "ανάσα δημοκρατίας" (Βούτσης)...
    Στον Δήμο Ν. Σμύρνης έχει ζήσει ο Μίκης και αυτό είναι διπλό χτύπημα.
    Το παράξενο θα ήταν, να ζητούσε ΣΗΜΕΡΑ ένας δήμος από καλλιτέχνες αντάξιους της βαρύτητας αυτού του έργου, να το ερμηνεύσουν και να τιμήσουν τον Μίκη.
    "Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει γι'αυτό και δεν θα αναστηθεί" όπως είχε πει ο Μ. Χατζιδάκις.

    Α.Ρ.Η.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σέβομαι όσο τίποτε άλλο τον πολιτικό Μίκη Θεοδωράκη αλλά και τον μουσικό Μίκη.
    Αυτό φυσικά δεν με εμποδίζει να καταθέσω ταπεινά την γνώμη μου και την άποψή μου. Κάποια πράγματα μένουν στο απυρόβλητο, είναι ιερά και απαραβίαστα. Κατανοώ απόλυτα ότι πολλά έργα του μέγιστου συνθέτη μας χτυπήθηκαν όσο τίποτε άλλο από την συνεχιζόμενη χούντα της καλλιτεχνικής ζωής του τόπου, εννοώντας ραδιόφωνο, μουσικούς παραγωγούς και εταιρείες εν μέρει δε και καλλιτέχνες. Ο Μίκης όμως αγαπήθηκε όσο τίποτε άλλο από τον λαό, έναν λαό που αρκετές φορές έχει αλάθητο κριτήριο.
    Ως συνθέτης ο Μίκης Θεοδωράκης έχει τα πνευματικά δικαιώματα του έργου του και ορθώς, αφού το θέλει ο ίδιος, το μουσικό έργο θα παιχτεί. Οι στίχοι όμως έχουν ως κληρονόμο την κ. Ιουλίτα Ηλιοπούλου,η οποία υποθέτω ότι έχει ενημερωθεί και η ίδια για το θέμα. Εάν όχι, ας περιμένουμε λίγο. Και να θυμήσω ότι ο γιός του Μάνου Χατζιδάκι αρνήθηκε να ακουστεί η μουσική του πατέρα του σε μουσική παράσταση, γιατί θεωρούσε ότι αυτό ευτέλιζε την ποιότητα της μουσικής του πατέρα του. Πάντως για όλα είναι μπροστάρης ο λαός. Η 2 Μαϊου είναι κοντά και ανάμεσα σε μνήμη Αλέξανδρου Παναγούλη και Γρηγόρη Λαμπράκη, να δούμε πώς θα υποδεχτεί ο λαός μας τον Σάκη Ρουβά να τραγουδάει το "Άξιον Εστί"...
    Γιατί δεν είναι όλα lifestyle και "μακαρόνια με κιμά", και μάλιστα χωρίς τυρί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΜΠΡΑΒΟ ΜΙΚΗ! ΧΑΡΙΣΕΣ ΚΑΙ ΞΕΠΟΥΛΗΣΕΣ ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΣΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΟΧΘΗ!

    Μ.Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή δεν θέλουμε να κόβουμε σχόλια σε αυτές τις δύσκολες ώρες, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ηπιότερες εκφράσεις. Ο κ.Θεοδωράκης δεν φέρει ευθύνη για ότι έγινε και αυτό φαίνεται απ' το Νο2 κομμάτι της επιστολής του.

      Διαγραφή
  15. Συγκλονιστικό...

    Ακόμη δε το χωρά ο νούς μας.

    Όχι Μίκη, δε φέρεις εσύ την ευθύνη για την επερχόμενη ντροπιαστική συναυλία.

    Αλλά ναι Μίκη, φέρεις την ευθύνη που έστω και τώρα, όχι μόνο δεν την σταματάς (θα μπορούσες να το κάνεις χωρίς να την απαγορεύσεις!), αλλά στη επιστολή σου δεν εκφράζεις καν ξεκάθαρα την εναντίωσή σου απέναντι στην επιλογή Ρουβά! Ίσα-ίσα που τον στηρίζεις, αφήνοντας "ξεκάθαρα" να εννοηθεί, πως ο Ρουβάς δεν ανήκει στην υποκουλτούρα, διότι "είναι θέμα οπτικής του καθενός"!

    Γιατί Μίκη;
    Δικαιολογημένα βγάζεις τη πίκρα σου για τους "καταξιωμένους" φίλους σου που τώρα θυμήθηκαν τα έργα σου! Οι μη καταξιωμένοι, αληθινοί φίλοι σου όμως (κι ας μη μας γνώρισες ποτέ!) τι ρόλο παίζουν;
    Οι φίλοι σου που σε στήριξαν ΠΑΝΤΑ και συνεχίζουν να σε στηρίζουν, τι ρόλο παίζουν;
    Οι φίλοι σου που σε στηρίζουν μέσα στην οικογένειά τους και μαθαίνουν στα παιδιά τους το ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ και τη ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ, το αντιφασιστικό ΜΑΟΥΝΤΧΑΟΥΖΕΝ και τον ΕΠΙΤΑΦΙΟ, για να αποφύγουν να πέσουν στα δίχτυα των Ρουβάδων και των υπολοίπων σκυλοποπ και λοιπων Stars, τι ρόλο παίζουν;

    Υπάρχουμε για εσένα Μίκη;

    Τα παιδιά μου μέχρι σήμερα, στηρίζονταν σε εσένα και το έργο σου και αντιμετωπίζονταν "ρατσιστικά" από τα άλλα παιδιά, που άκουγαν Βίσσυ, Βανδή, Ρουβά και Μαζωνάκη! Επέμεναν όμως, διότι ο μπαμπάς και η μαμά τους τα είχαν μάθει να ξεχωρίζουν την "ήρα" από το "στάρι" και αισθάνονταν πως έπρατταν κάποια πράξη "αντίστασης" απέναντι στο Σύστημα που τα ήθελε "μάζα", "πρόβατα", "άβουλα όντα", ακολούθους της ακαλαισθησίας, της χαμηλής ποιότητας και της υποκουλτούρας.

    Τώρα που αυτά μπολιάζονται στο πρόσωπο του Σάκη Ρουβά, τι να τους πω;
    Ότι φταίει ο Χατζατουριάν και ο κάθε ένας μαέστρος που προβάλει τους "δικούς" του για δικούς του λόγους;

    Δεν έχω άλλα λόγια. Φοβάμαι και τρέμω τη συνέχεια

    Φιλικά,

    ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΡΕΚΑΣ ΑΠΟ ΠΕΡΑΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κατ αρχήν θα ήθελα να ξεκαθαρησω οτι ουτε φυσικά θα πάω στη συναυλία, ουτε καθ'οινδηποτε τροπο θα προβάλλουμε την συναυλία απο την σελιδα μας στο ΦΒ. Δεν θεωρώ οτι επέρχεται καταστροφή επειδή θα γίνει μια κακή η μέτρια εκτέλεση του Άξιον Εστι. Το έργο εκτελείται πανω απο 10 φορες το χρονο σε όλο το κοσμο με ξένους ερμηνευτές. Εκτελεστηκε πριν 3 μέρες στην Αυστραλία με τον Λέκκα. Συναυλιες με αλλά έργα του Μίκη εκατοντάδες σε όλο τον κοσμο. Ασχολήθηκε ποτε κανεις; Όχι. Καποιες σίγουρα θα είναι καλες καποιες μέτριες καποιες ίσως και κακές. Τι θα έπρεπε να κανει νομίζετε ο Μίκης. Τον χωροφύλακα στο ποιος τραγουδάει τα έργα του;. Στο τραγουδι του νεκρού αδελφού που ηταν δική του η ευθύνη επιλογών, ενορχήστρωσης κλπ ακόμα μιλάμε όσοι το είδαμε για την τελειότητα των ερμηνειών!. Αυτοι λοιπον που κτυπούν τον Μίκη γιατί δεν απαγόρεψε το έργο δεν το κανουν για να προστατέψουν το έργο, το κανουν γιατί βρήκαν ευκαιρία να χτυπήσουν τον Μίκη. Το ίδιο θα έκαναν κάποιοι άλλοι αν απαγόρευε το έργο. Όταν κάποιος είναι τόσο ψηλά που δεν μπορούν να τον φτάσουν τον χτυπούν για να τον κατεβάσουν άλλωστε μονο τα ψηλά βουνά δοκιμάζονται απο θύελλες. Κατα τα λοιπά οσοι αγαπαμε την μουσικη του Μικη, ας ασχοληθούμε, αν υπάρξει κακή εκτέλεση με τον κο Ορφανίδη και τις επιλογές του, το Αξιον Εστι δεν ειναι μονο ο λαικος τραγουδιστης ειναι κσι ψάλτης και αφηγητής και χορωδία και ορχήστρα . Είμαστε σίγουροι οτι όλοι οι υπόλοιποι θα είναι καλοί και ασχολούμαστε μονο με τον Ρουβά? Το Άξιον Εστι θα παιχτεί στο φεστιβαλ Αθηνών με την ΚΟΑ στο Ηρώδειο. Έχει γραφτεί οτι ψάλτης θα είναι ο Πλατανιάς. Αυτός που διαφημίζει την σοκοφρετα. Δεν είναι λοιπον υποκριτικό κάποιοι να επανέρχονται συνέχεια στις διαφημισεις του Ρουβά; Αυτό που είναι απαράδεκτο είναι οτι με το όνομα του Μίκη παιζουν μανατζερς μουσικοί, υπεύθυνοι πολιτιστικών για ίδιους σκοπούς με το πρόσχημα οτι θέλουν να τον τιμήσουν ενω στόχος τους είναι η "βελτίωση" του βιογραφικού τους. Με αυτό λοιπον τον τροπο προωθείται και ενα καταναλωτικό προϊόν όπως ο Ρουβάς.
    Αντρεας Ζερβακης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δηλαδη ο κ.Ρουβάς αφού εκανε ένα 25ετες πέρασμα απ' την υποκουλτούρα, την ποπ, τις φωτογραφήσεις στα περιοδικα, τις διαφημίσεις στην τηλεόραση, την σάχλα και την πιο κακή έννοια του σταρ συστεμ, καταστρέφοντας την ελληνικη μουσικη και πολιτισμο και επηρεαζοντας γενιες και γενιές νεων προς την λάθος κατεύθυνση επι 2 δεκαετίες, και αποθησαύρισε κυριολεκτικα για τον εαυτό του πάνω στο πτώμα του ελληνικου πολιτισμου, έρχεται τώρα και μας λέει οτι θέλει να αλλάξει πορεία και να στραφεί προς το καλό τραγούδι; ολο αυτο ειναι εντελως υποκριτικο! που ηταν ο ρουβας και ολοι αυτοι τοσα χρονια; εδω συμβαινει κατι αλλο πιο βαθυ, που ο μικης έπρεπε να το καταλάβει! και σαφώς θα έπρεπε να κάνει μια εξαίρεση και να δώσει ένα τέλος σε ολο αυτό το πανηγύρι και το τσίρκο medrano, απαγορεύοντας ΡΗΤΑ αυτήν την εκτέλεση! διότι αν αυτή γίνει θα δημιουργήσει ένα τραγικό δεδικασμένο, όπου όλα θα έχουν ισοπεδωθεί και θα κάνει ο καθένας στο μέλλον οτι θέλει με το έργο του, αλλοιώνοντας το νόημα, το ήθος και τους υψηλούς συμβολισμούς που αυτό έχει! εδω αναμετριονται 2 κόσμοι! και σε αυτήν την μάχη ο μίκης θα έπρεπε να δώσει οριστική κλωτσιά, στέλνοντας την σάχλα και την φαυλότητα στο περιθώριο, μια για πάντα!

    Νικολέτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. "Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο Θεό" και επειδή τα έργα της Τέχνης δεν χαμηλώνουν ούτε χάνουν σε αξία από τις όποιες επανεκτελέσεις, καλά κάνει ο Μίκης και δεν βάζει απαγορευτικούς φραγμούς.
    Ο Καβάφης παραμένει Καβάφης είτε τον απαγγείλει ο Χορν είτε ο όποιος ξευτίλας.
    Αν ήταν έτσι,όταν η Βουγιουκλάκη έπαιξε Σοφοκλή,θα έπρεπε ο Σοφοκλής να σηκωθεί από τον τάφο & να την αρχίσει στα χαστούκια....
    Το έκανε,έφαγε τα μούτρα της και δεν το ξαναέκανε! Τόσο απλά...
    Στην Τέχνη απαγορεύεται το "απαγορεύεται"

    Ηλίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Το έργο του Μίκη θα υπάρχει και μετά τον Μίκη...
    Και τότε, δεν ξέρω από ποιόν θα ζητούν απεγνωσμένα ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ εκείνοι που θίγονται..
    Το τραγικό, δεν ήταν η αναμενόμενη άχρωμη ερμηνεία του Ρουβά αλλά η πρόταση των διοργανωτών σε εκείνον και η απαξίωση της άποψης του Συνθέτη, μιας και ο Ποιητής δεν βρίσκεται εν ζωή..
    Το τραγικό, είναι ότι σε κάθε λεζάντα των πρωινο-μεσημεριανών σκουπιδιών που επεδίωκαν απλώς την διαφήμιση του Ρουβά, μόνο δύο θα πρέπει να ήταν οι άγνωστες λέξεις στο τηλεοπτικό κοινό : ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ..

    Α.Ρ.Η.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. η απαντηση Θεοδωρακη δεν με επεισε. ο ιδιος απαγορευσε το 84 στην τεντα νταλαρα και αλεξιου να ερμηνευσουν τραγουδια. και τωρα μας λεει οτι δεν μπορει να απαγορευσει τον ρουβα (και οτι διαφωνεί με τις απαγορεύσεις) που πράγματι ειναι ακομα πιο αναγκαιο απ' οτι ηταν εκεινη η απαγορευση;;

    Τάσος Σολδάτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άλλες εποχές τότε κ.Σολδάτε. Και σίγουρα άλλες συνθήκες. Και σίγουρα αγνοείτε τα ντεσού της υπόθεσης εκείνης και τους λόγους που εξανάγκασαν τους σημαντικότερους συνθέτες, τότε μέλη της ΕΔΕΤ (Ένωση Δημιουργών Ελληνικού Τραγουδιού) να απαγορεύσουν τα τραγούδια τους να παίζονται στην Τέντα.

      Ας μην συγχέουμε τις δύο περιπτώσεις.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Πάρτε μέρος στον διάλογο.

Σχόλια υβριστικά και σχόλια που δεν έχουν σχέση με το περιεχόμενο της εκάστοτε ανάρτησης, όπως επίσης και σχόλια που προκαλούν εντάσεις και διαπληκτισμούς, θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Επίσης ανώνυμα σχόλια δεν θα αναρτώνται.