"(...) φλέβα μου μυστική της Ιωνίας..."



"(...) φλέβα μου μυστική της Ιωνίας..." 

Ο στίχος αυτός ανήκει στον Μίκη Θεοδωράκη. Με πέντε λέξεις κωδικοποιεί και θέτει ως σημείο αναφοράς τις Ρίζες του. 

Η μητέρα του, Ασπασία Πουλάκη, είχε γεννηθεί και γαλουχηθεί στην Κρήνη, τον σημερινό Τσεσμέ, απέναντι από τη Χίο. Άξιο τέκνο της Ιωνικής Γης, υπερήφανος για την καταγωγή του, την τίμησε μέσα από την πορεία και το Έργο του όσο λίγοι Έλληνες.  

Ο Παγκόσμιος, ο μεγάλος Έλλην Μίκης Θεοδωράκης, θα είναι ο Πρόεδρος επί Τιμή της Επιστημονικής Επιτροπής του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού. 

Πιστεύω πως αξιζει να σταθούμε στην επιστολή που απηύθυνε προς τον κ. Δημήτριο Μελισσανίδη,  μέσω της οποίας αποδέχεται την τιμητική πρόσκληση που του έγινε. 

Η προσφώνηση " Άξιος! " βρίσκει το πραγματικό της νόημα  στο πρόσωπό του. 

ΑΞΙΟΣ! 
Με Αγάπη και Σεβασμό,
Ιωάννα Γ. Καραγκιούλογλου


"Αγαπητέ κ. Μελισσανίδη, 

Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω γιατί με την ίδρυση του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού χαρίζετε στους Έλληνες ένα πολύτιμο βήμα για την ανάδειξη του τεράστιου πλούτου και της μεγάλης συνεισφοράς της Μικράς Ασίας στη διαμόρφωση της σύγχρονης Ελλάδας. 

Για όλους εμάς που μεγαλώσαμε με τη βαθιά πληγή του ξεριζωμού από την μητρική γη, το Μουσείο αυτό αποτελεί φόρο τιμής για όλους εκείνους που χάθηκαν ή που ξεριζώθηκαν από τα ιερά χώματα από τα οποία ξεκίνησε ο ελληνικός πολιτισμός πριν χιλιάδες χρόνια. 

Η μεγάλη καταστροφή μας δείχνει ακόμα ανάγλυφα και το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει ο εμφύλιος διχασμός: Στο μεγάλο, το απόλυτο, το ειδεχθές και ανεπανόρθωτο έγκλημα εναντίον του εαυτού μας, που έκοψε για πάντα τα φτερά ενός λαού προικισμένου και άξιου να βρίσκεται στην πρωτοπορία των πολιτισμένων λαών της οικουμένης. 

Ας σκύψουμε λοιπόν σ’ αυτόν τον μεγάλο καθρέφτη που θα είναι το νέο Μουσείο για να δούμε το πρόσωπό μας, μήπως στο μέλλον μπορέσουμε να διδαχθούμε από το παρελθόν μας, ώστε κάποτε αυτός ο βασανισμένος τόπος να καταφέρει να πάει μπροστά. 

Η τιμή που μου κάνετε να μου προτείνετε να γίνω επίτιμος πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής του Μουσείου αυτού, είναι μεγάλη. Βεβαίως, όπως γνωρίζετε, τόσο η ηλικία μου όσο και η υγεία μου δεν μου επιτρέπουν την ενεργό συμμετοχή μου. Αν όμως αυτή η τιμής ένεκεν παρουσία μου βοηθάει την επίτευξη ενός τόσο υψηλού στόχου, με μεγάλη συγκίνηση την αποδέχομαι. 

Σας ευχαριστώ θερμά και εύχομαι κάθε επιτυχία στο μεγαλόπνοο αυτό σχέδιο. 

Με θερμούς χαιρετισμούς, 
Μίκης Θεοδωράκης».


Σχόλια