ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
photo by James Chressanthis |
Ήταν μία εκδήλωση-ταξίδι στον χρόνο, παρουσιάζοντας την συνέχεια της ελληνικής μουσικής από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, βασισμένη στο εξαιρετικό βιβλίο του Λάκη Χαλκιά «2500 χρόνια ελληνική μουσική», σε πέντε ενότητες: Αρχαία Ελλάδα, Βυζαντινή Μουσική, Δημοτικό Τραγούδι, Μικρασιατικό Ρεμπέτικο Τραγούδι, Λαϊκό Νεώτερο Έντεχνο.
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
Στις εκπλήξεις της βραδιάς, ο χαιρετισμός του μεγάλου Έλληνα μουσουργού, Μίκη Θεοδωράκη, στον οποίο αφιερώθηκε η τελευταία ενότητα της Εκδήλωσης. Ο Μίκης Θεοδωράκης απάντησε επίσης, πρόθυμα και με μεγάλη χαρά, σε ερωτήσεις που του είχαν αποστείλει μαθητές και μαθήτριες του 1ου Γυμνασίου Μαρκοπούλου, ενώ δώρισε δύο βιβλία του με σχετική αφιέρωση, προς το σχολείο μας και προς την καθηγήτρια μουσικής, Μαρία Μουσέτη.
Όλοι μας τραγουδήσαμε το «Ένα το Χελιδόνι» σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη, το «Λίγο Ακόμα» σε ποίηση Γιώργου Σεφέρη, το «Μέρα Μαγιού μου μίσεψες» σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου και άλλα τραγούδια που μας έχει προσφέρει η μουσική ευφυΐα του Μίκη Θεοδωράκη, τον οποίο ευχαριστούμε και ευγνωμονούμε για την προθυμία του να ανταποκριθεί στο κάλεσμα των μαθητών μας!
Ο χαιρετισμός του Μίκη Θεοδωράκη προς την εκδήλωση:
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Μ. ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ 8 ΤΜΗΜΑΤΩΝ Γ, Β, Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ «ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
1. Πιστεύετε πως υπάρχει σύνδεση της μουσικής στην κλασσική Ελλάδα ή στο Βυζάντιο με την σύγχρονη ελληνική Μουσική;
Μ.Θ. Βεβαίως. Γιατί υπάρχει και τις συνδέει η ομοιομορφία των μουσικών κλιμάκων. Η μουσική κλίμακα έχει τη σχέση του σκελετού με το ανθρώπινο σώμα.
2. Με τι κριτήρια επιλέγετε κάποιο ποίημα για να το μελοποιήσετε;
Μ.Θ. Πρέπει να με συγκινεί.
3. Ποια περίοδο στην ελληνική ιστορία ξεχωρίζετε σε ό,τι αφορά τη μουσική;
Μ.Θ. Με συγκινεί η μουσική που πήγαζε από το λαό για τον λαό. Κυρίως η Δημοτική.
4. Ποιον συνθέτη κλασικής μουσικής θεωρείτε κορυφαίο στην ιστορία της μουσικής και γιατί;
Μ.Θ. Αν εννοείτε την ευρωπαϊκή μουσική, τον Μπαχ. Λόγω της ποιότητας της έμπνευσης και της τελειότητας της τεχνικής, του περιεχομένου και της μορφής.
5. Σας ενοχλεί η χρήση της μουσικής σας στο διαδίκτυο χωρίς την άδειά σας;
Μ.Θ. Είμαι εναντίον της ιδιοκτησίας της μουσικής. Κανονικά δεν θα πρέπει να υπάρχει χρήμα ανάμεσα στη μουσική και στον λαό.
6. Πώς δημιουργήθηκε μέσα σας η ιδέα να μελοποιήσετε τους μεγάλους ποιητές;
Μ.Θ. Τους μελοποίησα γιατί τους γνώρισα και τους αγάπησα από τα μαθητικά μου χρόνια.
7. Ποιο έργο σας έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά σας και για ποιον λόγο;
Μ.Θ. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κανένα.
8. Τι σημαίνει μουσική για σας;
Μ.Θ. Το οξυγόνο της ψυχής.
9. Ποια ήταν η πηγή έμπνευσής σας για τα έργα σας;
Μ.Θ. Η ανάγκη μου να δημιουργώ μουσική.
10. Ποιο θεωρείτε ως καλύτερο έργο σας;
Μ.Θ. Όλα είναι καλλίτερα…
11. Πιστεύετε πως η σημερινή μουσική στην Ελλάδα είναι σε καλό επίπεδο;
Μ.Θ. Όχι.
12. Τι συμβουλή έχετε να δώσετε σε νέους καλλιτέχνες;
Μ.Θ. Για όσους έχουν ταλέντο, δουλειά! Και για όσους δεν έχουν, παύση!
13. Πώς νιώθετε όταν οι άνθρωποι μιλούν για εσάς και τη μουσική σας με αγάπη και θαυμασμό;
Μ.Θ. Όμορφα.
14. Πόσο σας έχει βοηθήσει η μουσική στη ζωή σας;
Μ.Θ. Δεν ξεχωρίζω τη ζωή μου από τη μουσική.
15.
α) Εκτός από την μουσική που γράφετε, ποια άλλα είδη μουσικής σας αρέσουν;
β) Τι θα λέγατε σε μας τα παιδιά σαν συμβουλή για τη μουσική μας παιδεία;
Μ.Θ.
α) Τα έχω δοκιμάσει όλα.
β) Πρέπει να ακούσετε όσο είναι δυνατόν καλλίτερη και περισσότερη μουσική όλων των ειδών.
Για τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων
του 1ου Γυμνασίου Μαρκοπούλου
Πηγή: https://sgk1gm.weebly.com
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Πάρτε μέρος στον διάλογο.
Σχόλια υβριστικά και σχόλια που δεν έχουν σχέση με το περιεχόμενο της εκάστοτε ανάρτησης, όπως επίσης και σχόλια που προκαλούν εντάσεις και διαπληκτισμούς, θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Επίσης ανώνυμα σχόλια δεν θα αναρτώνται.