Μία απάντηση και ένα κάλεσμα στον Σύντροφο Μανώλη Γλέζο - των συντελεστών του Θεοδωρακισμού/Theodorakism
Διαβάστε επίσης:
Με χαρά διαβάσαμε τα νέα πως ο Μανώλης Γλέζος
τοποθετήθηκε επιτέλους δημόσια σχετικά με το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων και
τα συλλαλητήρια στη Ελλάδα. Την θέση της χαράς όμως πήρε η έκπληξη και η
πικρία, όταν διαβάσαμε το τα όσα ανέφερε ο σύντροφος Μανώλης Γλέζος σε αυτή την
τοποθέτηση!
Διότι τον Μανώλη Γλέζο, όπως και τον Μίκη Θεοδωράκη, τους
έχουμε πολύ ψηλά στη συνείδησή μας και ακριβώς στην πλευρά του Λαού, ποτέ
απέναντι. Γι’ αυτό και η πικρία μας είναι διπλή.
Στο τελευταίο του άρθρο στην Καθημερινή λοιπόν, ο Μανώλης
Γλέζος ξεκινά με μία ανάλυση που συντάσσεται απόλυτα με την διαχρονική θέση του
Μίκη Θεοδωράκη και ιδιαίτερα στην μνημονιακή εποχή. Στην εποχή δηλαδή που ο
Μίκης κάποτε κάλεσε τον Μανώλη Γλέζο και τον Γιώργο Κασιμάτη και μαζί
ανακοίνωσαν την δημιουργία του Μετώπου «ΕΛ.ΛΑ.Δ.Α» (Φεβρουάριος 2012) με σκοπό
την Ενότητα των Ελλήνων από κάθε πλευρά, πάντοτε πλην των νεοναζιστών και
φασιστών. Αυτή την θέση εξέφρασε ξανά στο άρθρο του ο Μανώλης Γλέζος, ως
απάντηση στις κυβερνητικές πολιτικές των τελευταίων ετών που είχαν ως
αποτέλεσμα και επίσημα την απώλεια της Εθνικής μας Ανεξαρτησίας.
Ο σύντροφος Μανώλης Γλέζος μας εξέπληξε όμως, όταν έφτασε
στην αντίδραση του κόσμου σχετικά με το ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων και τα
συλλαλητήρια.
Αναφέρει συγκεκριμένα: «Η συμμετοχή του κόσμου στα δύο συλλαλητήρια ήταν μεγάλη, αλλά δεν
αρκεί. Οι δυνάμεις που τον κάλεσαν έκρυψαν τον πραγματικό υπεύθυνο και
προσπάθησαν να κατευθύνουν τη δίκαιη οργή του σε κατευθύνσεις που συνέφεραν
αυτούς και όχι σε αυτό που θα βοηθήσει σε μια λύση αποδεκτή από τους πολίτες
αυτής της χώρας».
Είναι πλέον γνωστό και στον τελευταίο πολίτη που
παρακολουθεί τα γεγονότα των τελευταίων εβδομάδων, πως τα συλλαλητήρια σε
Θεσσαλονίκη και Αθήνα, τα εμπνεύστηκαν και (προ)κάλεσαν δύο «παιδιά» της Κίνησης
Ανεξάρτητων Πολιτών-Σπίθα, του Μίκη Θεοδωράκη. Ο Μιχάλης Πατσίκας και ο Όθων
Ιακωβίδης. Βεβαίως και δεν τα διοργάνωσαν ολομόναχοι ούτε με …ιδίους πόρους,
ωστόσο έγιναν γνωστές με κάθε διαφάνεια οι επαφές τους με κάθε φορέα και
χορηγό, πάντα μακριά από Κόμματα και πολιτικές παρατάξεις, όπως ακριβώς αρμόζει
σε ένα εθνικό θέμα. Οι μόνοι που στάθηκαν απέναντι σε αυτές τις διοργανώσεις,
ήταν οι κομματικοί παράγοντες της κοινοβουλευτικής ή εξωκοινοβουλευτικής
Αριστεράς και του Κέντρου, ενώ «σημαία» έγινε ένα κατάπτυστο κείμενο του
γνωστού υπερκομμουνιστή, Νίκου Μπογιόπουλου, στην προσπάθεια του τελευταίου να
αποδομήσει τις προσπάθειες αντίδρασης του Λαού μέσω των συλλαλητηρίων.
Ποια είναι λοιπόν η κατεύθυνση που προσπάθησαν αυτά τα
δύο παιδιά να «οδηγήσουν την δίκαιη οργή
του κόσμου»; Μήπως η παρουσία του Μίκη Θεοδωράκη στο συλλαλητήριο της
Αθήνας δεν έσβησε από μόνη της κάθε αμφιβολία περί άλλων σκοπιμοτήτων; Μήπως ο
Μίκης δεν είναι ο μοναδικός αντιμνημονιακός αγωνιστής που έμεινε εκτός κι
απέναντι από το υπάρχον πολιτικό σύστημα και την «αμαρτωλή» βουλή εδώ και οκτώ
χρόνια; Τώρα, με τον Μίκη στα 93 χρόνια του, υποστηρίζει κανείς πως μίλησε στο
Σύνταγμα μπροστά σε ένα εκατομμύριο Λαού για …ψήφους;
Τέλος, μήπως η ομιλία του Μίκη Θεοδωράκη δεν περιείχε την
μόνη ρεαλιστική πρόταση ώστε να «βοηθήσει
σε μια λύση αποδεκτή από τους πολίτες αυτής της χώρας» όπως σωστά αναφέρεις
σύντροφε Μανώλη Γλέζο;
Ο Μίκης Θεοδωράκης είναι ίσως η μόνη προσωπικότητα στα
τελευταία χρόνια, που όχι μόνο υποστηρίζει διαχρονικά την μη αποδοχή του όρου
«Μακεδονία» στην ονομασία του κράτους των Σκοπίων εκ μέρους της Ελλάδας, αλλά
παράλληλα παραδέχεται και αναγνωρίζει τα λάθη των ελληνικών κυβερνήσεων στα
βάθη των τελευταίων 60 χρόνων!
Ανάμεσα στον λόγο του Μανώλη
Γλέζου και του Μίκη Θεοδωράκη, στη παραπάνω πρόταση βρίσκεται η μεγάλη διαφορά.
Ο Μανώλης Γλέζος καταλήγει στο άρθρο με μία προτροπή προς τους γείτονές μας: «Βγάλτε λοιπόν από τον νου σας τη λέξη
Μακεδονία με οποιαδήποτε μορφή και βάλτε αυτό που σας προσδιορίζει η ιστορία
σας, η γλώσσα σας, τα ήθη και οι παραδόσεις σας, η θέληση για μια ειρηνική
συνύπαρξη με όλους τους γείτονές σας, αυτό που εκφράζει το σύνολο του λαού σας
και όχι μέρος αυτού».
Ο Μίκης έκανε ξεκάθαρο αυτό
που ουδείς μπορεί να αρνηθεί και να παραβλέψει. Οι Σκοπιανοί εδώ και 50 χρόνια
μεγαλώνουν με τον μύθο της Μακεδονίας. Στη συνείδησή τους, ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ και
αυτό δεν μπορεί κανείς να τους το αλλάξει. Φαντάζεται κάποιος από εμάς να έρθει
κάποιος και να του πει σήμερα "Δεν είσαι Έλληνας". Θα το δεχθούμε;
Δεν θα ήμασταν πρόθυμοι και να πολεμήσουμε για την ελληνική τιμή μας; Αυτό
ακριβώς αισθάνονται οι σημερινοί Σκοπιανοί και αν κάποιος νομίζει πως θα το
"πετάξουν" κάνει τραγικό λάθος. Γι’ αυτό και το θέμα δεν έχει να
κάνει με το τι κάνουν ή θα κάνουν οι Σκοπιανοί, αλλά με το τι κάνουμε ΕΜΕΙΣ! Τι
προτείνει λοιπόν ο Μίκης; Το είπε ξεκάθαρα στην ομιλία του:
" ...Τότε
τι μπορεί να γίνει; Νομίζω ότι θα πρέπει να παραδεχτούμε τα λάθη και τις
ευθύνες μας απέναντι στον γειτονικό μας λαό.
Η μόνη λύση κατά την άποψή μου είναι να αφήσουμε
τους Σκοπιανούς να πιστεύουν στον εθνικό τους μύθο και παράλληλα εμείς να
παραμένουμε πάντα πιστοί και ανένδοτοι στην Ελληνικότητα της Μακεδονίας.
Και να μην συμφωνήσουμε ποτέ ότι υπάρχει μια άλλη
νόθα Μακεδονία, γιατί αν το κάνουμε, είναι σαν να θέλουμε να βγάλουμε εμείς τα
μάτια μας με τα ίδια μας τα χέρια...."
Ελπίζουμε βέβαια όταν γράφει ο Μανώλης Γλέζος «…αντί για ενότητα, διχασμός, αντί για
‘’παλλαϊκή εθνική έξαρση’’, παραληρήματα μίσους…», να μην αναφέρεται στην
ομιλία του Μίκη Θεοδωράκη, που έκανε λόγο για …αριστερόστροφους φασίστες ή την
ξόφθαλμα ειρωνική του προσφώνηση «Καλοί μου Έλληνες, αδέρφια μου, φασίστες,
ναζιστές, αναρχικοί, τραμπούκοι, τρομοκράτες».
Διότι, οι παλιοί σου σύντροφοι στον ΣΥΡΙΖΑ αγαπημένε μας Μανώλη Γλέζο,
με αυτά «τρομοκρατήθηκαν» πιο πολύ και αυτά χρησιμοποιούν για να «χτυπήσουν»
τον Μίκη, αποπροσανατολίζοντας τον κόσμο από την ουσία της ομιλίας!
Κλείνουμε το παρόν κείμενο, με
ένα κάλεσμα προς τον Μανώλη Γλέζο να στηρίξει και αυτή τη στιγμή τον ελληνικό
Λαό. Τον ελληνικό Λαό που το 2012, τον είδε πλάι στον Μίκη Θεοδωράκη και
σηκώθηκε «ψηλότερα». Τον ελληνικό Λαό που στα συλλαλητήρια σε Θεσσαλονίκη και
Αθήνα έδωσε μία πρώτη γεύση από αυτό που ίδιος ο σύντροφος Μανώλης Γλέζος
αναφέρει στο άρθρο του ως «παλλαϊκό ξεσηκωμό».
Οι συντελεστές του Θεοδωρακισμού/Theodorakism.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Πάρτε μέρος στον διάλογο.
Σχόλια υβριστικά και σχόλια που δεν έχουν σχέση με το περιεχόμενο της εκάστοτε ανάρτησης, όπως επίσης και σχόλια που προκαλούν εντάσεις και διαπληκτισμούς, θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Επίσης ανώνυμα σχόλια δεν θα αναρτώνται.