Η 2η και 3η Συμφωνία του Μίκη Θεοδωράκη από την ιστορική Ορχήστρα του Ντίσελντορφ!
Πατήστε στην εικόνα για περισσότερες πληροφορίες και τους συντελεστές |
Για τους φίλους που δεν το γνώριζαν και ίσως θελήσουν να παρευρεθούν, να σημειωθεί πως τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί εδώ και λίγες εβδομάδες, περισσότερους από τρεις μήνες πριν την παρουσίαση των έργων! Κι αυτό αποτελεί έναν άθλο που ουδείς ευρωπαίος μουσουργός (εκτός των κλασσικών της Γερμανίας και της Αυστρίας) έχει καταφέρει, εκτός του Μίκη Θεοδωράκη στο συγκεκριμένο χώρο!
Σήμερα, ο κόσμος της μουσικής και δη της Συμφωνικής, είναι τυχερός που έχει ζήσει στην εποχή του Μίκη Θεοδωράκη και οι υπεύθυνοι της Ορχήστρας του Ντίσελντορφ το έχουν συλλάβει αυτό ακριβώς στη διάστασή του, αποφασίζοντας να προβάλλουν δύο «διαμάντια» της θεοδωρακικής Συμφωνικής μουσικής, παρουσία μάλιστα του 92χρονου συνθέτη, ο οποίος έχει εκφράσει την επιθυμία του να παρευρεθεί στη γερμανική πόλη τον Μάιο!
Λίγα λόγια για την Συμφωνική Ορχήστρα του Ντίσελντορφ
H Συμφωνική Ορχήστρα του Ντίσελντορφ μετρά περισσότερα από 400 χρόνια ιστορίας (υπάρχουν αναφορές πίσω στο 1585, όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα της!), αν και επίσημα αναγνωρίζεται η δεύτερη περίοδος της «άνθισής» της, ξεκινώντας το 1818, χρονολογία που αναφέρεται και ως επίσημο έτος ίδρυσης.
Έκτοτε, από το πόστο του διευθυντή ορχήστρας έχουν περάσει κατά καιρούς ονόματα-μεγαθήρια της συμφωνικής μουσικής, όπως του Μέντελσον, του Χίλερ και του Σούμαν, που κατάφεραν να την αναδείξουν σε μία εκ των κορυφαίων ορχηστρών στην Γερμανία, πλάι σε εκείνες της Λειψίας και του Βερολίνου!
Σήμερα, διευθυντής ορχήστρας του Ντίσελντορφ είναι ο 68χρονος Ούγγρος, Άνταμ Φίσερ, που το 2015 αντικατέστησε τον Αντρέι Μποριέκο.
Ένα κονσέρτο ιστορικής σημασίας
Ο διευθυντής της ορχήστρας του Ντίσελντορφ, Adam Fischer |
Για να κατανοήσουμε ίσως περισσότερο τη σημασία της παρουσίασης τριών θεοδωρακικών έργων από την ορχήστρα του Ντίσελντορφ, θα αναφέρουμε πως τα τελευταία χρόνια, η ιστορική αυτή ορχήστρα έχει παρουσιάσει μόνο έργα Μπετόβεν (1770-1827, Γερμανία), έργα Μότσαρτ (1756-1791, Αυστρία) και κύκλους των Γκούσταβ Μάλερ (1860-1911, Αυστρία) και Άντον Μπρούκνερ (1824-1896, Αυστρία)!
Η 24η Μαϊου του 2017, θα αποτελέσει την απόλυτη εξαίρεση παρουσίασης έργων Γερμανών και Αυστριακών μουσουργών από την ορχήστρα του Ντίσελντορφ, κι αυτό χάρη στη μουσική ιδιοφυία του Μίκη Θεοδωράκη. Η συμφωνική ορχήστρα του Ντίσελντορφ μάλιστα φημίζεται για τις ευρωπαϊκές περιοδείες της, οπότε τα έργα αυτά αναμένεται να "ταξιδέψουν" και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και πόλεις!
Η δική μας ευχή, είναι να μάθει και να κατανοήσει κάποτε ο Λαός μας την ιστορική, μουσική και πολιτισμική σημασία αυτού του γεγονότος που θα λάβει χώρα στη «πατρίδα» της Συμφωνικής Μουσικής, Γερμανία, τον ερχόμενο Μάιο!
Η δική μας ευχή, είναι να μάθει και να κατανοήσει κάποτε ο Λαός μας την ιστορική, μουσική και πολιτισμική σημασία αυτού του γεγονότος που θα λάβει χώρα στη «πατρίδα» της Συμφωνικής Μουσικής, Γερμανία, τον ερχόμενο Μάιο!
Οι συντελεστές του Θεοδωρακισμού/Theodorakism
Μήπως η ορχήστρα περιοδεύσει και στην Ελλάδα? Είναι η μόνη μας ελπίδα να ακούσουμε Συμφωνικο Θεοδωράκη στην Ελλάδα. Εδώ τον Μάιο θα παιχτεί στην Λυρική ο Ερωτόκριτος σε μιούζικαλ του Μαραμη που κακοποίησε το Μαουτχαουζεν. Να τους χαιρόμαστε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ώρα που οι Γερμανοί μέσα στην πατρίδα τους και μέσα στην ίδια την πατρίδα της συμφωνικής μουσικής σκύβουν με ευλάβεια και λατρεία πάνω στο έργο του Μεγάλου Έλληνα μουσουργού Μίκη Θεοδωράκη και τον βάζουν δίπλα στους Μπετόβεν, Μάλερ, Μότζαρτ, Σούμπερτ, Μπάχ, Μπράμς, Σούμαν και άλλους, ως ισάξιό τους, οι κύριοι της νέας Εθνικής Λυρικής σκηνής (Έλληνες!!) διαλέγουν ένα έργο ενός Γερμανού συνθέτη (του Βάγκνερ) για να εγκαινιάσουν την νέα εθνική λυρική σκηνή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή είναι η Ελλάδα και αυτοί είναι οι Έλληνες σήμερα! Όπως έχει πει και ο μεγάλος Μίκης, η μεγαλύτερη κατάντια και απειλή του Ελληνικού έθνους είναι ο Φραγκολεβαντινισμός και οι Φραγκολεβαντίνοι!!
ΝΤΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, ΠΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΟΛΟΥ ΕΘΝΙΚΗ ΑΛΛΑ ΑΠΟΛΥΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ!
Συγχαρητήρια Χρήστο για το σημαντικό σχόλιό σου!
ΔιαγραφήΒάγκνερ ανέβασε τώρα η Λυρική. Τα εγκαίνια θα τα κάνει με την Ηλέκτρα του Ρίχαρντ Στράους, αμφιλεγόμενου συνθέτη σχετικα με τις σχέσεις του με τους Ναζι και όχι με την Ηλέκτρα του Μίκη και μάλιστα σε λιμπρέτο Σπύρου Ευαγγελάτου από μετάφραση του Κώστα Γεωργουσοπουλου.
ΔιαγραφήAς ήταν οποιαδήποτε Όπερα του Μίκη. Δεν με πειράζει. Προσωπικά θα προτιμούσα την απολύτως άγνωστη στο Ελληνικό κοινό Λυσιστράτη, ένα έργο που ούτε καν υπάρχει σε CD να το αγοράσει κανείς (αυτή είναι η Ελλάδα για άλλη μια φορά).
ΔιαγραφήΑλλά Έλληνες να διαλέγουν ένα έργο ενός Γερμανού για τα εγκαίνια της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ λυρικής σκηνής, αυτό πάει πολύ και με εξοργίζει! Όχι φυσικά λόγο της εθνικότητας του όποιου συνθέτου, αλλά επειδή δεν διαλέξανε έργο του ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ! Έχουμε έναν εθνικό πλούτο πολιτιστικό πλούσιο και παράλληλα άγνωστο και παρόλα αυτά διαλέγουν έργο Γερμανού! Οι άνθρωποι είναι εγκληματίες! Και το εννοώ! Εγκληματίες της Ελλάδας! Την σκοτώνουν καθημερινά σε όλους τους τομείς και φυσικά στον πολιτιστικό τομέα και δεν αντιδρά κανένας! Εδώ στείλαμε όλοι μαζί επιστολή διαμαρτυρίας στην λυρική και η απάντησή τους ουσιαστικά ήταν: "σιγά μην βάλουμε Θεοδωράκη!"
Χρήστο μου πόσο καταννοώ την αγανάκτησή σου!
ΔιαγραφήΘυμάμαι πως κάποτε είχα ακούσει τον Μίκη να λέει πως στην Γαλλία του παραχωρούσαν ακόμα και το χαρτί για να συνθέσει!
Εδώ στην Ελλάδα δεν (ανα)γνωρίζουν τον Μεγάλο Έλληνα Συνθέτη! Γνωρίζουν μόνο τα μικροκομματικά τους περίεργα συμφέροντα! Κάπως έτσι το κράτος γεννάει τους προδότες!
Όταν σκοτώνεις τον πολιτισμό της χώρας σου τότε σκοτώνεις και τον λαό της! Φυσικά είναι εγκληματίες!
Νομίζουν πως θα μας αδειάσουν τις ψυχές μας; ΟΧΙ ποτέ δεν θα τα καταφέρουν! Και να είσαι βέβαιος πως κανείς δεν θα μείνει ατιμώρητος!
Ο παγκόσμιος Μίκης μας, είναι το φώς στο σκοτάδι και πάντα οι λαοί θα τους το υπενθυμίζουν, εξευτελίζοντάς τους! Μπράβο στην Γερμανία που ξέρει να τιμά την Ελλάδα! Γιατί ο Μίκης είναι σήμερα η Ελλάδα όπως θα είναι και για πάντα στο μέλλον!
Δεν βλέπω γιατί σας σκανδαλίζει τόσο και ποια αντίφαση βλέπετε. Εμένα μου φαίνεται απολύτως λογικό και ισότιμο.
ΔιαγραφήΜία γερμανική ορχήστρα κάνει μια συμφωνία με έργα Έλληνα συνθέτη, και μία ελληνική με έργα Γερμανού συνθέτη. Ποιο είναι το περίεργο;
Εκτός και αν είστε της λογικής "τα δικά μου δικά μου και τα δικά σου δικά μου".
Κύριε Γαβριηλίδη,
ΔιαγραφήΤο πρόβλημα είναι ότι το συμφωνικό έργο του Θεοδωράκη παραμένει άγνωστο στην πλειονότητα του ελληνικού λαού επειδή οι κρατούντες στον χώρο της μουσικής-και όχι μόνο- δεν επιτρέπουν να παρουσιαστούν οι όπερές του, τα συμφωνικά του έργα, οι συμφωνίες του κ.λπ.
Άλλο οι διαπολιτισμικές εκδήλώσεις κι άλλο η φίμωση.
Δεν έχει καμία σχέση η εθνικοτητα του συνθέτη. Αλωστε οι Γερμανοί τιμούν τον Θεοδωράκη. Μέχρι Ακαδημία κάνουν. Τα ίδια θα λέγαμε και για τον Βέρντι για τον Πουτσίνι και όποιον άλλο... Εγκαίνια με εν ζωή τον Θεοδωράκη δεν νοούνται χωρίς έργο δικό του και χωρίς την παρουσία του!!! Μην λέτε όμως "γερμανική" ην λυρική σκηνή, δυστυχώς είναι ελληνική!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή