ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ - χαιρετισμός του Μίκη Θεοδωράκη




Το κύριο γνώρισμα του αδελφού μου, του Γιάννη Θεοδωράκη, ήταν η μεγάλη του ευγένεια. Το χαρακτηριστικό του αυτό σε συνδυασμό με την αθωότητα και την καλωσύνη του τον έκανε ευάλωτο και αδύναμο να αντιμετωπίσει την σκληρότητα της κοινωνίας, βασικός Νόμος της οποίας υπήρξε και παραμένει το «ο θάνατός σου η ζωή μου».  

Ως χαρακτήρας δεν ήταν αδύναμος. Αντίθετα, ήταν πολύ δυνατός, έτοιμος να θυσιαστεί για ό,τι πίστευε και εκτιμούσε. Όμως η μεγάλη αγάπη που έκλεινε μέσα του τον υποχρέωνε να αναδιπλώνεται στον εαυτό του  γιατί του ήταν αδύνατο να αντέξει το ψέμα και την ασχήμια, απ’ όπου κι αν προερχόταν. Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η αδυναμία του να κάνει πράξη και έργο τους μεγάλους θησαυρούς που πλημμύριζαν το πνεύμα και την ψυχή του. Ο Γιάννης που τιμάμε σήμερα είναι ένα μικρό μέρος του αληθινού Γιάννη που γνώρισαν όσοι τον αγαπούσαν.


Μια μεγάλη ευθύνη έχω κι εγώ ως μεγαλύτερος αδελφός του, γιατί άθελά μου η ξέφρενη δραστηριότητά μου που με οδηγούσε αντίθετα απ’ τον Γιάννη να βρίσκομαι συνεχώς μέσα στα δόντια του θηρίου, έριχνε πάνω του μια βαρειά σκιά που με βασάνιζε και με βασανίζει. Σ’ αυτό όμως φταίει κι εκείνος, που ήταν πάντα στο πλευρό μου για να με βοηθά με την αστραφτερή του σκέψη και να με ενδυναμώνει με την μεγάλη του πίστη στις δοκιμασίες, τις αμφιβολίες και τα αναπάντητα ερωτήματα που έβαζε η ζωή μπροστά μας.

Ο Γιάννης εκτός από όλες τις άλλες αρετές του, ήταν ένας γνήσιος ποιητής. Είναι κρίμα  που δημιουργήσαμε μαζί τόσο λίγα όμορφα τραγούδια. Πόσο όμως χαίρομαι όταν διαπιστώνω ότι κυρίως χάρη στην ποίησή του, μέσα σε εκατοντάδες τραγούδια μου, η «Όμορφη Πόλη» αναδείχθηκε σε ναυαρχίδα του έργου μου. 

Κι αυτό το γεγονός είναι που απαλύνει τον μεγάλο μου πόνο για το πρόωρο τέλος του, γιατί μουσική και ποίηση αγκαλιά αποδεικνύουν πόσο βαθειά ήταν η αγάπη μας και η αδελφική μας σχέση.

Τελειώνοντας δεν έχω λόγια να ευχαριστήσω όσους διοργάνωσαν την εκδήλωση αυτή, όλους όσους συμμετέχουν με οποιονδήποτε τρόπο, καθώς και όλους εσάς που τιμάτε τη μνήμη του με την παρουσία σας. 

Σας ευχαριστώ όλους.

Αθήνα,
30.ΧΙ.2016 

(Η εκδήλωση 7.12.2016)

Μίκης Θεοδωράκης



Σχόλια