Μήνυμα Μίκη Θεοδωράκη στους μαθητές της Δ΄ και Ε΄ τάξης του 1ο Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού για την εκδήλωση - αφιέρωμα στο μεγάλο Έλληνα (3-6-2015)



Αγαπητά μου παιδιά,

Αγαπητοί φίλοι και φίλες,

Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο μεγάλη χαρά και συγκίνηση είναι για έναν δημιουργό να βλέπει παιδιά να ασχολούνται με το έργο του. Ίσως αυτό είναι το πιο σπουδαίο απ’ όλα, πολύ περισσότερο όταν τα παιδιά αυτά δεν είναι παθητικοί θεατές και ακροατές αλλά συμμετέχουν ενεργά, διαβάζουν, μελετούν, επισκέπτονται αρχεία, αναζητούν και βρίσκουν πληροφορίες για τους ανθρώπους που δημιούργησαν τα έργα που μελετούν αλλά και για την εποχή κατά την οποία δημιουργήθηκαν αυτά τα έργα, ζωντανεύουν στη σκηνή αποσπάσματα από αυτά, τα απαγγέλλουν, τα ηχογραφούν, εμβαθύνουν, τα κάνουν κτήμα τους, τα τραγουδούν.

Παρακολουθώ την προσπάθειά σας που κράτησε τόσους μήνες και η μεγαλύτερη ικανοποίηση για μένα είναι το ότι με αφορμή το δικό μου έργο προσεγγίσατε το Ελληνικό Τραγούδι, την Ελληνική Ποίηση και μάθατε τόσα για εκείνες τις εποχές στις οποίες ο Λαός μας ήταν περήφανος, ήταν όρθιος, αγωνιζόταν για κάτι καλύτερο και παράλληλα δημιουργούσε.

Λυπήθηκα πάρα πολύ που λόγοι ανώτεροι της θελήσεώς μου δεν μου επιτρέπουν να είμαι σήμερα μαζί σας, για να παρακολουθήσω κι εγώ το αποτέλεσμα αυτής της τόσο σοβαρής δουλειάς σας. Θα την δω μαγνητοσκοπημένη. Όμως σας υπόσχομαι ότι θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν για να συναντηθούμε και μάλιστα το συντομότερο.

Θα ήθελα να σας συγχαρώ για την εκδήλωση αυτή που με τόση αγάπη και πάθος θα έλεγα προετοιμάσατε, να συγχαρώ τους δασκάλους και τους γονείς σας, καθώς και όλους αυτούς που στάθηκαν δίπλα σας σε όλη αυτή τη δύσκολη διαδρομή εδώ και επτά ολόκληρους μήνες και να σας ευχαριστήσω για την χαρά που μου δώσατε σήμερα. Είναι ίσως το καλύτερο δώρο που πήρα για τα γενέθλιά μου.

Σας ευχαριστώ όλους και σας εύχομαι να ζήσετε σ’ έναν καλύτερο κόσμο, σε μια Ελλάδα ελεύθερη, ανεξάρτητη, δημιουργική.

Καλή επιτυχία σε όλα και καλή αντάμωση σύντομα.

Αθήνα, 3.6.2015

Μίκης Θεοδωράκης


Σχόλια