ΠΟΙΑ ΕΥΡΩΠΗ ΡΕ!!

Ζούμε στην εποχή της απόλυτης πληροφόρησης. (ΔΕΔΟΜΕΝΟ)

Η Κοινωνία μας ωστόσο, στο μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού της, παραμένει, είτε απληροφόρητη είτε παραπληροφορημένη. (ΔΕΔΟΜΕΝΟ)

Τα παραπάνω δεδομένα, συνθέτουν την απόλυτη επιτυχία ενός βρώμικου Συστήματος Διακυβέρνησης (όχι απαραίτητα με την έννοια της κυβερνητικής διακυβέρνησης, αλλά το γενικότερο πλαίσιο, στο οποίο επιβάλλονται με μαεστρία στον κάθε πολίτη τα «πιστεύω» του, οι «προτιμήσεις» του και η καθημερινότητά του), είτε στη χώρα μας, είτε οπουδήποτε. Στον πόλεμο, είναι το ίδιο το Σύστημα που σου επιβάλει έναν εχθρό. Εν καιρώ Ειρήνης, το ίδιο το  Σύστημα σε μετατρέπει σε εχθρό του εαυτού σου. 

Το ίδιο ισχύει και με την πληροφόρηση/ενημέρωση. Κάποτε δεν ήταν προσβάσιμη για όλους. Έπειτα έγινε προσβάσιμη για λίγους και πλέον στην εποχή μας, έχουμε όλοι πρόσβαση σε οποιαδήποτε  πληροφορία, σε τέτοιο βαθμό που να ανοίγεται πολύ πιο εύκολα ο δρόμος στην απόλυτη παραπληροφόρηση, ως το απόλυτο μέσο αποπροσανατολισμού της αλήθειας! 

Διανύουμε τον 4ο χρόνο της εποχής των «Μνημονίων» στην Ελλάδα. Έχουν ειπωθεί, διατυπωθεί και γραφτεί άπειρα άρθρα, απόψεις και «έρευνες» για την αιτία της κρίσης. Θα λέγαμε μάλιστα πως ο καθένας διατυπώνει και συμπεραίνει τα αίτια, βάσει των δικών του εμπειριών, πληροφοριών, ακόμη και συμφερόντων. Ακόμη κι έτσι όμως, υπάρχει μία Αλήθεια, που όσο κι αν θέλει κάποιος να προσπεράσει, τη βρίσκει πάντοτε μπροστά του: 

Η ΕΞΑΡΤΗΣΗ

Μία Αλήθεια, που έχει συνειδητοποιήσει και διατυπώνει εδώ και πολλές δεκαετίες ο Μίκης Θεοδωράκης. Μία αλήθεια που θα λέγαμε πως αποτελεί την «κινητήρια δύναμη» που ωθεί τόσα χρόνια τον Μίκη Θεοδωράκη σε διαρκή και ανυποχώρητο Αγώνα. 

Στον Αγώνα κατά της Εξάρτησης και, ως εκ τούτου, κατά της παραπληροφόρησης και υπέρ της Ενημέρωσης και της Αφύπνισης του Λαού, ο Μίκης Θεοδωράκης πάλεψε με κύριο όπλο τη τέχνη του, τη Μουσική και τον Λόγο του. Αναλόγως, πάλεψαν και άνθρωποι της τέχνης, από διαφορετικά μετερίζια. Ένας από αυτούς, και ο μαχόμενος σκηνοθέτης Θόδωρος Μαραγκός, ο οποίος στην καταστροφική δεκαετία του ’80, επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, κατάφερε να δημιουργήσει ταινίες, οι οποίες  από πολύ νωρίς, έκρουαν τον κώδωνα του επερχόμενου κινδύνου, που ελλόχευε  με τον μανδύα της «ανάπτυξης» και της «προόδου». Μία από αυτές, και η ταινία «Τι έχουν να δουν τα μάτια μας» του 1983, μόλις δύο χρόνια μετά την ανάληψη της κυβέρνησης στην Ελλάδα από το ΠΑΣΟΚ και τον Ανδρέα Παπανδρέου. Στο παρακάτω βίντεο, το οποίο δημιουργήθηκε το 2012 από τον ίδιο τον Θόδωρο Μαραγκό, αποτυπώνεται ωμά και ξεκάθαρα ο τρόπος με τον οποίο έχασε η χώρα την αγροτική  παραγωγή της, με αποτέλεσμα να εξαρτάται πλέον –σχεδόν σε απόλυτο βαθμό- από εξωγενείς παράγοντες, σε κάθε βαθμίδα παραγωγής (από παραγωγή τροφίμων, βιομηχανική παραγωγή έως παραγωγή… πολιτισμού!). Το βίντεο διαρκεί περίπου 13 λεπτά και καταλήγει στην περίοδο της δημιουργίας της Σπίθας και τους Αγανακτισμένους πολίτες, έξω από τη Βουλή με τις παλάμες ανοικτές…

Κάποιοι άνθρωποι λοιπόν, σαν τον Μίκη Θεοδωράκη και  τον Θόδωρο Μαραγκό, δυστυχώς μετρημένοι στα δάχτυλα των χεριών, είχαν διακρίνει κι επισημάνει τις κυβερνητικές τακτικές και την επερχόμενη καταστροφή, όμως οι φωνές τους χάνονταν μέσα στη βουή του όχλου που ζητωκραύγαζε και χειροκροτούσε τους τυχοδιώκτες υποτελείς και εξαρτημένους πολιτικούς της χώρας.  Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο βίντεο, «…το καταστροφικό έργο, το οποίο όλοι έβλεπαν κι ελάχιστοι μιλούσαν…». 

Ας αποτελέσει το παρόν παράδειγμα εργαλείο αφύπνισης και συνειδητοποίησης, για να χρησιμοποιηθεί ως εφόδιο στη μάχη του πολέμου που διανύουμε.


Οι συντελεστές του Θεοδωρακισμού




Σχόλια