Ιστορική Φωτογραφία Θεοδωράκηδων




Περιγραφή: Μαργαρίτα Θεοδωράκη

Αυτή είναι η φωτογραφία από τη διάνοιξη κάποιου δρόμου στα Ζαγόρια Ηπείρου, το 1934! Ο μικρός είναι ο πατέρας μου. Πίσω του με το ψηλό ανάστημα, Κρητίκαρος, ο πατέρας του, ο παππούς μου ο Κρητικός! Τον ακουμπά τρυφερά στον ώμο, πάντα προστατεύοντάς τον. (Ευχαριστώ τον φίλο μου Ναπολέων Ροντογιάννη από τα Γιάννενα, για την επίπονη προσπάθειά του, έως να βρει τη δυσεύρετη αυτή φωτογραφία.) 

Ο παππούς μου τότε ήταν διευθυντής της Νομαρχίας Ηπείρου, υπεύθυνος για τη διάνοιξη δρόμων στα ξεχασμένα Ζαγοροχώρια. Πρωτοπήγε στην Ήπειρο, σκαστός από τον πατέρα του, από την Κρήτη, 16 χρονών αμούστακο αγόρι, το 1912 (!!!!) να πολεμήσει τους Τούρκους στο Μπιζάνι. ( "...σε χτύπησε ο Τούρκος στο Μπιζάνι..." τον τραγούδησε ο πατέρας μου μέσα από τις φυλακές Αβέρωφ, την εποχή τής Χούντας. Ήταν το 1967. Κι εμείς μάθαμε Ιστορία. )

Ήταν ήρωας ο παππούς μου ο Κρητικός.

Σχόλια

  1. Μια φωτογραφία που την βλέπουμε για πρώτη φορά και σίγουρα την βλέπουν πρώτη φορά και οι περισσότεροι αναγνώστες και φίλοι του Μίκη Θεοδωράκη. Την θεωρούμε συγκλονιστική αυτήν την φωτογραφία! Θυμίζει κάτι από τις διηγήσεις του Μίκη Θεοδωράκη στους Δρόμους του Αρχάγγελου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Πάρτε μέρος στον διάλογο.

Σχόλια υβριστικά και σχόλια που δεν έχουν σχέση με το περιεχόμενο της εκάστοτε ανάρτησης, όπως επίσης και σχόλια που προκαλούν εντάσεις και διαπληκτισμούς, θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Επίσης ανώνυμα σχόλια δεν θα αναρτώνται.