Νέες ενορχηστρώσεις σε "τ' Όνειρο Καπνός" και "Νύχτα Μαγικιά" από τον Νίκο Δημογιάννη

Αγαπητοί αναγνώστες,

Με μεγάλη χαρά γνωρίσαμε και ήρθαμε σε επαφή με έναν νέο συνθέτη, τον Νίκο Δημογιάννη, μέσω της δημοσιογράφου στην Γερμανία και καλής φίλης του ιστολογίου μας, Ιωάννας Παναγιώτου!

Παρακάτω δημοσιεύουμε την επιστολή που μας απέστειλε ο κος Δημογιάννης, με αφορμή την ενορχήστρωσή του πάνω σε δύο τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, "τ' Όνειρο Καπνός" και "Νύχτα Μαγικιά".

Τον ευχαριστούμε θερμά!

Οι συντελεστές του Θεοδωρακισμού/Theodorakism


Έρχεται η στιγμή κάποτε, σα σημείο - όριο στο χρόνο, που γεννάται η επιθυμία - ανάγκη απόδοσης ενός ευχαριστώ στους ανθρώπους - ήλιους. Σ΄αυτούς που φώτισαν διαδρομές - πορείες μέσα από τα χνάρια που άφησαν από το δικό τους πέρασμα στη ζωή, αφήνοντας  πίσω  έργα ως θησαυρό - παρακαταθήκη. Πορεία τροχιοδεικτική, αλλά όχι από σφαίρες πολέμου, αλλά από άνθη ειρήνης, χνάρια φωτός.

Μια τέτοια στιγμή ήταν η ώθηση να επιλέξω  δυο αγαπημένα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, που  με έσπρωξε  να  τα αγγίξω με την αφή της ενορχήστρωσης, που σέβεται αυτό που αγγίζει, αλλά και εκθέτει  όλα αυτά  που δονήθηκαν μέσα μου, κατά το μακρινό και κοντινό παρελθόν μου, αλλά και στο παρόν,  από τον ισχυρό  μουσικό λόγο του Μίκη Θεοδωράκη. Έκθεση που έχει την έννοια της απόδοσης τιμής σε αυτόν που  επηρέασε με το λόγο του, είτε αυτός ο λόγος εκφράστηκε μέσα από νότες, είτε μέσα από λέξεις καθώς αυτά τα δύο βρίσκονταν πάντα σε απόλυτη αλληλεξάρτηση και αλληλοέκφραση. Σε αυτόν που ως "ήλιος της Δικαιοσύνης νοητός" ακόμα και την ύστατη στιγμή ,  δε διστάζει να παράγει   "σπίθες", ή μάλλον καλύτερα φωτιά, κατά  τη γόνιμη τριβή  της σύγκρουσής  του με τη με τη συσκότηση, τη  σύγχυση και τη σήψη.

Κάποιες πιανιστικές επεξεργασίες τραγουδιών του που είναι υπό εξέλιξη, έρχονται να συμπληρώσουν και όχι να ολοκληρώσουν το φόρο τιμής μου.

 ...σ' ευχαριστώ  λοιπόν Μίκη!

 (κι αν αναρωτηθείς για τον ενικό και την οικειότητα, η απάντησή μου είναι απλή: μα είμαι κι εγώ απ' το λαό, για τον οποίο τόσα έγραψες και τόσο αγαπάς)

 Νίκος Δημογιάννης


Σχόλια

  1. Νίκο μου θερμά συγχαρητήρια!
    Μου άρεσε πάρα πολύ η πρωτότυπη δημιουργία σου!
    Να είσαι πάντα άξιος και υγιής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Πάρτε μέρος στον διάλογο.

Σχόλια υβριστικά και σχόλια που δεν έχουν σχέση με το περιεχόμενο της εκάστοτε ανάρτησης, όπως επίσης και σχόλια που προκαλούν εντάσεις και διαπληκτισμούς, θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Επίσης ανώνυμα σχόλια δεν θα αναρτώνται.