Επιστολή αναγνώστη στον Θεοδωρακισμό

Toυ Ανδρέα Κόρκα

Οταν ήμουν 7 χρονών το 1968, πηγαίναμε για μπάνιο στην παραλία του Βραχατίου, πάνω σε μια ρυμούλκα Holder του Τάκη Σπύρου (του Πιτσιλά), καμια δεκαπενταριά άνθρωποι μικροί και μεγάλοι και μας σταμάτησε ένας χωροφύλακας και μας είπε ότι απαγορεύεται. Και τον ρώτησαν γιατί απαγορεύεται και μας είπε ότι είναι ο Μίκης Θεοδωράκης και δεν μπορούμε να πάμε για μπάνιο, γιατί έτυχε να κάνουμε μπάνιο κάτω απο το σπίτι του, μια ζωή πριν φτιάξει εκεί το σπίτι, μέχρι σήμερα . Τότε ήταν η πρώτη φορά που άκουσα το όνομα Μίκης Θεοδωράκης και φανταστείτε τι είναι για ένα παιδι 7 χρόνων να του στερήσουν τη χαρά του μπάνιου. 

Αυτό μού μεινε βαθιά χαραγμένο.

Όταν ήμουν 13 χρονών, ένα βράδυ είχαμε πάει μεγάλη παρέα στην παραλία, εγώ ο πιο μικρός, ο αδελφός μου 16 χρονών και οι άλλοι πιο μεγάλοι, ο Βασίλης Κουμής, ο Μήτσος Νικολάου, ο Πέτρος Αντρικόπουλος.... Παίζαμε κιθάρα και τραγουδούσαμε. Άλλοι έκαναν μπάνιο, νύχτα κατά τις δώδεκα τα μεσάνυχτα! Βγαίνει ο Μίκης και μας λέει: αφού δεν θα με αφήσατε να κοιμηθώ, δεν ερχόσαστε μια και ήσαστε νέοι, να μου ανεβάσετε ένα πιάνο στον πάνω-πάνω όροφο του σπιτιού; Τρεις όροφοι μέσα από μία κυκλική σκάλα...

Τελικά το ανεβάσαμε και μέχρι το πρωί μας έπαιζε πιάνο και μας τραγουδούσε.
Αυτό ήταν. Απο τότε τον λέω πνευματικό πατέρα όλων των Ελλήνων που θέλουν να δουν την Ελλάδα Ανεξάρτητη κι Ελεύθερη.

Εκεί σ´αυτή την παραλία γνώρισα πολλούς καλλιτέχνες, όπως τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, τον Μανώλη Μητσιά και την αγαπημένη μας Μαρία Φαραντούρη.
Σ´αυτή την παραλία, στη βρύση της Λουκούς ήταν που μου είπε ο Μπιθικώτσης αν το νερό παίρνει φωτιά και του είπα, βάλε ένα σπίρτο να δεις, και το έβαλε και πήρε φωτιά το αρτεσιανό νερό (που έχει θειάφι) και δεν το πίστευε ότι το νερό παίρνει φωτιά!

Εκεί έγινε κι ο γάμος της ξαδέλφης μου Σύλιας, με κουμπάρο τον Βασίλη Παπακωσταντίνου. Μας τραγούδησε ένα πολύ ωραίο τραγούδι που λένε στους γάμους.

Όλα αυτά τα γράφω για να σας πω ότι αν έχεις απο μικρός γνωρίσει αυτούς τους μεγάλους ανθρώπους, δεν σου μένει τίποτα τ´άλλο από το να νοιώθεις ένας επαναστάτης που αγαπάει την Ελλάδα, τη Δημοκρατία και να θέλει την πατρίδα του ανεξάρτητη κι ελεύθερη!

Μίκη, Βασίλη συνεχίζουμε τον δρόμο που εσείς χαράξατε.

Σας ευχαριστούμε .

Σχόλια